به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۵۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
خبردنا: مدیر کل بهزیستی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد هستند و ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان تهران شناسایی شده است.

سید محمد رحیم فاضلی نژاد گفت: در حال حاضر 350 تا 400 هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد به موادمخدر هستند و خدمات درمانی و مداخله گرانه بهزیستی به این افراد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در حال حاضر 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان تهران وجود دارند.

فاضلی نژاد گفت: اگر امروزه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه اول رهبری در سطح شهر تهران هستیم و شرایط خاص و قابل تاملی را پیش رو داریم، یکی از دلایل آن، کمبود و یا عدم وجود آموزش‌های مناسب و پیشگیری محورانه است.

وی افزود: یکی از علل خلأ‌های فعلی، وجود ناهماهنگی‌های مورد نیاز در ساختار‌های سرمایه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف است و موضوع ترویج و توسعه مسئولیت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، موجب رشد و افزایش این سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: اقدامات آگاه‌سازانه و آموزش‌های تخصصی فراگیر مهمترین بخش فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اجتماعی را شامل می‌شوند و ناگفته نماند که ظرفیت و امکانات فعلی بهزیستی پاسخگوی نیاز جامعه هدف فعلی نیست.

فاضلی نژاد از ثبت 246 هزار و 709 تماس با خطوط مشاوره 1480 در سال گذشته خبر داد و گفت: مشاوره های خانوادگی،طلاق و اعتیاد با این خط حاصل می شود که 86 درصد تماس گیرندگان، زنان و مابقی مردان بودند که از این میان 46 درصد تماس گیرندگان دارای تحصیلات بالای دیپلم، 7 درصد بالای لیسانس و همچنین 20 درصد تماس گیرندگان نیز افراد مجرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: 5 هزار و 109 معتاد متجاهر در فاصله زمانی خرداد تا تیر ماه سال جاری به مراکز اقامتی بهزیستی منتقل شده است.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران گفت: بر اساس آخرین آمار یک هزار و 252 نفر از افراد فوق پس از غربالگری به دلایلی، چون عدم احراز اعتیاد و یا نداشتن فاکتور‌های کارتن خوابی آزاد شدند و 400 نفر از آمار فوق را نیز زنان تشکیل می‌دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: