به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۳۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
خبردنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا آخر تیرماه خبر داد.

علی الهیار ترکمن (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته گفت: پیشتر مقرر شده بود که ظرف سه ماه و تا پایان شهریور ماه به صورت کامل پاداش‌ها تسویه شود. برای پرداخت اولین قسط با خزانه هماهنگ شده و تلاش کردیم که قبل از پایان تیر ماه این قسط را پرداخت کنیم و جای نگرانی زیادی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسائل مالی دست یک نفر نیست، مجموعه دستگاه‌هایی که در حوزه بودجه، مالی و خزانه با هم درگیر هستند؛ باید با هم یک کار مشترک انجام دهند، به عنوان مثال ما به عنوان دستگاه اجرایی باید درخواست بودجه را از سازمان برنامه داشته باشیم و سازمان برنامه با توجه به تحقق کلیات منابع کشور، تخصیص بودجه را به خزانه اعلام می‌کند و خزانه هم با توجه به درآمدهای کشور و آن پولی که وارد حساب‌های خزانه می‌شود، این پول را تامین کند، از این رو این روند کاری چندجانبه است.

الهیار بیان کرد: تمام تلاش ما در ماه‌های گذشته این بوده که پاداش خدمت فرهنگیان بازنشسته را سریع‌تر پرداخت کنیم، ولی تاخیر در زمان به دلیل فرآیندهای تامین مالی است، بنابراین هیچ عمدی درخصوص تاخیر در کار نیست، ضمن اینکه هماهنگی‌های اداری و وصول درآمدها موجب تاخیر شده است.

وی در پاسخ به گلایه‌مندی برخی فرهنگیان بازنشسته مبنی بر اینکه پاداش پایان خدمت ما بسیار کمتر از کارکنان سایر ارگان‌ها و نهادها است، اما پاداش آن‌ها بسیار زودتر از ما پرداخت شده است، توضیح داد: این یک قانون است و کمتر و بیشترش را ما تعیین نمی‌کنیم، کارهایی که در حوزه مالی صورت می‌گیرد، همه براساس قانون و ضوابط است. ما قبول داریم که دریافتی فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر است، ولی فعلا در این شرایط باید بر اساس قانون عمل کنیم تا مشکلات حل شود و کار دیگری از دست ما بر نمی‌آید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دستگاه مستقل محسوب می‌شود و در قانون بودجه، ردیف بودجه دانشگاه فرهنگیان مستقل است.اعتباراتی که برای پاداش پایان خدمت به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بابت خود کارکنان آموزش و پرورش است. در حال حاضر هم دوستان دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری بودجه خود هستند.

الهیار در پایان افزود: مسائل مالی قانون خودش را دارد، این پولی که ابلاغ شده صرفا بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۶ است و ما اصلا مجاز نیستیم که آن را در جای دیگری استفاده کنیم. همانطور که گفتم، دانشگاه فرهنگیان یک دستگاه مستقل است با ردیف اعتباری مستقل و بودجه‌های دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش با هم یکی نیست. طبق قانون بودجه پولی که به ما ابلاغ شده صرفا باید در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود، ما دوست داریم که کمک کنیم ولی پول را به ما اینگونه ابلاغ کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: