به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
خبردنا: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش نرخ مکالمات بین الملل از طریق دو صفر، در صورت آزادسازی ارائه این خدمات در کشور خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه، اظهار داشت: تا پایان نیمه اول امسال موضوع رفع انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت از ارائه خدمات مکالمات بین الملل اجرایی می شود و شرکت های ارائه دهنده خدمات تلفن و اپراتورها می توانند به صورت مستقیم در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه هنوز مدل رفع انحصار زیرساخت از مکالمات بین الملل نهایی نشده است، افزود: اما در این طرح قصد داریم به جای آنکه به صورت مستقیم با اپراتورهای بین الملل قرارداد ببندیم، اپراتورهای داخلی با طرف خارجی قرارداد ببندند و ما تنها بحث تحویل ترافیک را عهده دار شویم.

عباسی شاهکوه گفت: تاکنون مدل ارائه خدمات مکالمات بین الملل به این شکل بود که شرکت زیرساخت ترافیک را از اپراتورها تحویل گرفته و در بین الملل به آنها تحویل می داد که در شیوه جدید اگرچه این مسئولیت زیرساخت، حذف نخواهد شد اما بحث قرارداد با طرف خارجی به اپراتورهای ایرانی سپرده می شود و ممکن است اپراتورها بتوانند با قیمت های پایین تری این قراردادها را منعقد کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی ها نشان می دهد این مدل ارائه خدمات، در قیمت نهایی مصرف کننده تاثیر می گذارد و با وجود اینکه فضا نیمه رقابتی می شود ما شاهد کاهش نرخ مکالمات بین الملل خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: جزئیات این طرح هنوز نهایی نشده اما به طور قطع شرایط از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد.

عباسی شاهکوه گفت: اگرچه مکالمات بین الملل از طریق دو صفر و خط تلفن در کل دنیا کاهش پیدا کرده و کاربران به سمت استفاده از ابزارهای پیام رسان برای مکالمه می روند اما جبران این کاهش درآمد از محل های دیگر ارائه خدمات ممکن است.

نام:
ایمیل:
* نظر: