به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
استاندار:
به گفته استاندار، ظرف یک هفته آینده کارگروهی با ارائه مدل اجرایی و عملیاتی به منظور بررسی توسعه صادرات و مدیریت صادرات با هدفگذاری حداقل ۱۰ میلیون دلار در این استان تشکیل می شود.
به گزارش خبردنا، " علی محمد احمدی " در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: این استان که ظرفیت بالایی در گیاهان دارویی دارد، برای توسعه و اقتصادی کردن آن باید سند پنج ساله تدوین و عملیاتی کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه استان در حوزه گیاهان دارویی برنامه محور نیست و در این خصوص برنامه خاصی وجود ندارد و کارها و فعالیت هایی که انجام می شود، بدون سرفصل و سلیقه ای است.

وی اظهار داشت: برنامه پنج ساله گیاهان دارویی استان باید مطالعه شده، علمی، جامع، کامل و شفاف و با اهداف، چشم انداز و استراتژی نو و دارای برش سالانه باشد.

 وی تاکید کرد: باید وضعیت موجود واینکه سالانه چه نوع فعالیت هایی را در خصوص گیاهان دارویی داریم و تا پایان برنامه کجا می رسیم و چه خروجی خواهیم داشت در سرفصل و قالب این برنامه طراحی شده باشد.

استاندار با بیان اینکه، صرفا نباید تنها با بیان به اینکه استان پتانسیل گیاهان دارویی است بسنده کرد، افزود: باید برنامه و سند داشت و پیگیری و همکاری لازم در تدوین این سند به جهت تامین منابع مالی و مشاوره ای هم با معاونت علمی ریاست جمهوری به عمل آید.

به گفته استاندار، ظرف یک هفته آینده کارگروهی با ارائه مدل اجرایی و عملیاتی به منظور بررسی توسعه صادرات و مدیریت صادرات با هدفگذاری حداقل ۱۰ میلیون دلار در این استان تشکیل می شود.

احمدی به برنامه ریزی و طراحی سازوکاری نو در مدیریت و فرآیند صادرات غیرنفتی استان تاکید کرد و گفت: در فرآیند صادرات باید شبکه تامین و تولید و شبکه توزیع و فروش مشخص و برنامه، مدل اجرایی و عملیاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از اتاق بازرگانی به عنوان ریل ارتباطی دولت و بخش خصوصی یاد می شود، افزود: اتاق بازرگانی باید تحلیل منطقی و درستی از تولید و صادرات داشته باشد و هرجا که توصیه ای دارد باید همراه با راهکار باشد.

استاندار گفت: اتاق بازرگانی باید موانع و چالش هایی که اجازه نمی دهند بخش خصوصی ما بطور روان فعالیت و کار کند را مطرح تا در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه، تولید کنندگان نیاز به دانش، مهارت، تخصص و مشاور برای بازاریابی دارند، بیان کرد: مشاورین هم باید تحصیلات و اندوخته علمی، تجربه فعالیت های اجرایی و راهکار رفع مشکلات را داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: