به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۴۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
بخشدار کبگیان:
وی ادامه داد: وزش شدید نیز باد باعث کُند شدن مهار و کنترل آتش سوزی شده بود.
خبردنا: بخشدار کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد از وقوع آتش سوزی در منطقه هفت برارون بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد خبرداد.

به گزارش"خبردنا"، "مهران گودرزی" افزود: این آتش سوزی ساعت 14 روز سه شنبه، 26 تیرماه آغاز شده بود که با تلاش نیروهای ادارات عضو ستاد بحران شهرستان ساعت 23و 30 دقیقه شب مهار و خاموش شد.

وی اظهارکرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار، مدیرکل بحران، نیروهای مردمی، نیروهای ادارات از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، مرکز بهداشت، بسیج، سپاه، هلال احمر، بخشداری و راهداری و حمل و نقل در خاموش کردن این آتش سوزی همکاری داشتند.

بخشدار کبگیان در رابطه با علت آتش سوزی خاطرنشان کرد: علت آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست اما منطقه صعب العبور، بکر و پوشیده از جنگل و مرتع بوده که تنها با خودروهای کمک دار امکان عزیمت بود. و در منطقه برخی دامداران حضور دارند. محل دچار آتش سوزی شده با چیتاب، مرکز بخش کبگیان حدود 30 کیلومتر فاصله دارد.

گودرزی در خصوص میزان خسارات وارده به جنگلها و مراتع منطقه تصریح کرد: بصورت کامل و مفید 100هکتار جنگل و مرتع این منطقه در آتش سوخت که درختان جنگلی 10 تا 50 درصد خسارت دیده اند و مرتع بصورت 100درصد سوخت.

وی ادامه داد: وزش شدید نیز باد باعث کُند شدن مهار و کنترل آتش سوزی شده بود.

بخشدار کبگیان اضافه کرد: این مورد آتش سوزی امسال نهمین آتش سوزی بود که در بخش کبگیان رخ داد البته مابقی وسعت شان کم بود اما این آتش سوزی وسعت زیاد داشت و برزگترین آتش سوزی امسال این بخش بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: