به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
خبردنا: احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: خبر کوتاه، عجیب، غریب، کمی مشمئزکننده، کمی جالب، خنده‌دار، تلخ و البته آزاردهنده بود: «رنگ کردن گوشت مرغ و فروش آن به‌جای گوشت قرمز»! جدای از اینکه با خواندن این خبر بنده دیدگاهم به همه قصابان کشور عوض شد، شما اصلا همچین چیزی باورتان می‌شود؟ نه خدایی فکرش را می‌کردید اصلا؟ والا ما شنیده بودیم یک عده گنجشک رنگ می‌کنند و به ‌جای قناری می‌فروشند اما مرغ را مگر می‌شود جای گوسفند به کسی قالب کرد؟ نه از نظر ابعادی به هم شباهت دارد، نه میمیک صورت‌شان یک جور است، نه حتی صدای‌شان مثل هم است که مثلا پشت تلفن نتوان از هم تشخیص‌شان داد! البته آدم‌های دغل‌باز و فریبکار همیشه وجود داشته‌اند، اما سوالی که الان برای بنده مطرح است این است که واقعا کسی که فرق گوشت گوسفند و گوشت مرغ را متوجه نشده، در دنیای او ساعت چند است؟

شما تشریف ببرید رستوران و یک پُرس کباب بختیاری سفارش بدهید، از این‌هایی که یکی در میان یک تکه گوشت گوسفند است یک تکه جوجه، یا اصلا بروید رستوران یک پرس میکس بخرید (یک سیخ جوجه + یک سیخ کباب + پیاز و ریحون و مخلفات)، خدایی تفاوت بین این دو سیخ هم از نظر طعمی و هم از نظر ظاهری، از تفاوت مورگان فريمن با اسکارلت جوهانسون هم بیشتر است. یعنی اینجور بگویم که اسکارلت جوهانسون اگر كمي این میک‌آپ و بزک دوزکی که توی فیلم‌هایش دارد را کم کند؛ احتمال اشتباه گرفتنش با مورگان فريمن می‌رود اما خدایی هیچ‌طوري نمی‌توان جوجه را شبیه کوبیده دید! حالا گیریم کسی که سرش کلاه رفته متوجه تفاوت ظاهری گوشت خام مرغ و گوشت خام قرمز نشده! يعني اين‌ها را نپخته و نخورده؟ حس نکرده خورش قرمه‌سبزی‌اش کمی طعم زرشک‌پلو با مرغ می‌دهد؟!

تشخیص نداده که کوفته‌تبریزی‌اش بوی جوجه‌چینی می‌دهد؟ والا با این فرمانی که پیش می‌رویم، بنده نگرانم در آینده نه چندان دور، گوشت مرغ را به‌ جای ماهی هم بفروشند! چهار روز دیگر هم عید می‌شود و ملت همه به فکر سبزی‌پلوباماهی هستند غافل از اینکه دارند ته‌چین‌مرغ می‌خورند! البته ما باید بابت اینکه دوستان کلاهبردار به رنگ کردن مرغ و فروشش به جای گوشت قرمز اکتفا کرده‌اند، ازشان ممنون هم باشیم. واقعا همین که برای صرفه‌جویی در مصرف رنگ، به سراغ گوشت الاغ و یابو نرفته‌اند، جای شکرش باقیست!
نام:
ایمیل:
* نظر: