به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
اکنون و بعد از طی دوره بیماری و عمل پیوند قلب، مجددا نام او برای برگشت به صدر مدیریت منابع طبیعی استان جنگل‌خیز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است.
خبردنا: سعید نظری، نامی است در میان لیست کسانی که برای تصدی یکی ازمهم‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی مطرح هستند.

به گزارش"خبردنا"، اداره‌کل منابع طبیعی با مسئولیت حفظ و صیانت از جنگل و مرتع و توسعه آنان، همواره مورد توجه بوده است؛ حالا قرار است این جایگاه خطیر به یکی از گزینه‌های مورد حمایت سیاسیون و مقامات ارشد این استان سپرده شود که یکی از آنها سعید نظری است.

سعید نظری کیست و آیا پوشیدن لباس مقدس صیانت از جنگل‌ها برازنده اوست؟

نظری ۴۵ ساله است و همه عمر اداری‌اش را در سطوح مختلف منابع طبیعی گذرانده است و در یک مقطع حساس نیز مسئولیت حفاظت ازجنگل‌های بویراحمد به او سپرده شد.

در دوره‌ای که سعید نظری مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بود با رویکردی متفاوت و به کمک رسانه‌ها توانست برای خود نامی، دست و پا کند.

انتخاب نام جنگلبان برای خود در روز معارفه، انتخاب هوشمندانه‌ای بود که او را تنها مدیر جنگلبان لقب داد.
او تنها به انتخاب یک اسم و لقب بسنده نکرد و در عمل نیز بیش از آن که پشت میز اداره‌اش بنشیند در جنگل‌ها و دشت‌ها بود و همین حضور فیزیکی او با خودروی آژیردارش این پیام را به مردم می‌رساند که جنگل‌ها صاحب و حافظ دارند.

در این دوره، فضای بازتری در ارتباط مردم و منابع طبیعی به وجود آمد و حاصل این رویکرد مدیریتی این بود که بخش زیادی از عرصه‌های مستعد منابع ملی توسط خود مردم زیر کشت گیاهان دارویی برود و چون مردم از طبیعت سود می‌بردند در حفظ آن و جنگل‌های اطراف نیز تلاش می‌کردند.

کاری که در این دوره شروع شد تقریبا برای نخستین بار بود؛ بازدیدهای مکرر جعفر گوهرگانی، رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی نیز حمایت قابل توجهی از طرح کشت گیاهان دارویی بود و موجب شد تا نظری، با وجود مخالفان عملکردش از این بازدیدها و حمایت‌ها بیشترین بهره را ببرد.

شهرستان بویراحمد، شهرستانی پوشیده از جنگل ومرتع است ومدیرت در آن کار راحتی نیست.

نظری ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشت و همین همبه او کمک کرد تا ۲ سال مدیریت متفاوتی را بر منابع ملی بویراحمد داشته باشد.

مناطق مله شوره، تولگهی، کاکان و نقاط دیگری در این شهرستان از جمله مناطقی هستند که با مشارکت مردم زیر کشت گیاهان دارویی رفت و امروز و بعد از سال‌ها به افتخاری برای مدیران بعد از نظری تبدیل شد.

این سیاست نه تنها موفق بود بلکه موجب شد تا حفاظت خوبی از عرصه‌های منابع ملی در این مناطق انجام شود.

او در آتش‌سوزی‌ها که یکی از چالش‌های بزرگ هر مدیری در منابع طبیعی است نیز با حضور به موقع در محل آتش‌سوزی‌ها، خود را به عنوان مدیری دلسوز و طبیعت‌دوست مطرح کرد و ارتباط خوبی نیز با مدیران ارشد استانی برقرار می‌کرد.

تحصیلات او در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد نیز در مدیریت بهتر امور به او کمک کرد.

نظری در دوره مدیریت شهرستان بویراحمد، دچار بیماری قلبی شد و روی تخت بیمارستان از کارش برکنار شد و جایش را به دکتر رحیمیان داد و همین شیوه برکناری هم موجب شد تا به او توجه بیشتری شود و برخی‌ها برای او دلسوزی کنند.

اکنون و بعد از طی دوره بیماری و عمل پیوند قلب، مجددا نام او برای برگشت به صدر مدیریت منابع طبیعی استان جنگل‌خیز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است.

او با نماینده بویراحمد و دنا قرابت فامیلی دارد و اختلافات مقطعی و سلیقه‌ای نباید مانعی برای حمایتاز او باشد؛ از طرفی برخی ارتباطات نظری با گچسارانی‌ها نیز کمک می‌کند تا نظر غلام‌رضا تاجگردون برایحمایت از او جلب شود.

در تقسیم‌بندی‌های مطرح مدیریتی در این استان اگر نظریبتواند اعتماد مجدد غلام‌محمد زارعی را جلب کند، تا حد زیادی به صندلی مدیریت نزدیک می‌شود و منابع طبیعی بار دیگر به یک بویراحمدی می‌رسد.

حمایت سیدباقر موسوی، قاسم یزدانی ودیگر سیاسیون اصلاح‌طلب از نظری نیز شانس او را بیشتر کرده است تا حدی که نام او این روزها بیش از سایر گزینه‌ها مطرح است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
دل که رنجید از کسی
خرسند کردن مشکل است
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
مدیر کل منابع طبیعی استان از البرز می اید
نام:
ایمیل:
* نظر: