به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
وحیدمحمدی تبار:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمان بحران، مهمترین استراتژی باید تحقق آرامش روحی و روانی جامعه با اقدامات سنجیده و مدبرانه باشد، ادامه داد: در زمان بحران نباید جوری باشد که بخشدار یک مصاحبه کند، فرماندار یک مصاحبه و مدیرکل هم یک مصاحبه.
خبردنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز مسئولان ما برنامه‌ریزی نکنند در ۱۰ سال آینده آب و هوای این استان مانند آب و هوای خرمشهر و آبادان خواهد شد.

به گزارش "خبردنا"، وحید محمدی‌تبار در آئین تودیع و معارفه مدیران کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شاید نتوان جلوی بی‌بارشی و زلزله و سیل و گرد خاک را گرفت اما می‌توان جلوی تعرض به بستر رودخانه‌ها، تعرض به جنگل‌ها و منابع طبیعی و تعرض به محیط زیست‌مان را بگیریم.

وی با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات رئیس دستگاه قضایی استان، دادستان مرکز و دستگاه‌های امنیتی در جلوگیری از تعرض به منابع ملی، اظهارداشت: امروز باید برنامه‌ریزی و وحدت رویه داشته باشیم که بستری سازی و مدیریت کنیم در بحث کشاورزی و کشت‌های جایگزین در بحث طراحی مکانیسمی برای اختصاص یارانه به کشاورزانی که کشت جایگزین می کنند تا در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شود.

محمدی تبار گفت: حضور و کار در بحران نباید شائبه مادی برای پرسنل بحران داشته باشد باید برای کمک به هم نوع و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بصورت ذاتی وارد عمل موثر بشویم.

وی انگیزه خود در حراست از جنگل ها ، محیط زیست، منابع آب و رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ربطی به مسئولیتش ندانست و خاطرنشان کرد: حراست از منابع الهی یک وظیفه ذاتی است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: من مزایای ۲۰ درصد حقوق بحران را رسما نمی‌خواهم و می‌خواهم این‌گونه مزایا به جنگلبانی تعلق گیرد که وقتی با دستان خالی آتش جنگل را خاموش می‌کند اگر چه دستش می‌سوزد اما دلش از حقوق کم و بدون بیمه‌اش نسوزد.

محمدی‌تبار با اشاره به موضوع زلزله‌های چندماهه گذشته در یاسوج تصریح کرد: در بحث زلزله ما خساراتی انسانی از خود زلزله نداشتیم بلکه خسارات های وارده عمدتا از ضعف آموزشی بود.

وی گفت: وقتی بعد از زلزله، خود ما چادر به پا می‌کنیم و بیمارستان صحرایی راه اندازی می‌کنیم یعنی خودمان با دست خودمان به بحران دامن می‌زنیم و بحران زا هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمان بحران، مهمترین استراتژی باید تحقق آرامش روحی و روانی جامعه با اقدامات سنجیده و مدبرانه باشد، ادامه داد: در زمان بحران نباید جوری باشد که بخشدار یک مصاحبه کند، فرماندار یک مصاحبه و مدیرکل هم یک مصاحبه.

محمدی تبار گفت: در زمان بحران، موازی کاری صحیح نیست و هماهنگی و ستاد فرماندهی واحد لازم است.

وی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری هم‌ اظهارداشت: امروز نظام، مردم و کشور ایران مورد طمع دنیا و استکبار است و بهترین راه عبور از بحران‌ها کنترل و استیلا بر آمریکای درون است. امروز بیش از هر زمان به مدیریت از نوع دهه ۶۰ نیاز داریم.

 وی افزود: همه مسئولان استانی، مردم و شهروندان در برابر نسل امروز و آینده و فرزندان‌مان مسئولیم که پیشگیری قبل از درمان کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استراتژی خود را پیشگیری قبل از درمان در مخاطرات محیطی و بلایایی طبیعی ذکر و ادامه داد: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی زلزله و سیل کنیم اما می‌توانیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که خسارات‌ها کمتر باشد. ما باید از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تحقیقاتی استفاده کنیم.

به گزارش "خبردنا"، در پایان این آیین، وحید محمدی‌تبار به‌عنوان‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات عباس بهشتی روی سرپرست این مدیریت تجلیل شد.

محمدی‌تبار از فعالان نام‌آشنای جریان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌شمار رفته که سوابق مدیریتی متعددی در حوزه های مختلف وزارت کشور دارد.

وی از فرزندان شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
وقتی در کنار دنای سرافراز پتروشیمی افتتاح کنیم دنا شرمنده میشود در برابر نسل آینده و این افتخار نباید برای سرمایه گذار ما باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سرمایه گذاران ما یا در منابع طبیعی و بکر پتروشیمی راه اندازی میکنن یا در حاشیه رودخانه ها سنگ شکن و اف باد بر این تفکر
حسینی
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
به جناب اقای محمدی تبار تبریک عرض می نمایم برای ایشان سربلندی وسلامتی خواستارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
شما مدیر بحران شدید که بحران حل کنید نه اینکه کلمه بحران را تکرار کنید و روان مردم را آشفته کنید .ده سال دیگر مثل ابادادن و خر مشهر شدن میتونی یعنی چه ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: