به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
معاون وزیر راه:
وی گفت: با افتتاح سه بیمارستان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 500 تخت به تخت‌های بیمارستانی افزوده و به شاخص های ملی در این ارتباط نزدیک می شویم.

خبردنا: معاون وزیر راه ضمن‌تشریح چگونگی‌ساخت بیمارستان 300 تختخوابی شهید جلیل یاسوج، تاکید کرد: براساس نوع طراحی‌های انجام شده اتاق‌های این بیمارستان بویژه اتاق نوزادان، امکان جابجایی و عوض شدن نوزادان با هم به صفر می‌رسد.

به گزارش "خبردنا"، محمدجعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان شهیدجلیل یاسوج گفت: شما در برخی از فیلم‌های تلویزیونی می‌بینید که نوزادان را در بیمارستان‌ها جابجا و عوض می‌کنند اما براساس طراحی‌های صورت گرفته در این بیمارستان امکان جابجایی و عوض کردن نوزادان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج وجود ندارد.

وی گفت:‌ اینجا بجای اینکه دو اتاق عمل زایمان و یک سالن نوزاد داشته باشد براساس آخرین استانداردهای سازمان جهانی بهداشت هر اتاق زایمان یک سوییت است که معاینه زایمان و تحویل در یک اتاق صورت می‌گیرد و مجهز به آخرین سیستم WHO است که این حسن را دارد به انتخاب زن زائو هر کدام از بستگان حتی شوهر کنار وی باشند.

علیزاده با اشاره به شروع عملیات اجرایی و تشریح دلایل تاخیر در افتتاح بیمارستان شهیدجلیل یاسوج، خاطرنشان کرد: ما این بیمارستان را با 200 تخت افتتاح کرده و آنچه که در قانون بودجه نهایی شد 283 تخت بود و الان به 292 تخت رسیده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور افزود: بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم اکنون 292 تختی است که امکان افزایش تخت‌ها براساس طراحی‌های پیش بینی شده به 300 تخت و حتی بیشتر هم می رسد.

علیزاده باتقدیر از تلاش‌های غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پیگیری تخصیص اعتبارات و افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، اظهارداشت: آقای زارعی بطور مستمر پیگیر افتتاح این بیمارستان بوده که جادارد از ایشان تشکر کنم.

وی گفت: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیش از 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 100 میلیارد تومان آن در ساخت و ساز و مابقی در بخش تجهیزات است.

این مسئول وزارت راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید، بیمارستان شهیدجلیل یاسوج را قطب بزرگ درمانی جنوب کشور خواند و تصریح کرد: 57 تخت مراقبت ویژه در این بیمارستان پیش‌بینی شده که می‌تواند آن را به یک بیمارستان ویژه تبدیل کند.

علیزاده، وجود 9 اتاق عمل اصلی و سرپایی در بیمارستان شهیدجلیل یاسوج را یک امتیاز خاص دانست و اظهارداشت: بخش زایمان بصورت LDR دیده شده که براساس آخرین استانداردهای WHO است.

وی گفت: با افتتاح سه بیمارستان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 500 تخت به تخت‌های بیمارستانی افزوده و به شاخص های ملی در این ارتباط نزدیک می شویم.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور با برشمردن برخی دلایل تاخیر در افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، خاطرنشان کرد: در تخصیص اعتبارات با مشکلاتی روبرو شدیم و تنها 20 درصد اعتبارات به حوزه ساخت و سازها تخصیص یافت.

علیزاده باتاکید براینکه تمامی اعتبارات سه ماهه اول امسال در حوزه ساخت و سازها تخصیص یافته است، تصریح کرد: برای تکمیل بخش ساخت و ساز بیمارستان شهید جلیل یاسوج مشکل اعتباری نداشته و اعتبارات مورد نیاز در اختیار پیمانکار قرار می دهیم.

وی گفت: در بحث ساخت و تجهیز سالن آمفی تئاتر و کتابخانه بیمارستان شهید جلیل یاسوج مشکل اعتباری وجود ندارد و پیمانکار می‌تواند با آرامش بیشتری برخی ساخت و سازهای نهایی این بیمارستان را به اتمام برساند.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌اندازی بیمارستان شهید جلیل یاسوج همکاری بیشتری از خود نشان دهند تا هرچه زودتر این بیمارستان در اختیار مردم قرار گیرد.

علیزاده افزود: با زحمات زیادی اعتبارات موردنیاز برای این بیمارستان تخصیص یافته و می‌طلبد برخی مدیران استانی هزینه های خدمات رسانی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج را چندین برابر نکنند.

وی با عظمت خواندن بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ادامه داد:‌ هیچوقت از واژه هزینه در ساخت بیمارستان استفاده نمی کنم چون ساخت بیمارستان برای سلامت سرمایه گذاری محسوب می شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: درمانگاه این بیمارستان به شکلی طراحی شده که می تواند نیازهای تخصصی و فوق تخصصی را تامین کند.

علیزاده به امکانات بخش درمانی اشاره و تصریح کرد: ۴ تخصص پایه و اصلی در این بیمارستان به همراه امکانات فوق تخصصی در این بیمارستان دیده شده که در موارد خاص ممکن است نیاز به اعزام به خارج از استان باشد.

وی افزود: من از نظر کادر درمانی اطلاع  ندارم اما از نظر امکانات بیمارستان شهید جلیل یاسوج مشکلی ندارد.

بیمارستان های یاسوج بدلیل زلزله خسارات فراوانی دیده اند

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید باتاکید براینکه بیمارستان های یاسوج در زمان زلزله خسارت های زیادی دیده اند و نگرانی های فراوانی هم در این ارتباط وجود دارد، اظهارداشت: مردم از شرایط کنونی بهداشت و درمان باتوجه به مهاجرت پذیری یاسوج نگران هستند.

غلام محمد زارعی با بیان اینکه نمی توانیم زمان دقیقی را برای افتتاح بیمارستان یاسوج اعلام بکنیم، تصریح کرد: در گذشته وعده‌های مختلفی برای افتتاح این بیمارستان اعلام که این بیمارستان در هیچکدام از آن زمان ها افتتاح نشد و اکنون نمی‌توان بطور دقیق گفت چه زمانی افتتاح می شود.

وی با ضروری خواندن افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج، خاطرنشان کرد: مهاجرت به سمت یاسوج نسبت به سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر و می‌طلبد این بیمارستان افتتاح تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات مردمی در حوزه درمانی و بهداشتی باشیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این حوزه انتخابیه بطور مرتب از ما سئوال می‌کنند که این بیمارستان چه زمانی افتتاح می شود و ما نمی‌توانیم به مردم زمان دقیق آن را اعلام کنیم و از سویی همین مردم دچار ناراحتی های جسمی بوده که برخی از آنها برای درمان مجبور هستند به شهرهای سایر استان های همجوار سفر کنند.

زارعی با بیان اینکه با افتتاح این بیمارستان از ظرفیت حداکثری آن نهایت بهره را می‌توان برد، ادامه داد: بحث آسانسور بنابگفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی قرار است تا 2 هفته آینده راه اندازی می شود.

وی افزود: از معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز می خواهیم مشکلات پارکینگ و شهرداری را هرچه زودتر حل تا این بیمارستان در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به راه اندازی بیمارستان یاسوج حساسیت‌های ویژه‌ای دارند، اظهارداشت: این بیمارستان بعنوان نگین مرکز بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود.

زارعی گفت: این بیمارستان در نوع خود یکی از بزرگترین، مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود که نقش مهمی در توسعه آموزشی و درمانی استان و حتی شهرستان های اطراف استان دارد.

مردم منتظر افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج هستند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تاکیدکرد که مردم این استان در انتظار افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج هستند.

عزیز فیلی گفت: تلاش های فراوانی به ساخت و افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج صورت گرفته که هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش های بیشتری برای سرعت بخشی زمان افتتاح داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: