به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
نقدی بر اظهارات متناقض استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
خبردنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد  اخیرا در اظهار نظری فرموده " طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و خودکشی در استان محدود وهنوز به طور چشمگیری رشد نیافته و نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم " !

به گزارش " خبردنا "  به نقل از " پورتال اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد " ، " موسی خادمی " در " نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان "  گفته است " هر چند که چهار آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و خودکشی در استان محدود وهنوز به طور چشمگیری رشد نیافته و نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم، اما نباید غافل شد و باید با تلاش، برنامه ریزی و با جدیت به کنترل آنها پرداخته شود".

البته این مقام مسئول فرموده " استاندار با تاکید بر ریشه یابی علل وعوامل پیدایش انواع انحرافات وآسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری آنها، گفت: چنانچه این چهار آسیب اجتماعی در استان به طور روزافزون گسترش یابند کنترل و مهار آنها در آینده دشوار خواهد بود." ( دوشنبه 15 شهریور 1395 – پورتال اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد )

اینکه از منظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد چهار آسیب " خودکشی ، طلاق ، اعتیاد و خودکشی " در استان هنوز محدود و رشد چشمگیری نکرده جای تامل و تعمق بسیار دارد . برای بررسی این اظهار نظر عجیب استاندار به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان و حتی " موسی خادمی " استاندار استان  می پردازیم :

طلاق  :

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار طلاق در استان بسیار نگران کننده است و از هر پنج ازدواج یکی به طلاق منجر می شود.

فتح الله میر محمدی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی واجتماعی استان افزود: در سال گذشته آمار طلاق در استان نسبت به سال قبل رشد بالایی داشته است.

وی با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان در استان اظهار داشت: سن ازدواج در استان نیز افزایش یافته است و میانگین این سن در میان مردان در استان ۳۰ سال و در زنان نیز ۲۸ سال است.

میر محمدی با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی مختلفی در استان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از علتهای اصلی این امر فقر، بیکاری وتوسعه نیافتگی استان است.  (10 شهریور 1395)

رشد 35 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد 35 درصدی طلاق در این استان نگران کننده است.

 سید موسی خادمی در نشست کارگروه اجتماعی استان افزود: باید کارهای مطالعاتی برای ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در استان صورت گیرد.

خادمی تاکید کرد: رشد 35 درصدی طلاق در این استان رقم بالایی است و رشد این آسیب نگران کننده است که باید دستگاههای متولی در این زمینه با ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل و کاهش این آسیب اجتماعی تلاش کنند. ( 4 خرداد 1395)

خودکشی :

مدیرکل اداره پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد: روند صعودی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از روند رو به رشد خودکشی در این استان خبر داد.

"کامروز امینی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: میزان خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد بوده که وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

وی بدون اشاره به آمار خودکشی‌های صورت گرفته در کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: آمار کنونی خودکشی‌ها نگران کننده که باید مسوولان برای جلوگیری از این روند تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.

این مسوول ادامه داد: از جمع اجساد کالبدشکافی شده مشکوک به مرگ‌های غیر طبیعی در سال گذشته در این استان تعداد ۳۴۸ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۰۰ نفر زن و ۲۴۸ نفر مرد است. ( 26 تیرماه 1395)

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  خودکشی را از معضلات مهم در استان عنوانکرد و گفت: خودکشی در استان آمار بالایی دارد و مشکل نگران کننده گرایش جوانان و نوجوانان کم سن و سال به سمت خودکشی است.

میرمحمدی افزود:  سن ۲۸ درصد از افرادی که در استان خودکشی می کنند بین ۱۸ تا ۳۴ سال است ( چهارشنبه 10 شهریور 1395)

کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم خودکشی در کشور :!

هوشنگ سیاوش پو معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی از رده سوم بودن استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آمار بالای  خودکشی در کشور خبر داد و افزود: با توجه به آمار بالای خودکشی در استان نیازمند همت ویژه مسئولین دستگاه های مختلف، مردم و سازمان های مردم نهاد هستیم.

حاشیه نشینی :

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رشد حاشیه‌نشینی در یاسوج نگران کننده است و مقابله با آن نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در همایش روز یاسوج با اشاره به تراکم جمعیت و روند رو به رشد حاشیه نشینی در شهر یاسوج، اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد افزایش معضل حاشیه‌نشینی در این شهر هستیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج در سال 1355 دارای چهار و 500 نفر جمعیت بود، گفت: اکنون جمعیت این شهر با حاشیه حدود 130هزار نفر  است. (15 اردیبهشت 95 )

اعتیاد :

سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد مخدر را آسیبی جدی در استان خواند و گفت: مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر کمرنگ شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی در کشور پایین هستیم، افزود: ۶۰ درصد سوء مصرف مواد مخدر تریاک و مشتقات آن و بعد شیشه و هروئین است.

رضایی با بیان اینکه ۳۰ نفر معتاد متجاهر در استان وجود دارد، گفت: موج جدید از مصرف شیشه در راه است، ضمن اینکه حاشیه نشینی در مصرف مواد مخدر بی‌تاثیر نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بویراحمد آلودترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: سال گذشته ۴ تن مواد مخدر کشف و یک‌هزار و ۸۹۸ نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه نرخ معتادان استان ۱٫۰۸ درصد است، عنوان کرد: در طرح شیوع شناسی شورای مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان استان ۸ هزار نفر اعلام شد. ( 4 خرداد نشست مدیریت کنترل آسیب‌های اجتماعی )



مقایسه اظهارات مسئولان مرتبط با موضوعات معضلات اجتماعی  و حتی اظهار نظر خود استاندار با اظهار اولیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در مطلع بحث آمد نشان می دهد که یا " موسی خادمی " استاندار استان فراموشکار شده و این اظهارات و وضعیت استان را فراموش کرده یا هم واقعا اطلاعی از این مباحث ندارد که در هر صورت باید افسوس خورد چرا که وی مدیریت ارشد زادگاه ما را دارد و سخن ، کلام و تصمیم وی بر شئونات زندگی مردم استان بخواهیم یا نخواهیم تاثیر گذار است .

اگر هم تیم اطلاع رسانی وی در انتقال مطالب دچار اشتباه شده باشند که هم باید افسوس خورد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از انتصاب چند مشاور رسانه ای هنوز در اطلاع رسانی اینطور اشتباه می کنند .

بهرحال باید پذیرفت استان از وضعیت معضلات اجتماعی که استاندار آن را محدود می داند لبه پرتگاه قرار گرفته و همه نگران وضعیت رو به رشد آنها هستند .

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد می تواند با ارسال جوابیه ای نقد موجود را پاسخ دهد و " خبردنا " نیز از انتشار آن استقبال می کند .

نام:
ایمیل:
* نظر: