به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
خبردنا: پنجمین جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان با مشارکت جمع کثیری از فعالان اقتصادی و بازرگانی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و در طی این همایش برند‌های محبوب منتخب گسترده‌ترین نظرسنجی مردمی در زمینه محبوبیت برند‌ها معرفی شدند.

 

برند‌های محبوب سال ۱۳۹۷ معرفی شدند


در ابتدای این همایش، آقای اسدی دبیر اجرایی همایش ضمن تاکید بر تلاش‌های انجام شده در دبیرخانه جشنواره در اجرای یک نظرسنجی مردمی عادلانه به آمار این نظرسنجی اشاره کرده و عنوان کردند: با جمع آوری بیش از یک میلیون و پانصدهزار رای در این نظرسنجی که به مدت چهار ماه به طول انجامید، برند‌های محبوب مردم شناسایی و انتخاب شدند. ایشان همچنین به پایگاه مردمی این برند‌ها در کسب خوشنامی و جلب رضایت مصرف کنندگان اشاره کرده و اظهار امیدورای کردند این اقدامات بتواند بیش از پیش، جایگاه مصرف کنندگان را در فضای کسب و کار ارتقا بخشد.

در ادامه آقای محمود محمدیان دبیر علمی جشنواره، ضمن اشاره به رویکرد‌های علمی جشنواره و تاکید بر جایگاه ویژه شاخص محبوبیت برند در مباحث علمی برندینگ، به تببین موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی این جایگاه در میان بند‌ها پرداخته و عنوان کردند: برند‌ها با آسودگی خاطر می‌توانند از این جایگاه در تبلیغات و اطلاع رسانی‌های خود استفاده نمایند چرا که این جایگاه برگرفته از رای و نظر خود مردم است و لذا اطمینان داشته باشند که تاثیرگذاری ویژه‌ای نیز بر مخاطب خواهد داشت. ایشان همچنین اشاره کردند که برند‌های محبوب در دوره بد اقتصادی مطمئناً آسیب کمتری خواهند دید و این یکی از مزیت‌های اصلی برند‌هایی است که توانسته اند جایگاه مردمی و خوشنامی در بازار کسب نمایند.


آقای محمد ناطق رئیس شورای سیاستگذاری نیز در بخش بعدی سخنرانی ها، به رویکرد‌های همیشگی دبیرخانه جشنواره در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرده و ضمن برشمردن اقدامات دبیرخانه در دوره‌های قبلی جشنواره، به معرفی طرح جدید مسئولیت اجتماعی دبیرخانه جشنواره که بر روی توانمندسازی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های دولتی که بضاعت مالی محدود با عنوان "آکادمی داتو (دانشجویان توانمند) " متمرکز است پرداختند. گفتنی است در این طرح علاوه بر معرفی دانشجویان نخبه به شرکت‌های بزرگ برای گذراندن دوره کارآموزی خود، بستری برای ارائه آموزش آنلاین رایگان در زمینه مهارت‌های حرفه‌ای کاری برای این دانشجویان در حال ایجاد می‌باشد که می‌تواند هزینه‌های توسعه علمی و حرفه‌ای دانشجویان را برای کارفرمایان به صفر برساند.


ایشان در ادامه از تمام حاضرین در همایش درخواست نمودند تا با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی و به منظور کمک به اجرای این طرح، از تمامی امکانات خود بهره بگیرند و هر آنچه در توان دارند برای کمک به این دانشجویان نخبه به کار بگیرند. قابل ذکر است زمینه‌های مشارکت در این طرح شامل مواردی از قبیل: درخواست جذب کارآموز در شرکتها، یا اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی در بخش آموزش آنلاین خواهد بود که به صورت رایگاه در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.


سخنران بعدی این جشنواره جناب آقای سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بودند. ایشان به مقوله برندسازی نیز به عنوان یک موضوع مهم و نیازمند به تحقیق و توسعه اشاره کرد و افزود: در برندسازی نیز باید پژوهش شود و تحقیق شود تا برند شکل گیرد و روند رو به رشد خود را داشته باشند و بر اساس نیاز بازار و رقابت در بازار موجود، به تولید و فعالیت بپردازند. ایشان یادآور شدند: ما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم و برای رونق برند‌های داخلی باید امکانات و مشوق‌هایی فراهم شود تا ظرفیت‌ها توسعه یابد و هم اکنون ظرفیت بسیار است و در عمل نتیجه محدودی در برندسازی حاصل شده. پس اگر می‌خواهیم کالا و برند ایرانی را جایگزین برند خارجی کنیم باید روز به روز به برند سازی و برند محبوب بیشتر توجه کنیم.


در ادامه آقای عیسی منصوری معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخنرانی در زمینه برندینگ پرداخته و عنوان کردند: برند‌های جغرافیایی، کالا یا خدمت و برند صنعت سه محور کلی برند می‌باشند و در این میان برند جغرافیایی می‌تواند فراتر از ارزیابی‌های منطقه‌ای و ملی عمل کرده و شاخصی برای رتبه‌های جهانی فضای کسب و کار باشد. منصوری افزود: به نوعی این سوال مطرح است که کدام کشور‌ها برند هستند و کدام برند‌ها تبدیل به شاخص می‌شوند و ایجاد برند صرفاً مسائل کسب و کاری نیست و وقتی در کشور ما باب می‌شود که برند سازی کنیم باید ابعاد فراتر از تجارت را مورد توجه قرار داد. وی بر اساس واقعیت موجود تجاری عنوان کرد: باید دید بنگاه‌های ما چقدر امکان برند شدن دارند و باید توجه کرد برند‌های موجود بر اساس شرایط چه میزان متحمل زحمت و انجام تلاش پیوسته شده اند. ایشان در انتها به نقش برند ملی و تاثیر آن بر برند‌های کسب و کاری اشاره کرده و بر نقش حاکمیت در تقویت جایگاه برند‌های کسب و کاری در فضای تجارت بین الملل تاکید نمودند.

 

رونمایی ار طرح مسولیت اجتماعی جشنواره با عنوان توانمندی دانشجویان

بخش بعدی برنامه‌های جشنواره به رونمایی از طرح مسئولیت اجتماعی دانشجویان (آکادمی داتو) اختصاص داشت. در این بخش ضمن ارائه توضیحات مختصری از این طرح که با تولی گری بخش خصوصی و به عنوان کار مشترک میان دولت، دانشگاهها، کسب و کار‌ها و متخصصان پیش برده می‌شود، به نقش این طرح در حل مشکلات معیشتی دانشجویان نخبه کشورمان و نیز ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای آن‌ها تاکید نموده و اظهار امیدواری نمودند با مشارکت همه ذینفعان، نتایج ویژه‌ای در این حوزه کسب گردد. سپس با حضور نمایندگانی از ذینفعان مختلف طرح، از آکادمی داتو رونمایی گردید. ضمناً علاقمندان به مشارکت در این طرح مسئولیت اجتماعی می‌توانند به سایت رسمی این طرح به آدرس www.DatoAcademy.com مراجعه نمایند.


آخرین بخش سخنرانی‌های این جشنواره به ارائه گزارش جامع نظرسنجی برند محبوب سال ۱۳۹۷ اختصاص داشت. آقای جعفر اسدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره در این بخش، ضمن مروری بر مدل‌های اجرایی و آمار‌های جشنواره، به ارائه اطلاعاتی در زمینه شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرداخت و در انتها، برند‌های محبوب منتخب نظرسنجی را در گروه‌های مختلف جشنواره معرفی کردند. بر اساس اعلام ایشان، برند‌های ایرانی در مجموع بیش از ۸۲% از برند‌های محبوب منتخب نظرسنجی را در ۱۳۶ گروه کالا/خدمات جشنواره شامل می‌شدند که نشان از اقبال و اعتماد مصرف کنندگان به این برند‌های خوشنام ایرانی می‌باشد.


بخش پایانی این جشنواره به معرفی و تقدیر از برند‌های محبوب سال ۱۳۹۷ اختصاص داشت. در این بخش از مدیران تعدادی از برند‌های محبوب منتخب جشنواره که در مراسم حضور داشتند با اعطای لوح و تندیس برند محبوب تقدیر به عمل آمد. در ضمن در کنار تقدیر از مدیران برند‌های محبوب، با حضور تعدادی از هواداران مردمی برند‌ها که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، هدایایی از طرف مدیران برند‌ها به هواداران شان اهدا گردید تا فرهنگ شایسته تقدیر از هواداران مردمی برند‌ها نیز مورد تاکید قرار گیرد.


علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این جشنواره و نیز آشنایی با برند‌های محبوب منتخب مصرف کنندگان، می‌توانند به سایت رسمی جشنواره به آدرس www.IranTopBrands.org مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: