به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۳۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
طی آئینی:
وی گفت:اعتقاد جدی دارم که اگر کار با کیفیت کافی صورت بپذیرد خیلی میتواند نتیجه بخش باشد.
خبردنا: دکتر امین موسایی بعنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد. 

به گزارش "خبردنا"، طی حکمی از سوی دکتر محمد حسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، دکتر امین موسایی به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منصوب و معرفی شد. 

در ابتدای آئین تودیع و معارفه روئسای دانشگاه علمی کاربردی استان ، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: چند نکته حاصل ۱۰۰ روز ریاست بنده در دانشگاه یاسوج است؛ یکی از موارد توسعه دانشگاه بوده است، دانشگاه یک ساخار فعال در توسعه ملی است توقع نابجایی است اینکه رئیس دانشگاه باید سردسیری یا گرمسیری باشد.

عریان ادامه داد: از بیرون خیلی ها دوست دارند در مسائل دانشگاه دخالت کنند، اگر قرار است دانشگاه توسعه یافته ای داشته باشیم باید از متخصص ترین و پاک دست ترین مدیران استفاده کنیم، فرقی نمیکند از سردسیری یا گرمسیری یا طرفدار جناح خاصی باشد،من وقتی تصمیم میگیریم که نیروهایی را انتخاب کنم با مشورت این کار را انجام می دهم.

وی افزود: ما دوست داشتیم دکتر موسایی در خود دانشگاه دولتی همکاری داشته باشند، وقتی که تعداد قابل ملاحظه ای از افرادی که علمی فکر میکنند، در استان حضور داشته باشند میتوانند استان را در مسیر علمی و پژوهشی قرار دهند، ارتباط دانشگاه و صنعت ارتباطی دوطرفه بوده است، امیدواریم که دکتر موسایی که تحصیلات خود را در آلمان گذارنده است بتواند در این راه موفق و سربلند باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: رسانه ها نقش خیلی مهمی دارند که بتوانند واقعیت را معرفی کنند و واقعیت ها را بنویسند و افرادی هستند که میخواهند جریان و انحرافاتی بسازند و رسانه باید مانند دانشگاه ها در برابر این انحرافات بایستند.

در ادامه رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: وقتی وارد دانشگاه شدم توسعه مهارت های آموزشی را به عنوان یک رسالت مد نظر خود قرار دادم و امروز دانشگه به جایی رسیده که بعد از دانشگاه علوم پزشکی و دولتی، از دانشگاه علمی کاربری نام برده می شود.

ظریفی ادامه داد: من هیچ وقت تلاش نکردم آنچه مدیر از من می خواهد انجام دهم، آنجه سیاست دانشگاه بود را در دستور کار قرار دادم.

وی افزود: یکی از دانشگاه هایی که در مناسبت های مذهبی در استان فعالیت کرد دانشگاه علمی کاربردی بود.

ظریفی بیان کرد: اولین اقتم بنده دانشکده بویر صنعت بود و این کار را انجام دادم چراکه در بحث گردشگری و توریستی جاهای خیلی خوبی دارد و علی رغم تنوعی که در دانشگاه است یکی از بی حاشیه ترین دانشگاه هاست، در دانشگاه مدرسین مجربی راداریم و به دور از مسائل قومی و قبیله ای توانستیم دانشگاه را هم به صورت خصوصی و هم دولتی دخالت دهیم و این احترام باعث نشد که از کار دست بکشیم و همه نظارت ها باعث شده که دانشگاه از ظرفیت خوبی برخوردار باشد در شهرستان ها و مرکز فضاهای فیزیکی خوبی مهیا شده است.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی استان بیان کرد: علی رغم تبلیغات منفی دانشگاه بیشترین تشکیل کلاسها را داشته است اگر ایرادی هست در بخش دولتی است، خدا را گواه میگیریم که اول رضایت خداوند را در اولویت کار خود قرار دهم، من در هرجا از دانشگاه و رسالت دانشجو دفاع کردم، هفته پژوهش را به اسم دانشگاه علمی کاربردی میشناسند بنده با جهار رییس دانشگاه علمی کاربردی کار کردم که سه تا اصولگرا بودند و یکی اصلاح طلب بود و با استانداران متفاوتی کار کردم و دکتر خادمی را قبول دارم که تیم خیلی خوب و با اخلاقی داشتند و با دانشگاه همکاری خوبی داشتند.

ظریفی در پایان گفت: برای آقای موسایی آرزوی توفیق دارم که بتوانند این رسالت را به خوبی و عالی مدیریت کنند و کیفیت ببخشند و ما دنبال کمیت نبودیم چرا که اکر کیفیت وجود داشته باشد کمیت به دنبال او خواهد امد و اگر کسی در این مدت از دست ما ناراحت شد ما را ببخشد.

در ادامه این آیین موسایی که عهدار دار ریاست انشگاه علمی کاربردی شده است، گفت:اعتقاد جدی دارم که اگر کار با کیفیت کافی صورت بپذیرد خیلی میتواند نتیجه بخش باشد.

وی افزود: نیروهای علمی را کمتر تربیت کردیم، ما باید یک ساز و کار برای دانشجویان داشنه باشیم، کسانی که در استان کار میکنند از دوستان ما هستند و اعتقاد جدی دارم نظارت در کار باید صورت بگیرد و امیدوارم که همکاران در این کار ما را کمک و یاری کنند.

موسایی ادامه داد: در بحث فنی و علمی اعتقاد به کار فرهنگی دارم که در کنار کار علمی صورت بگیرد و نگاه من به مسائل سیاسی، قومیتی، جنسیتی نیست بلکه نگاه من اخلاقی و بر اساس کارایی است و این حایگاهی که امروز پیش آمده امیدوارم در جهت رضای خدا باشد.

وی افزود: در قانون پنج سال سقف زمانی است که یک شخص میتواند فعالیت کند، تغییر و تحولی که خداوند در هستی قرار داده، در مدیریت نیز این تغییر و تحول باید وجود داشته باشد، این تغییر و تحول ها شائبه سیاسی ندارد و در استان نباید این چنین برخورد نمود.

رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان بیان کرد: کیفیت گرایی شاه کلید نجات دانشگاه است چرا که اگر این کیفیت را در دستور کار داشته باشیم دانشجو با پای خودش می آید.

وی خبر خوشی نیز داشت و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ از یک فضای خیلی خوبی برخوردار باشیم و این نوید را میدهم که تا یک یا یک سال و نیم آینده یک ساختمان خیلی شیک و زیبا را برای استان بسازیم که در شأن استان و دانشگاهیان باشد.

موسایی در پایان گفت: ما حکم را به دست رییس خود دانشگاه مادر قرار میدهیم برخی ها میگویند که دانشگاه علمی کاربردی زیر یوغ دانشگاه مادر است ک من اصلا این حرف را قبول ندارم.

دکتر موسایی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج و معاونت پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه می باشد و سابقه  مدیریت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه یاسوج و معاونت آموزشی دانشکده فنی و مهندسی را در کارنامه خود دارد.

موسایی دارای مدرک دکترا و فوق دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه فنی مونیخ آلمان و فوق دکترای فیزیک پلاسما از دانشگاه ETH زوریخ سوئیس است.

 کسب مدال نقره جشنواره جوان خوارزمی در سال ۱۳۸۴ از دیگر افتخارات این نخبه هم استانی است.

 وی دارای تالیفات و مقالات متعددی در زمینه های مختلف مهندسی مکانیک است و در زمینه های گوناگون علمی مطالعات گسترده ای دارد.

 دکتر موسایی پیش از بازگشت به ایران مدتی استاد دانشگاه فنی مونیخ بوده است.

موسایی جایگزین دکتر عباس ظریفی شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
ساختمان بسازیم که میشه هزینه روی دست استان گذاشتن کجاش نویده !!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر: