به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
خبردنا: رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، گفت: کمبود قرص وارفارین صحت ندارد و این داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به اختلالات قلبی و بیمارانی که مشکل غلظت خون دارند در داروخانه های هلال احمر موجود است.

علی فرجی اظهار داشت: به رغم اینکه اعلام شده قرص وارفاین در داروخانه های هلال احمر نایاب یا کمیاب است، این دارو در حال حاضر به میزان لازم تامین و در داروخانه های یادشده برای توزیع در میان بیماران موجود است.

وی ادامه داد: دو روز قبل یکی از روزنامه ها در خبری اعلام کرده بود که کمبود داروی وارفارین سراسری است و داروخانه هلال‌احمر هم این دارو را ندارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داد: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکی تامین انواع داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و بیماران با بهره گیری از ظرفیت های موجود داخلی و منابع خارجی در کوتاهترین زمان و با کیفیت برتر است.

فرجی نقش این سازمان را در تأمین و توزیع داروهای حساس، کمیاب و داروهای یارانه ای از طریق داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور مهم دانست و گفت: بی شک این صنعت به علت شرایط خاص کاربردی و درگیر بودن با مقوله سلامت انسان، از حساسیت ویژه ای برخوردار است ضمن آنکه می تواند نقش فوق العاده ای در جلوگیری از ایجاد خطر، تشدید بیماری و آسیب به بیماران داشته باشد.

قرص وارفارین (Warfarin) یک داروی ضد انعقاد است که از لخته شدن خون پیشگیری می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: