به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
خبردنا : معاون بهبود امور دام و تولیدات دامی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبات دامداران در رابطه به فروش شیر بحق است.

محمدجعفر طالبیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مطالبات دامداران تجمع کننده در جلوی استانداری افزود: دامپزشکی با توجه به قوانین بهداشتی می خواهد فروش شیر خام در استان ممنوع شود و نبود کارخانه شیر و لبنیات در استان این مشکلات بیشتر را کرده است.

وی بیان کرد: بیشتر این مشکلات بعلت نبود صنایع تبدیلی شیر و لبنیات در سطح استان است.

معاون بهبود امور دام و تولیدات دامی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دامپزشکی می‌گوید باید واحدهای عرضه لبنیات سنتی در استان تعطیل شوند، و این درحالی است که صنایع وابسته به فرآوردهای لبنی استان آن‌طور که باید و شاید فعال نیستند.

طالبیان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود واحدهای عرضه و فروش لبنیات سنتی دامداران استان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان فعال باشند تا دامداران بیشتر از این متضرر نشوند.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های صنعت شیر در استان وجود ندارد، ادامه داد: در برخی استان‌های همجوار در کنار فعال بودن صنعت شیر، لبنیات بصورت سنتی نیز عرضه می‌شود که ارزش غذایی لبنیات سنتی بالاتر است، اما دامپزشکی می‌خواهد نکات بهداشتی را رعایت کنند و اقدام به جریمه این واحدها می‌کند.

معاون بهبود امور دام و تولیدات دامی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص یکی دیگر از درخواست‌های دامداران مبنی بخشودگی تسهیلات بانکی خود ادامه داد: این مساله در حال پیگیری است که در سطح ملی باید تصمیم‌گیری شود.

طالبیان عنوان کرد: دامداران و صنعت شیر استان باید حمایت و تقویت شوند، چراکه کشش بازار کم و قیمت در استان پایین‌تر از نرخ مصوب دولت است که باید به دامداران تسهیلات با سود کم برای حمایت بیشتر و خرید دام وتکمیل ظرفیت واحد های دامی پرداخت شود.

وی درخصوص این مطلب که رئیس اتحادیه دامداران شهرستان بویراحمد مطرح کرده" 90 درصد از کارگاه‌های تولیدی استان تعطیل است" اضافه کرد: یا افرادی که جلوی استانداری جمع شدند دامدار نیستند یا این صحبت غلط است
نام:
ایمیل:
* نظر: