به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
این ایده استاندار سبب می شود که هم مدیران از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند.
خبردنا - سیامک تیرانداز: علی محمد احمدی، این روزها به جشن یک سالگی استانداری اش در کهگیلویه و بویراحمد نزدیک می شود. او در این یکسال برای رفع دردهای این استان سیاست های مختلفی را برنامه ریزی و پیاده کرد که یکی از بهترین این سیاست ها، بردن شورای اداری استان به شهرستان ها، بخش ها و حتی روستاها بود.

احمدی، گردش های شهرستانی را منوط به برگزاری شوراهای اداری کرد و از زیلایی تا بهمئی و اخیرا در تنگ سرخ، مارگون و لوداب بساط جلسه مهم شورای اداری را چید. این جلسات البته مثمر هم واقع شده است که به عنوان نمونه می توان به پروژه توسعه زیلایی با مشارکت معاونت رئیس جمهور و همکاری تمام دستگاه های دولتی استان، آغاز به کار دوباره سد تنگ سرخ و گازرسانی به روستاهای این منطقه، ایجاد هماهنگی برای حل مشکلات جاده ای، گاز، آبرسانی و تلفن همراه مارگون و لوداب اشاره کرد.

پیش از استاندار فعلی رسم بر این بود که شورای اداری استان تنها در مرکز برگزار شود و اگر در خصوص منطقه ای هم مصوبه ای لازم بود این پیشنهاد باید به مرکز استان می آمد و تصویب می شد اما احمدی این رسم را بر هم زد و مشکلات هر منطقه را پس از بازدید خود و مدیرانش در همان جا بررسی می کند تا هم مدیران وضعیت موجود را ببینند و هم راهکار در قالب مصوبه قانونی ارائه گردد و هم اینکه بین راهکار عملیاتی و مشکلات تفاوتی از زمین تا آسمان نباشد.

حال احمدی نه تنها در بین روستائیان استان روحیه نشاط و امید را دمیده است که به استانداری اشتهار پیدا کرده که خانه به خانه می گردد تا مشکلات را کشف کند و در همان جا برایش راهکار بیابد. در شرایط فعلی بسیاری از بخش ها و شهرها خواستار برگزاری شورای اداری در مناطقشان هستند چون آثار این ایده را در توسعه استان می بینند.

در میان مدیران استان، هستند کسانی که حتی یکبار مناطق محروم را به چشم ندیده اند، مدیرانی که باید تصمیم گیر باشند و برای اختصاص و تخصیص اعتبار تلاش کنند. این ایده استاندار سبب می شود که هم مدیران از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند و هم یک مطالبه عمومی پشت درخواست هایی شکل بگیرد که حل بسیاری از آنها ساده است و پیش از این تنها در فرآیندهای آزارنده بروکراسی گرفتار شده بود.

این سیاست احمدی تاکنون در استان راهگشاری بسیاری از مشکلات مناطق محروم بوده است، به نظر می رسد اگر رسانه ها و مردم در کنار استاندار مطالبه گر مصوبات و ایده ها از مدیران باشند، نتایج ملموس و عینی این سفرها در آینده ای نه چندان دور خودش را نشان خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: