به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
وی ادامه داد: 119 هزار و 839 نفر از جمعیت دانش آموزی استان در مدارس شهری و مابقی در مدارس روستایی مشغول تحصیل هستند.
خبردنا: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور خیرینی از این استان و سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، مدیرکل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره گفت: هم اکنون احداث ۶۰ پروژه در قالب ۳۱۴ کلاس درس توسط خیرین در این استان در دست ساخت است.

جهان محرابی اظهار داشت: هم اکنون 60 کلاس درس در قالب 314 کلاس درس با اعتباری افزون بر 45 میلیارد و 500 میلیون تومان در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: خیرین مدرسه ساز در سال‌های اخیر 60 میلیارد تومان برای احداث مدرسه در استان تعهد داشتند که تاکنون 70 درصد آن محقق شده است.

محرابی با تقدیر از همکاری خیرین مدرسه ساز و بانک‌های عامل در امر مدرسه سازی ابراز کرد: به طور حتم بدون حضور خیرین امکان برطرف کردن مشکلات کمبود مدرسه در استان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: تاکنون 20 جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده که از این تعداد دو جشنواره شانزدهم و هفدهم در تهران برگزار شد که در معرفی استان و افزایش تعهدات خیرین تاثیر گذار بوده است.

مدیرکل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: خیرین مدرسه ساز یادواره‌های از خود باقی می‌گذارند که نه تنها فراموش نمی‌شوند بلکه سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸ هزار و ۶۰۲ کلاس درس در استان داریم, گفت: از این تعداد ۳ هزار ۸۷۲ کلاس درس غیر مقاوم است.

هادی زارع پور اظهار داشت: از 8 هزار و 602 کلاس درس در استان یک هزار و 416 مورد تخریبی, 3 هزار و 872 کلاس درس غیر مقاوم و 2 هزار و 694 مورد نیز غیر استاندارد است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تجهیزات مدارس بویژه هنرستان‌ها مشکل داریم, عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز وضعیت مطلوبی ندارند به گونه‌ای که سرویس بهداشتی 98 مدرسه غیر قابل استفاده و 120 مورد نیز نیاز به تعمیر اساسی دارد.

زارع پور ابراز کرد: جمعیت دانش آموزی استان در سال 96_97 , 153 هزار و 670 نفر بوده که از این تعداد 74 هزار و 211 نفر دختر و مابقی پسر هستند.

وی ادامه داد: 119 هزار و 839 نفر از جمعیت دانش آموزی استان در مدارس شهری و مابقی در مدارس روستایی مشغول تحصیل هستند.

زارع پور افزود: 119 هزار و 839 نفر از دانش آموزان استان در مدارس دولتی و 33 هزار و 831 در مراکز و مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درزمینه تحصیل کودکان استثنایی نیاز به 5 فضای آموزشی داریم که امیدواریم در این زمینه خیرین ورود کنند.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه در زمینه فضای آموزشی در حاشیه شهر یاسوج با بحران روبه رو هستیم, ادامه داد: امیدوارم خیرین احداث مدرسه در حاشیه شهر یاسوج را به نسبت روستاها در اولویت کاری خود قرار دهند.

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: