به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان بهمئی ظرفیتهای خوبی دارد اما متاسفانه بخش قابل توجهی از شاخص های این شهرستان قابل قبول نیست که باید ارتقاء یابند.
خبردنا: نشست بررسی سند توسعه‌ شهرستان بهمئی پیش از ظهر امروز سه شنبه، 30مرداد ماه با حضور استاندار، معاونان امور عمرانی و اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و فرماندار شهرستان  بهمئی در سالن شماره یک استانداری  برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی سند توسعه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته محرومیت‌زدائی از مناطق مختلف مورد توجه مسئولان بود، افزود: در لنده بنیاد مستضعفان پای کار آمده و در صدد رفع محرومیت از این شهرستان است و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در زیلایی اقداماتی انجام می‌دهد .

 "علی محمد احمدی"اظهارکرد: سند توسعه شهرستان بهمئی تدوین و به وزارت کشور ارسال می‌شود که با همکاری وزارت کشور در صدد توسعه این شهرستان هستیم، ضمن اینکه ادارات استان یک هفته فرصت دارند که آمار و اطلاعات جدید برای توسعه سند شهرستان ارائه کنند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه محور "بهمئی- جایزان" خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتباط شهرستان بهمئی با مرکز استان و سایر نقاط استان تلاش شود، در غیر اینصورت به این شهرستان خیانت شده چراکه مردم برای دریافت خدمات به سراغ استان‌های خوزستان و فارس سوق داده می‌شوند .

احمدی در واکنش به سخنان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه هر جا پول باشد کار می‌کنیم، تصریح کرد: مدیر نباید چنین حرفی بزند که هر جا پول باشد کار می‌کنیم. مدیر ما باید برای دریافت اعتبار چانه‌زنی کند و پول و اعتبار دریافت کنند .

وی ادامه داد: شما به عنوان یک مدیرکل باید تشخیص دهید که پروژه مورد نیاز استان پول و اعتبار نیاز دارد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان بهمئی ظرفیتهای خوبی دارد اما متاسفانه بخش قابل توجهی از شاخص های این شهرستان قابل قبول نیست که باید ارتقاء یابند.

احمدی با اشاره به وجود بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه به نام "بیدبلند" شهرستان بهبهان در استان خوزستان که در نزدیکی شهرستان بهمئی قرار دارد و ایجاد صنایع پایین دست و وابسته نفت و گاز در شهرستان بهمئی اضافه کرد: این مساله یک برکت و ظرفیت بزرگی در شهرستان بهمئی می باشد که متاسفانه مغفول مانده است.

نرخ بیکاری بهمئی بالاتر از میانگین استان کهگیلویه و بویراحمد


همچنین "سلیمان محمدی دوست"،کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهرستان بهمئی گرمسیری به مرکزیت شهر لیکک با 38هزار نفر 5درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد که 20 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در شهر لیکک زندگی می کنند. این شهرستان دارای دوبخش، چهار دهستان و 225 روستاست که از این تعداد 151 روستا دارای سکنه هستند.

وی افزود: میانگین نرخ رشد جمعیت شهری در این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است.

سلیمانی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان بهمئی 17.73درصد می باشد، اظهارکرد: این میزان از میانگین کشور بالاتر است در حالی که بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد 13 درصد اعلام شده همچنین نرخ تکفل در این شهرستان 4.27 درصد است.

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 16 جاذبه گردشگری و تاریخی از جمله "برم الوان" و "تنگ سولک" در شهرستان بهمئی شناسایی شده است متاسفانه با وجود داشتن پتانسیلهای لازم اما روستای هدف گردشگری مصوب در این شهرستان وجود ندارد.

سلیمانی تصریح کرد: در خصوص مناطق حفاظت شده در این شهرستان بیان کرد: منطقه حفاظت شده تنگ سولک و مناطق شکار ممنوع کوه حاتم و تنگ ماغر در این شهرستان واقع شده اند.

وی در زمینه منابع آبی شهرستان بهمئی ادامه داد: 100کیلومتر روان آب از رودخانه های دائمی این شهرستان است.

اغلب اراضی کشاورزی بهمئی دیم هستند

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دشت ممبی 2 تا 3هزار هکتار زمین زراعی دارد که 13.2درصد مساحت شهرستان قابلیت کشت دارد و اغلب کشت دیم است. در مجموع 11هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان است.

سلیمانی تاکید کرد: عشایر شهرستان بهمئی 7.32درصد جمعیت عشایر استان را تشکیل می دهند که این قشر 7.12درصد تولیدات عشایر استان را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص وضعیت صنعت در شهرستان بهمئی بیان کرد: سهم این شهرستان از صنعت استان 3درصد و از اشتغال صنعتی 1.2درصد است و 21 واحد و کارگاه صنعتی در این شهرستان وجود دارد در حالی که این تعداد در سطح استان 632 واحد و کارگاه صنعتی است.

شهرستان بهمئی مشکل جدی راه اصلی و بزرگراه مواجه است

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شهرک صنعتی در این شهرستان وجود دارد که یک واحد صنعتی در آن مستقر و متاسفانه غیرفعال است. 7 واحد معدنی ازجمله سنگ لاشه، سلستین و سنگ آهک در این شهرستان وجود دارد که 9 درصد معادن شناسایی شده استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی در زمینه وضعیت راههای ارتباطی و حمل و نقل شهرستان ادامه داد: در زمینه راه اصای و بزرگراه با مشکل جدی مواجه است. همچنین این شهرستان در خصوص مراکز درمانی با مشکل مواجه است.

تولید سالانه بیش از 13میلیون بشکه نفت و 442میلیون مترمکعب گاز در بهمئی

وی در رابطه با وضعیت تولید نفت و گاز در شهرستان بهمئی تاکید کرد: این شهرستان در زمینه منابع نفت و گاز غنی است و سالانه 13میلیون و 365هزار و 790 بشکه نفت (روزانه 36هزارو 618بشکه) در این شهرستان تولید و استخراج می شود همچنین سالانه 442 میلیون متر مکعب گاز ( روزانه یک میلیون و 210هزار و 958 متر مکعب) تولید می شود.

سلیمانی تصریح کرد: روستاهای "بابا احمد"، "کارند"، "بید زرد" و "دشت آهو "از مهمترین مناطق نفت و گاز خیز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 68 روستای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان فاقد گاز هستند و 7 رروستا در این شهرستان گاز رسانی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: روستاهای شهرستان بهمئی در حال خالی از سکنه شدن هستند.

سند توسعه شهرستان بهمئی در حال تهیه است

حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند توسعه شهرستان بهمئی در حال تهیه است و اطلاعات آن از سند آمایش سرزمین و برنامه ششم توسعه استفاده شده است .

وی عنوان کرد: این سند پس از تهیه و تدوین به وزارت کشور ارسال و شامل تعیین وضع موجود، مزیت‌ها و تعیین راهبردها است و نیازی به تعریف پروژه نیست، ادارات نظر پیشنهادی را تا اوایل هفته آینده به سازمان ارائه دهند.

ایجاد صنایع پایین دست با استفاده از ظرفیت بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه

"حکمت‌الله سنائی"، فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص ظرفیت‌های توسعه این شهرستان گفت: بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه به نام بیدبلند شهرستان بهبهان در استان خوزستان است که با توجه به نزدیکی به شهرستان بهمئی می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد صنایع پایین دست و وابسته نفت و گاز در شهرستان استفاده کرد .

وی عنوان کرد: تقاضای بسیار زیادی از سوی مردم برای بازگشت و مهاجرت معکوس به روستاهاست در حالی که 70 درصد زیرساخت‌های راه و آب روستاها نابود شده است.

مشکل اصلی بهمئی نداشتن راههای ارتباطی مناسب

"عزیز فیلی"، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرستان بهمئی، ارتباط نداشتن این شهرستان با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سند توسعه شهرستان بهمئی مباحث راه و ارتقاء شبکه راه‌های شهرستان مورد توجه قرار گیرد .

وی بیان کرد: راه محور توسعه شهرستان است و اگر قرار است اتفاق جدیدی رخ دهد به راه‌ها توجه شود.

بهره برداری از ورودی شهر لیکک در صورت تامین اعتبار

"محمد علی علیمردانی"، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان بهمئی حدود 500 میلیارد تومان پروژه داریم.

وی اظهارکرد: آسفالت راه ارتباطی 22روستای این شهرستان به طول 33 کیلومتر از محل اعتبارات نفت در حال انجام می باشد که تاکنون 50 درصد انجام شده است. یک میلیارد و 200 میلیون تومان علاوه بر این تعداد در حال اجراست.

علی مردانی افزود: طی 4 سال آینده حدود 15میلیارد تومان در حوزه راه روستایی این شهرستان هزینه خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ورودی شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی از سمت بهبهان 10کیلومتر بوده که تاکنون 5 کیلومتر آن به بهره برداری رسید و 5 کیلومتر مابقی حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

علی مردانی اضافه کرد: آسفالت معابر شهرستان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال انجام است.

56 درصد راههای روستایی بهمئی آسفالت نیست


"علی خوانپایه"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در شهرستان بهمئی 514 کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان 425 کیلومتر روستایی است که قریب به 83 درصد راههای این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 44 درصد راههای روستایی شهرستان بهمئی آسفالت، 36 درصد راه خاکی و 20 درصد شوسه است که در حوزه راههای ارتباطی این شهرستان باید توجه ویژه شود. همچنین 79 کیومتر راه فرعی معادل 15 درصد و یک درصد راه اصلی و یک درصد بزرگراه در این شهرستان وجود دارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
محمد علی علیمردانی"، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان بهمئی حدود 500 میلیارد تومان پروژه داریم.

وی اظهارکرد: آسفالت راه ارتباطی 22روستای این شهرستان به طول 33 کیلومتر از محل اعتبارات نفت در حال انجام می باشد که تاکنون 50 درصد انجام شده است. یک میلیارد و 200 میلیون تومان علاوه بر این تعداد در حال اجراست...........
.......
آقای مدیرکل چرا دروغ به این بزرگی میگی خیلی تابلو بود دروغت
از ۲۲ پروژه ۳تاش هم انجام نشده چون اعتبار مربوط به این پروژه ها را صرف بدهی های اداره کل کردید از جمله پرداخت حقوق نیروهای قراردادی و بدهی به بیمه تامین اجتماعی.
مسلم دمورنژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
با این تفاسیر، شهرستان بهمئی محرومترین شهرستان کشور است.
آمار بالای بیکاری با وجود پالایشگاه عظیم بیدبلند و چاه های نفت در این شهرستان فاجعه است... در شهرستان بهمئی که نزدیک به ۱۵ سال از شهرستانی شدنش میگذرد حتی یک کارخانه هم وجود ندارد واقعا چرا و چگونه ممکن است؟ ( مارگون هم در این مورد از بهمئی جلو زده) ، عدم وجود بیمارستان و پزشک متخصص،سونوگرافی، MRI ( پیشکش) در شهرستان، نبود آب قابل شرب( معضل اصلی شهرستان) در صورتی که شهرستان بوشهر به واسطه سد کوثر از وجود آب شرب بهره میبرد، نوسانات شدید برق در شهرستان، آمار بالای خودکشی و اعتیاد به مواد مخدر در بین جوانان به نسبت جمعیت شهرستان، کمبود مسجد با توجه به سرانه مسجد در کشور( هر هزار نفر یک مسجد) ، عدم تکمیل مصلی شهرستان و البته مشکل اصلی شهرستان بن بست بودن آن....


فقط یک سوال آیا شهرستانی که بیشترین تعداد رزمنده به نسبت جمعیت را در جنگ تحمیلی داشته، و همچنین یکی از انقلابی ترین و ولایت مدار ترین شهرستان های کشور میباشد، شهرستانی که صد در صد مردم ان شیعه هستند، آیا باید چنین روزگاری داشته باشد، واقعا این حق مردم ماست!!!!!؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: