به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۴۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
وی افزود: ما در واقع این موضوعات را از طریق مدیران عامل بانک استانی و بانک مرکزی پیگیری می‌کنیم.
خبردنا: علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که در محل استانداری برگزار شد به بررسی مشکلات شهروندان پرداخت.

به گزارش"خبردنا"، به دستور استاندار و با هدف بررسی موشکافانه مشکلات مردم، جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و  معاونان این سازمان و  مدیرکل منابع طبیعی نیز در این دیدار حضور داشتند و از نزدیک مشکلات مراجعه کنندگان را مورد ارزیابی قرار دادند.

 این دیدار بیش از ۴ ساعت به طول انجامید و اقشار مختلف مردم به مطالبه خواسته‌های خود با استاندار و سایر مسئولان پرداختند.

علی محمد احمدی در این دیدار با بیان اینکه وظیفه همه ما تسهیل فرآیند کار و تکریم ارباب رجوع است، تاکید کرد: راه‌اندازی میز خدمت و برگزاری ملاقات‌های حضوری با هدف شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم به ویژه کسانی همچون مدیران صنعتی، مدیران واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است که دغدغه عمومی دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز و در این راستا حدود ۴ ساعت دیدار حضوری با مردم شریف استان داشتیم، گفت: مراجعه کنندگان از مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی، بویراحمد و گچساران حضور یافتند.

وی افزود: این افراد مسئولان واحدهای تولیدی بودند که برای ایجاد و توسعه حوزه کاری خود با مشکلاتی از جمله کمبود تسهیلات بانکی رو به رو بودند که به صورت جداگانه و تک تک مشکلات آنها مورد رسیدگی قرار گرفت.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه تصمیم‌های خوب و هدفمندی در این خصوص گرفته شد، تصریح کرد: به طور قطع هر تصمیم و مسئله‌ای که در این نشست مطرح می‌شود، پیگیری و تا حصول نتیجه آن را دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: این نشست‌ها فرصتی به مردم می‌دهد تا افرادی که به دنبال رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان هستند به صورت چهره به چهره مشکلات خود را بیان کنند و راه‌حل های لازم برای پیگیری و رفع این مشکلات از سوی مسئولان ارائه شود.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های خوب  که در حال اجرا است، گاوداری ۵۰۰ رأسی در شهر دهدشت است، بیان کرد: امروز مشکلات این واحد تولیدی در حوزه شهرک‌های صنعتی و بانک  با حضور سرمایه گذار مطرح شد و دستور پیگیری و رفع مشکلات صادر شد و امید است در هفته دولت این مجتمع و واحد تولیدی بزرگ  را به بهره‌برداری برسانیم و در مدار تولید قرار گیرد.

احمدی عمده موضوعات مطرح شده در این دیدار را مربوط به واحدهای تولیدی دانست و گفت: امیدواریم خروجی این جلسات رفع مشکل تولید کنندگان و بیکاری جوانان را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای به سرانجام رساندن این واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده می‌کنیم، عنوان کرد: عمده مطالبات مردمی به ویژه تولید کنندگان و واحدهای تولیدی مربوط به بانک‌های عامل است که این مشکل تنها مختص استان کهگیلویه وبویراحمد نیست.

مقام ارشد اجرایی در استان، بیان کرد: عموما در مرکز،  دولت و معاون اول رئیس جمهور تصمیماتی را می‌گیرند و به بانک مرکزی ابلاغ می‌کنند و متاسفانه در استان  بانک‌ها رویه یکسانی را ندارند و بانک‌ها تا اداره تسهیلات و مرکز به آنها دستورالعمل‌هایی را ابلاغ نکند در این راستا اختیارات استانی ندارند.

 وی افزود: ما در واقع این موضوعات را از طریق مدیران عامل بانک استانی و بانک مرکزی  پیگیری می‌کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: روند نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم همچنان که گام به گام به جلو می‌رویم بانک‌‎ها  نیز ما را همراهی کنند.

وی بیان کرد: امید است این رویه که بخشی از این دستورالعمل‌هایی که بانک مرکزی و بانک‌های عامل در مرکز به بانک‌های استانی ابلاغ می‌کنند اصلاح شود و بتوانیم مشکل تولید کنندگان را در استان حل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باتوجه به اینکه واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش، کاهش سود تسهیلات و سختگیری کمتر در مورد اخذ وثیقه از سوی بانک‌های عامل هستند این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است در این نشست  ۱۵ نفر از شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشکلات خود را با استاندار کهگیلویه و بویراحمد درمیان گذاشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: