به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
خبردنا: این روز‌ها علاوه بر فضای فوتبالی جام جهانی بحث‌های زیادی میان توریست‌ها درباره شرایط اقتصادی روسیه و هزینه‌ها در این کشور وجود دارد. اگرچه باید اشاره کرد که اقتصاد روسیه از سال ۲۰۱۴ شرایط متفاوتی پیدا کرده است. پس از تحریم‌های غرب بر سر معضل اوکراین، ارزش دلار در برابر روبل دو برابر شد و تحریم‌ها باعث شد تا تورم نسبتا بالایی را تجربه کنند. اما روسیه با توجه به منابع و زیرساخت‌هایی که دارد توانسته تحریم‌ها را کنترل کند و اساسا باید گفت که اصلا قابل مقایسه با تحریم‌های ایران نیست. اکثر قیمت‌ها برای جام جهانی چند برابر شده‌اند و می‌گویند در این ماه ١،٦ میلیارد دلار به اقتصاد روسیه کمک خواهد شد.

اما به تازگی میان کسانی که به جام جهانی آمده‌اند و اینجا مشغول بررسی قیمت‌ها هستند پیش آمده که اساسا با چقدر دلار می‌توان به روسیه سفر کرد؟ قیمت‌هاستل‌ها از شبی ۱۰ دلار برای یک تخت در اتاق ۱۰ تا ۱۶ نفره شروع می‌شود، بنابراین اگر شما با خانواده هستید این رقم تا شبی ۵۰-۶۰ دلار در کمترین حالت افزایش پیدا می‌کند. شما اگر برای ۳ بازی گروهی به جام جهانی بیایید نزدیک به ۱۶ روز اینجا هستید و دیگر حداقل ۵۰۰ دلار صرفا هزینه اقامت شما می‌شود. اما هزینه خوراک و گردش را هم اضافه کنید، حداقل روزی ۱۵ دلار باید خرج کنید. با محاسبه ساده‌ای می‌توان گفت: بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بلیت هواپیما و بلیت بازی‌ها شما حداقل ۷۰۰ دلار هزینه می‌کنید که قطعا خیلی بیشتر از این‌ها باید هزینه کرد.

بی شک، این بهترین فرصت اقتصادی برای روسیه است. در سال‌های اخیر روسیه به خاطر جام جهانی هزینه‌های بالایی داده است. حالا وقتی شما در خیابان‌ها می‌چرخید تمام رستوران‌ها و کافه‌ها در حال منفجر شدن هستند. تا اینجا مسکو و سنت پترزبورگ را دیدیم که چگونه بود، امشب به سمت قازان حرکت می‌کنیم. شهری تاریخی و زیبا. جایی که قرار است ایران با اسپانیا بازی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: