به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
خبردنا: عنبرنسارا از مواد دارویی می باشد که در مان بیماری های عفونی بسیار موثر است. دود دادن عنبرنسارا باعث ضد عونی شدن ناحیه ی عفونی می گردد و همانند یک چرک خشک کن قوی عمل می کند. در این مقاله بیشتر درمورد خواص درمانی عنبرنسارا اطلاعات کسب کنید.

عنبر نسارا چیست؟

عنبر نسارا نام دیگر مدفوع الاغ می باشد و در واقع معنی عنبر نسارا  مدفوع الاغ ماده می باشد .که دود حاصله از سوزاندن آن جهت درمان عفونت های واژینال و کاهش حجم خونریزی در زمان پریود بسیار مفید می باشد .در واقع بخور واژن با عنبر نسارا اثرات درمانی چشمگیری را به همراه دارد .

خواص درمانی عنبرنسارا

۱- دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محل زندگی کاست.


۲- استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبر نسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.


۳- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.


۴- ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.


۵- به روش های ذیل می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد: استنشاق عصاره خشک آن با سرکه. استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی.


۶- پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقف می کند.


۷- دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است.

 
طریقه مصرف عنبر نسارا

برای این کار 2 الی 3 عدد عنبر نسارا را همراه با خاک شیر و اسپند و یا به تنهایی، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود و بسته به نوع بیماری دود حاصل از آن را استنشاق کنید. به عنوان مثال:

 
برای عفونت گوش باید دود را با قیف یا کاغذ لوله شده وارد گوش کرد.


برای عفونت یا چرک گلو و سینوزیت هم باید دود را به گلو و مغز رساند.
 

قرار دادن زخم ها در معرض دود عنبرنسارا و یا استعمال موضعی خاکستر آن بر روی محل زخم یا سوختگی برای التیام زخم مفید است.

 

همچنین میتوان پودر یا کوبیده آن را چند مرحله روی زخم پاشید تا زود خوب شده و عفونت نکند.

به منظور درمان عفونت‌های زنانه، باید واژن را با دود عنبر نسارا بخور دهید. برای این کار باید۱ الی ۲ عدد عنبر نسارا خشک شده را دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید. این عمل را هر روز دو بار انجام دهیدتا کاملا اثرات عفونت از بین برود.

 
چگونه بوی بد عنبر نسارا را از بین ببریم؟

برای این که بوی بد عنبر نسارا را از بین ببرید کافیست یک یا دو عدد عنبر نسارا را در داخل دستمال مرطوب آغشته به روغن اسطوخدوس و گلاب بپیچانید و به مدت دو الی سه روز در جای تاریکی قرار دهید .سپس با سوزاندن آن و دود ناشی از سوختن آن محل زندگی خود را ضد عفونی کرده و عوامل بیماریزا را از محیط زندگیتان دور سازید.
نام:
ایمیل:
* نظر: