به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۳۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
خبردنا: نماینده مردم مشهد، جریان مردمی را که در شناخت ماهیت پیچیده و فریبنده لوایح استعماری FATF ایجاد شد، ستود و گفت که آگاهی مردم در‌باره نقشه‌های جریان سرمایه‌داری و سپس حضور آنها در صحنه حتی اگر به اندازه یک پیامک باشد منشا برکات زیادی می‌تواند باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «در این رویداد دو هفته پیش مجلس، که تنها یک حادثه نبود بلکه یک نقطه عطف بود در تاریخ سیاسی؛ ما دیدیم که مردمی که از برجام درس گرفته بودند فهمیدند که اگر ساکت باشند لوایح FATF و این لایحه منابع مالی تروریسم که به مراتب ضررشان از برجام بیشتر است به این ملت تحمیل خواهد شد. لذا تصمیم گرفتند که به میدان بیایند آن هم با روشی مبتنی بر ذات انقلاب و قوانین. به این صورت که آنجایی که امکان داشتند و به نماینده خود دسترسی داشتند، به دفاتر نمایندگان رفتند، آنهایی که دسترسی به دفاتر نداشتند در راهپیمایی روز قدس، نمایندگان خود را دیدند. به جز اینها بسیاری دیگر از مردم با ارسال پیامک به نماینده خود گفتند که مبادا چنین چیزی را تصویب کنید، ما از شما نخواهیم گذشت.»

وی یادآور شد: «مردم پیش از این در موارد اقتصادی وارد صحنه شده بودند اما در موضوع فنی و پیچیده‌ای مانند FATF و لوایح آن برای نخستین بار بود که حضور بابرکت مردم رخ داد. در این صحنه‌ای که با منافع ملی کشور گره خورده است و قرار بود که در یکشنبه پس از تعطیلات لایحه منابع مالی تروریسم تصویب شود حضور معنادار مردم در عرصه اطلاع‌رسانی فوق‌العاده موثر بود.»

این نماینده مجلس دهم در موثر بودن اهمیت آگاهی بخشی در مواردی از این دست گفت: «نقش آگاه سازی مردم در این مورد بسیار موثر بود. هم مردم سراغ این موضوع رفتند؛ یعنی ننشستند تا کسانی بیایند و اهمیت این موضوع و ماهیت آن لوایح را برای آنها بگویند و خودشان نیز کسب خبر کردند. گروه‌های خودجوش دانشجویی در سراسر کشور، که حقیقتا باید از آنها تشکر کرد؛ تحلیل‌هایی را تنظیم کردند و در راهروهای مجلس به دست نمایندگان می‌دادندکه مرکز تحلیل‌های مجلس به این تحلیل‌های حقوقی نرسیده بودند، ما اینجا اثر این قبیل اقدامات بابرکت را دیدیم.»

نماینده مردم مشهد افزود: «اینجا که یک هجمه‌ای علیه این حرکت مردمی و خودجوش توسط این جریان آغاز شد تناقض‌شان درباره برخورداری از حق شهروندی، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات و اطلاع‌رسانی همه زیر سؤال رفت. نشان داد که آگاهی مردم و سپس ایستادگی آنها در برابر جریان نظام سرمایه‌داری موجب خشم اینها قرار خواهد گرفت و اینجا ثابت شد که اینها دنبال نظام سرمایه‌داری هستند. »

نام:
ایمیل:
* نظر: