به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۳۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تازه از دستگیری قاتلان طلافروش یاسوجی را بیان کرد.
به گزارش خبردنا از یاسوج، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست خبری از ورود دستگاه قضایی به پرونده سقوط هواپیمایی ATR آسمان یاسوج خبرداد و اظهارداشت: پرونده قضایی این سانحه تاسف‌بار تشکیل و هنور نتیجه نهایی مشخص نشده است.

 مزارعی همچنین گفت: نباید سقوط هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا را فقط به خلبان پرواز ربط داد. مسائل دیگری نیز از علل سقوط این هواپیما بوده است. اطلاعات مختصری از آخرین نتایج بدست آمده از سقوط این هواپیما می‌دانم اما اکنون نمی‌توانم آنها را بازگو کرده و باید به نتایج دقیقی برسم.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از رفع تصرف حدود هزار هکتار از اراضی متصرف شده در این استان طی یکسال اخیر هم خبرداد و با بیان شگردهای متخلفان برای تصرف اراضی مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: ۱۰ تا ۳۰ هزار اصله درخت زیر یکسال در این اراضی قلع و قمع شده است. در مناطقی که درختان کهنسال هم هست اراضی به همراه این درختان به اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: قاتلان طلافروشی یاسوج هیچ آشنایی قبلی با وی نداشته‌اند. این افراد با تغییر لباس‌های خود و پوشیدن لباس زنانه وارد طلافروشی شده و در ۲ نوبت مرد طلافروشی را به پارک جنگلی یاسوج انتقال داده و همان جا هم کشتند.

وی با تقدیر از تلاش‌های سربازان گمنام، نیروی انتظامی، دادستان مرکز استان و برخی شهروندان در ارتباط با پرونده قاتلان طلافروشی یاسوج خاطرنشان کرد: هیچ رد و نشانه‌ای از قاتلان این پرونده نداشتیم و بعد از حدود پنج ماه کار فشرده اطلاعاتی امنیتی، پنج نفر دستگیر و بازداشت شدند. ۳ نفر از این تعداد قاتلان طلافروش یاسوجی بوده و ۲ نفر دیگر هم‌ مال‌خر بوده‌اند.

 مزارعی با تشریح اقدامات سارقان و قاتلان پرونده طلافروشی یاسوج، اظهارداشت: قاتلان‌ این پرونده بعد از اینکه با لباس‌های زنانه طلاها را به سرقت می‌برند آنان را تبدیل به شمش کرده و می‌فروشند. برخی از این افراد دارای سابقه‌های دیگر سرقت هم هستند و سوابق سرقت‌های آنان در استان‌های دیگر به دستگاه قضایی یاسوج تحویل داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که قاتلان طلافروش یاسوج هیچ ارتباطی با وی نداشته‌اند، ادامه داد: اینکه در بازار گفته می‌شود قتل فرد طلافروش به‌خاطر گنج و اشیای قیمتی زیرزمینی و چنین مسائلی بوده صحت ندارد.

مزارعی از اعدام قاتلان طلافروش یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: اعدام این افراد در آینده خیلی نزدیک مژده و هدیه دستگاه قضایی استان در هفته قوه قضائیه به مردم و شهروندان یاسوجی است. البته پرونده قتل طلافروش یاسوجی همچنان باز و ممکن است افراد دیگری نیز در این پرونده نقش داشته باشند./

نام:
ایمیل:
* نظر: