به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
خبردنا: موج گرانی در بازار دارایی‌های مختلف خروش اعتراضی سلبریتی‌ها را در دل شبکه‌های اجتماعی برافروخت. جایی که پست اینستاگرامی جادوگر فوتبال ایران (علی کریمی) با محتوای راه‌اندازی کمپین «نه به خرید دارایی» و در ادامه حمایت دیگر ستاره‌های ورزشی و عموم مردم، این خروش اعتراضی را به هشتگ روز شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرد.

علی کریمی

برخی از روزنامه ها امروز در نوشتاری به راه اندازی کمپین «نه به خرید» از سوی علی کریمی و بازتاب آن در فضای مجازی و برخی چهره‌های مشهور واکنش نشان دادند.

روزنامه شرق: کمپین کریمی شکست می خورد

مخاطب او چه کسانی هستند؟ مردم عادی که امکان خرید طلا، ارز یا ماشین را ندارند! مردم در حالت عادی همین که بتوانند مخارج روزانه خود را تأمین کنند، برنده هستند. مافیاهای دارو، ارز و ماشین و... نیز که اصلا مورد خطاب این کمپین نیستند. عده‌ای که پول‌های سرگردان دارند، می‌خواهند منابع مالی خود را برای سرمایه‌گذاری به سمت بورس، طلا، ماشین و... ببرند. آیا آنان می‌آیند برای سود کمتر به این کمپین بپیوندند؟...خاطره شکست‌خوردن کمپین نخریدن خودرو هم در ذهن‌ها ماندگار است. شکی نیست که چنین فعالیت‌هایي نشانه دغدغه اجتماعی و همدلی «علی کریمی» و دیگر همراهانش برای کشور و بهبود اوضاع است اما احتیاج به بررسی دارد تا جوابی پیدا کرد که ملزومات چنین کمپینی چیست تا این فعالیت به موفقیت برسد و به‌ نفع اقتصاد و وضعیت کنونی کشور باشد. 

روزنامه اعتماد: کریمی به عزای رایش ننشسته است

علي كريمي، جادوگر فوتبال ايران يكي از «سلبريتي‌ها»يي است كه در عزاي رايش ننشسته است. «مارادوناي ايران» در صفحه اينستاگرام خود عكسي با پس‌زمينه سياه منتشر كرد که تا بعدازظهر همان روز از سوي بالغ بر ٥ هزار نفر «لايك» و با همراهي چهره‌هايي هنری مواجه شد.

پس از انتشار اين پست بسياري از كاربران اينستاگرام و توييتر همين پست را بازنشر كردند تا اعلام كنند با كريمي همراهند. در همين راستا هشتگ «#من_نميخرم» به راه افتاد و كاربران اينستاگرام و توييتر اعلام كردند تا يك ماه طلا، ‌اتومبيل و اجناسي كه ناعادلانه گران شده‌اند، خريداري نمي‌كنند تا سودجويان مجبور به عقب‌نشيني شوند.

روزنامه جوان: علی کریمی عذاب وجدان گرفته است!

سلبریتی‌ها هم حال که ظاهرا از حمایتی که با ترساندن مردم از دلار 7000تومانی و بر باد رفتن روح برجام شکل گرفت، دچار عذاب وجدان شده‌‎اند پیش قدم ماجرا گشته‌اند و با فراری رو به جلو به تبعیت از علی کریمی با هشتگ‌های اتحاد، همراه‌شو عزیز، کنار هم برای هم، نخریم و... به این کمپین پیوستند.

این حرکت را ضربه حامیان سابق روحانی به سرمایه‌های اجتماعی اصلاحات می‌توان قلمداد کرد. ضرباتی که شاید از ضربات این روزهای منتقدین اقتصادی و سیاسیِ اصلاح طلب دولت که سعی دارند با زیرکی بین اصلاحات و اعتدال فاصله بیندازند تا از گزند عملکرد نامقبول دولت در انتخابات‌های آینده در امان بمانند سخت‌تر است زیرا که متاسفانه این ضربه از سوی طبقه‌ای وارد می‌شود که با وجود جایگاه علمی پایین‌تر در میان طبقه متوسط مرجعیت بالاتری دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: