به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۵۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی:
وی افزود: هدف سوال از رئیس جمهور شنیدن ناگفته های وضعیت موجود اقتصادی کشور است .
خبردنا: نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر مجلس بنای ناسازگاری داشت روحانی تاکنون باید پنج بار استیضاح می شد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با "خبردنا" از تهران با اشاره به گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم گفت: آقای روحانی در این گفتگو باید در خصوص نکات دیگری صحبت میکرد تا مردم قانع می شدند و به آینده امیدوار باشند.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه برخورد دولت در خصوص سوال از رئیس جمهور برخورد خوب و منطقی نبود ، افزود: در شرایط فعلی همه مسولین باید در جهت انسجام ، وحدت و یکپارچگی حرکت کنند. در چارچوب قانون اساسی این حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در مواقع ضروری از رئیس جمهور سوال کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگاه مجلس از حق قانونی خود استفاده کرده و قصد دارند از رئیس جمهور در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور سوال بپرسند گفت: اینکه رئیس جمهور اعلام کرده به مجلس خواهد آمد و به سوالات نمایندگان پاسخ میدهد بسیار جای امیدواری دارد ، اما اینکه آقای روحانی این اقدام نمایندگان را خلاف قانون اساسی عنوان کرده است کار درستی نیست.

نقوی حسینی با تاکید براینکه قانون اساسی تنها یک مفسر دارد و آنهم شورای نگهبان است، تصریح کرد: اگر کسی در اجرای قانون اساسی تردیدی دارد میتواند از شورای نگهبان استفساریه بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستانهای استان تهران اذعان داشت: قرار نیست که آقای رئیس جمهور و معاونی پارلمانی ایشان مرجع تشخیص قانون اساسی باشند .

عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور توسط رئیس مجلس و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است ، گفت: اگر این اقدام خلاف قانون اساسی باشد ، نمایندگان تذکر می هند و با تشخیص رئیس مجلس از دستور کار خارج خواهد شد . اما  این نوع برخورد مناسب نیست چون مردم فکر می کنند رئیس جمهور نمی خواهد به مجلس پاسخگو باشد.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا با تاکید بر اینکه آقای روحانی در این گفت و گو با لحن تهدید آمیزی صحبت کرد افزود: هدف سوال از رئیس جمهور شنیدن ناگفته های وضعیت موجود اقتصادی کشور است .

وی با بیان اینکه اگر همین حرف هایی را که رئیس جمهور در تلویزیون گفت ، در مصاحبه هایش عنوان می کرد، سوالی برای نمایندگان مجلس بوجود نمی آمد، اظهار داشت: خدمت آقای روحانی عرض میکنم که در حال حاضر نظر نمایندگان مجلس  این است که شما در مجلس حرفهایی را که تا کنون عنوان نکرده اید را بیان کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر کسی طلبکار باشد باید ما طلبکار باشیم ، افزود: بیانیه مرکز اطلاع رسانی دولت و موضع معاون پارلمانی رئیس جمهور در جهت وحدت و انسجام ملی نیست.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با تشرح وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: اینهمه اختلاس و دزدی در توزیع ارز دولتی که در دست خود آقایان بوده اتفاق افتاده و شخص دیگری در آن نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه اگر این میزان از گرانی های لجام گسیخته در هر دولتی در هر کجای دنیا اتفاق می افتاد حتما دولت سقوط می کرد، و دولت جدید روی کار می آمد، تصریح کرد: اگر مجلس بنای ناسازگاری داشت روحانی تا کنون باید پنج بار استیضاح می شد. مجلس تا کنون در این خصوص خیلی صبوری نشان داده، الان مجلس از طرف موکلانش متهم است ، مردم می گویند این چه مجلس بی خاصیتی است، چرا مجلس هیچ حرکتی نمی کند ، چرا استیضاح نمی کند، چرا عدم طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح نمی کند؟.

نقوی حسینی با بیان اینکه اینگونه موضع گیری دولت در قبال مجلسی که اینهمه بردباری نشان می دهد و با دولت همراهی می کند درست نیست، گفت: متاسفانه دولتی بجای اینکه با متانت برخورد کند و پاسخ دهد و از این فرصت پاسخگویی کمال استفاده را ببرد، تهدید می کند.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: این نوع برخورد دولت با با روح دموکراسی منطبق نیست.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
برو ....، اگر روحانی باید استیضاح می شد تو که از احمدی نژاد حمایت کردی و اوردیش باید اعدام می شدی
نام:
ایمیل:
* نظر: