به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

خبردنا: خواننده کهگیلویه و بویراحمدی تاکید کرد که اوج هنر اداره ارشاد کهگیلویه و بویراحمد دادن مجوز است.

کوروش رضوانی در گفت و گوی اختصاصی با "خبردنا" با بیان اینکه موسیقی محلی ما به خوبی در کشور معرفی نشده است ، گفت: دلیل اصلی ناشناخته ماندن موسیقی محلی این استان حمایت نشدن هنرمندان در تمامی زمینه ها است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی هنرمندان و فعالین جامعه هنری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این استان شاعران بسیار خوبی داریم که به دلیل مشکلات مالی نمی توانند کتاب شعر خود را چاپ کنند.

این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی با بیان این پرسش که چرا استاندار از داشتن مشاور فرهنگی هنری بی بهره است و در استانداری دفتری برا اهالی فرهنگ و هنر بصورت اختصاصی وجود ندارد؟ گفت: در کنار اداره ارشاد سایر نهادها از جمله استانداری باید بودجه ای برای هنرمندان اختصاص دهند.

رضوانی با تاکید براینکه حسادت ها و قوم گرایی مانع رشد و پیشرفت می شود، افزود: می گویند چون کورش رضوانی از یک طایفه خاص نیست در بویراحمد به چشم نمی آید.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی خود برای اعتلای موسیقی این استان اظهار داشت: قسمت اول آلبوم ایل احساس خودم را کسی حمایت نکرد و آن را با هزینه شخصی منتشر نمودم و قسمت دوم این آلبوم که ارکستر بزرگی همراه دارد به دلیل آنکه کسی حاضر نمیشود اسپانسر شود تاکنون منتشر نشده است.

این خواننده محلی با بیان اینکه ابزار کسی یا گروهی نبوده و نیستم اذعان داشت: درد ما اینست که هنر و موسیقی در کهگیلویه و بویراحمد فقط زمانی کاربرد دارد که شخصی برای انتخابات نامزد شده و قصد دارد از طریق هنرمندان برای خود رأی جمع کند.

رضوانی با تاکید بر اینکه برای پرورش خرگوش ، گاو و مرغ پول هست اما برای هنرمندان پول نیست ، ادامه داد: هنرمندان این خطه برای دریافت وام برای انتشار آثار خود تحقیر هم می شوند.

این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه موسیقی ما قابلیت جهانی شدن را دارد، اظهار داشت: این مهم زمانی بدست خواهد آمد که بتوانیم آلبوم های فراوانی به بازار عرضه کنیم تا موسیقی این استان شناخته شود.

وی با تاکید براینکه بیشتر هنرمندان ما بهترین صدا را دارند اما پول ندارند ،گفت: متاسفانه هنرمندان ما نام دارند اما نان ندارند .

وی در پاسخ به این سوال که آیا استاندار پس از گرفتن مسئولیت در استان ، از اهالی فرهنگ و هنر دعوت کرده که مشکلات و دغدغه آنها را بشنود یا خیر؟ اذعان داشت: از زمان انتصاب استاندار جدید وی هیچگونه نشستی با هنرمندان استان نداشته است.

خواننده کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر شاید پول نداشته باشند اما دیدگاه های خوبی دارند ،تصریح کرد: آدم سیاسی نیستم و علاقه ای هم به سیاست ندارم اما از وضعیت موجود گلایه دارم.

رضوانی با تاکید براینکه قصد جسارت به هیچ مسئولی یا نهادی را ندارم، تصریح کرد: در همین استان سازمان یا نهادی خواننده پاپی را دعوت میکند و 20 میلیون تومان برای هتل و ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها پول پرداخت میکند . اما همین سازمان وقتی از یک خواننده محلی برای حضور در مراسمی دعوت میکند 200 هزار تومان به وی پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم این استان بیگانه پرست هستند، افزود: ضعیف ترین خواننده بختیاری به این استان دعوت می شود و دعوت کنندگان احساس می کنند که این خواننده ها بهترین هستند درصورتی که هنرمندان ما از همه قوی ترند.

این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی فرهنگ و هنر ما برای نسل آینده خواهد بود گفت: سید امرالله موسوی و حسین پناهی از میان رفتند ، تا کنون چند یادمان در تهران و سایر شهرستان ها برای آنها برگزار کردیم؟

رضوانی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین ما تا زمانی که هنرمندانمان در قید حیات هستن به آنها اهمیتی نمی دهند اما به محض اینکه از دنیا رفتند برای استفاده شخصی برای آنها یادمان برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه بعنوان عضو کوچکی از اهالی فرهنگ و هنر این سخنان را بیان میکنم افزود: متاسفانه گوش شنوایی نیست و خروجی در بر نخواهد داشت.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
1
خدایش حرف حق زدی، واقعا زندگی الانی هنرمندان در خورشان انان نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
تا این اوضاع ارشاده باید هممون بنالیم
نام:
ایمیل:
* نظر: