به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
وی اظهار داشت: عملکرد رئیس جدید دانشگاه یاسوج باید طی یک بازه زمانی شش ماهه یا یک ساله مورد بررسی قرار بگیرد.
خبردنا: رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج با تائید استعفای برخی از اساتید این دانشگاه تاکید کرد که این استعفاها مربوط به اکنون نبوده است.

دکتر محمد حسین نیکدار اصل در گفت و شنود اختصاصی با "خبردنا" با بیان اینکه بنده سه ماه پیش متن استعفای خود را به ریاست دانشگاه تقدیم کردم ، گفت:این استعفا به دلایل کاملا شخصی صورت گرفت و هیچ ارتباطی به انتصابات دانشگاه و برخی مسائل مطرح شده در فضای مجازی و رسانه ای نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این استعفاها مربوط به چند ماه پیش بوده است اظهار داشت: برخی به دلایل خاص قصد سوء استفاده های شخصی از این اقدام تعدادی از اساتید دانشگاه را دارند.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برخی از این استعفا ها به دلیل اعتراض به اخراج خلاف قانون تعدادی از کارمندان شرکتی دانشگاه صورت گرفته است ادامه داد: هیچ یک از این استعفاها به دلیل اعتراض به مدیریت دانشگاه و یا انتصابات صورت گرفته در این محیط دانشگاهی نداشت.

نیکدار اصل با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته توسط روئسای سابق دانشگاه یاسوج گفت: این افراد در زمان تصدی خود در دانشگاه اقداماتی انجام داده اند که هم قابل نقد است هم قابل تقدیر.

این استاد دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه خود روئسای دانشگاه باید پاسخگوی اقداماتشان باشند تصریح کرد: در زمینه استخدامهای صورت گرفته در این دانشگاه چه قانونی باشند و چه غیرقانونی نه بنده و نه شخص دیگری نمی تواند ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از افراد استخدام شده با بنده نسبت فامیلی ندارند افزود: تاکید ما بر این است اگر استخدامی صورت گرفته باید بر اساس قانون باشد و اگر خلاف قانون انجام شده باید از طریق مراجع ذی صلاح در کشور رسیدگی شود.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برخی رسانه ها استعفای اساتید دانشگاه را به مساله استخدامها مرتبط دانسته و آن را منتشر نموده اند گفت: این اقدام رسانه ها هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی شایسته نبود.

نیکدار اصل با تاکید بر اینکه شاید بنده نیز در خصوص انتصاب روئسای دانشگاه یاسوج انتقاداتی داشته باشم اظهار داشت: این انتقادات و نظر ها نباید دلیل سوء استفاده برخی افراد خاص شود.

این استاد با سابقه دانشگاه یاسوج با بیان اینکه رویکرد ما دانشگاهی است و به تمام قضایا آکادمیک نگاه می کنیم تصریح کرد: اعتقاد دارم در دانشگاه باید از تمام ظرفیت ها چه اصولگرا و چه اصلاحطلب استفاده کرد و کسانی که واقعا توانایی دارند در حوزه های مربوط به خود بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس جدید دانشگاه یاسوج گفت: دکتر عریان طی چند مدت اخیر نشان داده است که سعی دارد از تمام ظرفیت ها استفاده کند که ما هم از این اقدامات استقبال می کنیم.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج با بیان اینکه اگر بخواهیم طی این مدت کوتاه عملکرد وی را مورد بررسی و نقد قرار دهیم صحیح نیست، اظهار داشت: عملکرد رئیس جدید دانشگاه یاسوج باید طی یک بازه زمانی شش ماهه یا یک ساله مورد بررسی قرار بگیرد.

نیکدار اصل با تاکید دوباره بر اینکه استعفاهای صورت گرفته هیچ ارتباطی به انتصابات صورت گرفته در این دانشگاه نداشته است گفت: ریاست دانشگاه با استعفای بنده که به دلیل مشکلات شخصی صورت گرفته بود موافقت نکرد و بنده هم اکنون به کار در حوزه تخصصی خود مشغولم.

وی در رابطه با استعفای دکتر فیروزی معاون دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج هم اظهار داشت: در این خصوص باید دلایل استعفای ایشان را از خود وی جویا شوید و من نمی توانم در این خصوص نظری دهم.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم استعفای دکتر فیروزی هم به دلایل شخصی و عمل جراحی سنگینی که انجام شده بود صورت گرفت و ربطی به مسائل گفته شده ندارد.

گفت و گو:سیروس کریمی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
اتفاقا نیکدار اصل با کارکنان دانشکده سیاسی برخورد میکند و در حال حاضر موج نارضایتی شدیدی از سو مدیریت وی در بین اساتید و کارکنان و دانشجویان وجود دارد. و جناب آقای دکتر عریان نباید برای چنین افرادی تاوان و هزینه بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: