به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
خبردنا - منصور احمدی بیگ: یکی از مهمترین مراکزی که با همه جامعه سرو کار دارد و به نوعی وابستگی شدید میان اعضای جامعه و این مرکز وجود دارد حوزه سلامت و بهداشت است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

حوزه ای که تحت هیچ شرایطی نمی تواند مسایل سیاسی، قومی ، قبیله ای ، طایفه ای و جغرافیایی را در حیطه کاری خود وارد نماید و موظف است که به همه به چشم یکسان نگاه کند و مدیران این حوزه باید در آرامش کامل به برنامه ریزی وانجام خدمت رسانی به جامعه هدف اقدام کنند و این آرامش می طلبد که مدیران حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در راس آن تلاش نمایند تا کمترین حاشیه ها را برای خود و دستگاه متبوع ایجاد نمایند تا بتوانند به وظایف محوله رسیدگی کنند.

اما مدتی است که دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دچار حاشیه هایی شده است که سلامت مردم در استان را با خود درگیر نموده است. بعد از تغییر مدیریت دردانشگاه علوم پزشکی استان، روند مدیریتی در حوزه سلامت به گونه ای پیش رفت که هر روز آبستن تحولات و حاشیه های جدیدی برای دانشگاه علوم پزشکی که متولی بهداشت و درمان در استان است باشد.

از تغییرات ستادی گرفته تا نارضایتی مردم از ارایه خدمت در مراکز درمانی استان. از ناتوانی در برگزاری یک آزمون گرفته تا بکارگیری نیروهایی که برای بیمارستانهایی به کار گرفته می شوند که هنوز ساخته نشده اند، از شایعات معامله با برخی از بانک های دولتی و گرفتن وام های میلیونی قرض الحسنه برای برخی از افراد تا استخدام افراد قبل از اعلام نتایج آزمون ، از انتقال و جابجایی غیر قانونی نیروهای استخدام شده غیر قانونی تا واگذاری مدیریت ها به این افراد، از واگذاری خانه سازمانی به افراد استخدام شده غیر قانونی تا واگذاری مهمانسرا و تجهیز آن برای یک مدیر، از اختلاف و عدم هماهنگی مدیر پشتیبانی و توسعه با رئیس گرفته تا نقض اقدامات همدیگر، از گروه بندی در سیستم مدیریتی گرفته تا رواج شایعات متفاوت و متعدد در دانشگاه.

به راستی اینجا چه خبر است و چه کسی مسوول مدیریت در حوزه سلامت استان است؟

چه کسی باید پاسخ دهد که در حوزه ای که باید آرامش حاکم باشد تا متولیان برای برنامه ریزی و رسیدگی به مسایل بهداشتی و درمانی مردم برنامه ریزی کنند چرا این همه تنش وجود دارد و اخبار تنش زا منتشر می شود.

چه کسی باید پاسخ دهد که چرا مدیر توسعه و منابع انسانی دانشگاه از غیر قانونی بودن حکم یک نفر خبر می دهد و آن را در راستای عدالت لغو می کند اما رئیس دانشگاه به دلیل رابطه خویشاوندی سببی با این فرد ، حکم معاون خود را لغو می کند و به کار بر می گرداند.

اگر اقدام معاون پشتیبانی دانشگاه اشتباه بود چرا رسما اعلام نمی کنید و اگر درست بود و رئیس دانشگاه پا را بر قانون گذاشته است و با ترجیح دادن رابطه خویشاوندی سببی، بی قانونی را رواج می دهد چه کسی باید پاسخ دهد و جلوی این بی قانونی را بگیرد.

امروز دیگر حال سلامت در کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست و به نظر می رسد نیاز به یک پوست اندازی مدیریتی دارد تا از به کما رفتن سلامت در استان جلوگیری شود.

اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز نتوانند جلوی به کما رفتن سلامت در استان را بگیرد فردا که به مرگ مغزی رسید دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید و خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد و مردم این استان که سلامت خود را به بازی سیاسی و ندانم کاری متولیان امر باخته اند هیچ گاه مقصران را نخواهند بخشید.

*******مطلبي که خواندید از سري يادداشت هاي مخاطبين "خبردنا" است و انتشار آن الزاما به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست. شما مي توانيد با ارسال يادداشت خود، اين مطلب را تأييد يا نقد کنيد.
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
استاندار محترم که خدش همه چیز را می داند و مسئولین نظارتی استان هم از همه چیز با خبر هستند ولی متاسفانه هیچ اراده ای جهت کمک به بهداشت و درمان استان وجود ندارد علوم پزشکی که با سلامت مردم سر وکار دارد خودش حال روز خوشی ندارد و مردم محروم استان قربانی بی تدبیری و بی مسئولیتی در علوم پزشکی شده اند.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
چرا اینهمه سایتهای خبری دیداری و نوشتار داد مردم را به گوش مسئولین می رسانند و بخشی از حقایق را درج می کنند و بخش زیادی را اطلاع ندارند و همه می دانند چه بلایی به روز علوم پزشکی آمده و اقدامی صورت نمی گیرد تا کی مردم بدبخت باید جانشان در خطر باشد و همه سکوت کنند .
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
احسنت بر نویسنده که با صراحت و شجاعت عین حقیقت را گزارش نمودند تشکر از مدیر و مسئول سایت وزین خبر دنا که همیشه حامی مردم بوده و شفاف سازی نمودند.واقعا علوم پزشکی استان حال خوشی ندارد جناب دکتر تاجگردون کجایی تو را به خدا به فریاد مردم استان برسید و علوم پزشکی را از این بی برنامگی و بی مدیریتی نجات دهید تا دیر نشده به قول نویسنده باید اقدام عاجل صورت گیرد .
پزشک خانواده قاسمی
|
United States
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
اوضاع مدیریت علوم پزشکی استان واقعا بحرانی و اورژانسی هست فقط عزیزان خبر دنا باید سریعتر و قاطع تر به نمایندگان و مسولین کلان منتقل کنند تا هر چه زودتر تغییر اساسی صورت بگیرد.
وحیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
استاندار محترم و نمایندگان محترم مردم در مجلس چرا به راحتی کنار سلامت مردم و جان مردم می گذرید و ضعیت مدیریت علوم پزشکی داد همه مردم را در آورده است هم پرسنل ناراضی هستند و هم مردم به داد این مجموعه که با جان مردم بازی می کند برسید تا دیر نشده و یا به قولا مرگ مغزی نشده است واقعا این وضعیت تاسفبار است اگر ارگان دیگری بود می شد کنار آن گذشت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
باید بر این قلم بوسه زد که حق مطلب را ادا کرده است . شیر مادرت حلالت که حقیقت را نوشتی تا لا اقل مسئولین استان و نمایندگان متوجه شوند مردم محروم استان کمتر آسیب ببینند و برای متولی سلامت استان تدبیری بیاندیشند بلکه علوم پزشکی استان را از این شرایط بی سرو سامانی نجات بدهند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
اگر این گفته ها صحت داشته باشد باید اسم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را به بازار شام تغییر دهند
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
استاندارازوقتی که اومده فقط بلدهشدارجدی بی عمل به مدیران بده وبس؟؟؟؟؟؟؟؟
کارگزین
|
United States
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
درود بر خبر دنا و همه رسانه های مستقل
اوضاع علوم پزشکی چول چوله ککا!
متاسفانه همه این تخلفاتی که گفته شده و خیلی بیشترش وجود داره
رابطه این موسسه مالی مهر و جریان وام ها ی ۴ درصد بهره با مسولین علوم پزشکی آقایان ا. ا و م.م بررسی بشه چون بنظر می رسه که مشابه همون موسسه ثامن ماجراها داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
هیچ وقت تو تاریخ این استان و دانشگاه علوم‌پزشکی اوضاع اینقدر خراب و رو به پسرفت نبود تاجگردون اگه‌مهار نشه اوضاع بدتر میشه ریشه و منشا همه مشکلات است نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بیدارشوند تا دیر نشده
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
شما را به خدا شماها که دستتون می رسه نماینده ها را بیدار کنید که هر چه سریعتر به داد سلامت مردم برسند.
اما توصیه به ایلامی این است که هر چه زودتر خودش کنار برود.
فریب روابط عمومی با اون عملکرد سیاهش را نخورد که می گوید همه چی آرومه فقط اعتراض به انتصاب غیرقانونی معاونت پشتیبانیه و تخلفات این معاون نه عزیز اعتراض به کل سیستم هست که خود روابط عمومی و صندوق مهر و رابطه اش با میم میم و با الف الف و استخدام میم میم و آزمون کشکی و هزار مشکل دیگه.
تاجگردون اینجا باید نشون بده که میرشکاره و کار را یکسره کنه.
کشاورز
|
United States
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
خدا به داد مردم برسد عجب اوضاعی شده یعنی واقعا چنین اتفاقاتی افتاده است؟خداخوذش رحم کند
دیار
|
United States
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
این اتفاقات و اخبار چرا باعث پیگیری و رفع مشکلات نمیشود اتفاقات ازمون که واقعا ناراحت کننده بود عده ای جوان هنوز بی تکلیفند؟
نام:
ایمیل:
* نظر: