به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد:
وی افزود: هر ساله در 2 نوبت هر شش‌ماه یکبار نیز مخازن ذخیره آب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد لایه روبی شده و به تائید مراکز بهداشتی می رسد.

خبردنا: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که آب شرب تمام روستاهای این استان سالم و عاری از هرگونه آلودگی است.

فیض‌الله پاسره در گفت‌وگوی اختصاصی با "خبردنا" ، از راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه فنی و استاندارد در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: به تمامی مشترکین روستایی در این استان قول می‌دهم که آب شرب مورد مصرف آنان سالم و عاری از هرگونه آلودگی است.

وی گفت: 127 منبع چاه و 113 چشمه منابع تامین آب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که روزانه کار کلرزنی و کلرسنجی آنها انجام و مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کلرزنی برخی از منابع تامین آب روستاهای این استان در خود محل تامین آب با فرایند الکترولیز نمک طعام انجام می‌شود، تصریح کرد: در گذشته این شیوه بصورت سنتی انجام می گرفت که خطرات خاص خود را داشت.

پاسره از گندزدایی منابع آبی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به شیوه دستی و دستگاهی خبرداد و اظهارداشت: کار گندزدایی مجتمع های آبی با دستگاه‌های فنی انجام می شود.

وی افزود: کلرسنجی منابع تامین آب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه توسط پیمانکار انجام و از قرص DPD برای کلرسنجی استفاده می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندارد کلر " ماند " در شبکه های آبرسانی را بین 2 تا هشت دهم PPM عنوان و یادآورشد:‌ در تمامی ساعات شبانه روزی نظارت های لازم برای سالم سازی آب شرب روستائیان این استان صورت می گیرد.

پاسره با تاکید بر سالم بودن آب شرب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد،خاطرنشان کرد: روستائیان خیالشان از سالم بودن آب شرب مصرفی شان راحت و مطمئن باشند تمامی اصول بهداشتی برای آب شرب مصرفی آنان رعایت می شود.

وی با اشاره به کلرزنی مستمر منابع آب روستایی در این استان، ادامه داد: 60 هزار اشتراک آب روستایی در هزار و هفت روستای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 80 درصد جمعیت روستایی استان در همین روستاها سکونت دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از لحاظ کیفیت اطمینان آب شرب مصرفی روستائیان این استان، روزانه در تمامی روستاها با " کیت‌های کلرسنج " کلر باقی مانده در شبکه‌های آب مورد سنجش قرارگرفته و به تائید مراکز بهداشتی روستا و دهستان ها می رسد.

پاسره تاکید کرد که ماهیانه، آزمایش‌های میکروبی برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی انجام می‌گیرد و البته آزمایشات شیمیایی نیز به فراخور نیاز انجام خواهد گرفت.

وی افزود: هر ساله در 2 نوبت هر شش‌ماه یکبار نیز مخازن ذخیره آب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد لایه روبی شده و به تائید مراکز بهداشتی می رسد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
روستاهای گرمسیر هر چهار روز یکبار در حد دوساعت میاد بهمئی که مردم راه فرار ندارند نمی شه زنگی کرد بیان ببینین مسئولین مملکت مردم از چه بنالند از گرانی از ضعیف بودن ولتاژ برق که وسایل برقی یا سوختند یا نیمه سوز هستند از آب از گاز وافزایش قیمتها یکی بداد مردم بهمئی برسد خسارات وارده به مردم را کی باید پرداخت کند نکنه از یازانه ها که پول نان شب مردم است مردم بیکار بدهکار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
آیا فکر نمی کنید که استفاده از قرص DPD برای کلر سنجی قدیمیه، بهتره از روشهای جدید استفاده کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
مردم باور نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر: