به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۶۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
حاج آقای پناهی را بعنوان یک شخص دوست دارم و معتقدم نظرش آزاد باید باشد اما بیان الفاظی در قالب های لجن و مرده سیاسی به رییس جمهور ما در فضای رسانه ای و مجازی تفاوت دیدگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان را روشن کرده و دیدگاه ما اصلاح طلبان این است که شآن و منزلت آقای احمدی نژاد حفظ شود و این تفاوت ما با اردوگاه اصولگرایان است.
خبردنا: فعال سیاسی اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدست استقبال از احمدی نژاد در شهرستان بهمیی سبب شد که مدیران دولت تدبیر در استان بیشتر از هر زمان بفکر فرو رفته و نسبت به اصلاح و نقاط ضعف خود اقدام کنند.

قلندر حسن پور در گفت و گو با خبردنا از تهران گفت: این استقبال بدلیل فرار مدیران دولت تدبیر و امید از پاسخگویی مدیران نبوده که آقای پناهی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این استان گفته و صحبت ایشان درست نیست.

وی با بیان اینکه خود آقای پناهی هم اذعان داشته که استقبال از احمدی نژاد در راستای خدمات گذشته ایشان بوده است، اظهارداشت: اگر کمی دقت کنیم نظام از ظرفیت های بالایی برخودار بوده و حاکمیت در این برهه خاص باید حداکثر استفاده را در راستای تحکیم و همدلی حاکمیت ببرد خاص این ظرفیت احمدی نژاد باشد خواه خاتمی و فرقی ندارد

حاکمیت از ظرفیت خاتمی بهره ببرد

این نامزد انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ گفت: مردم شهرستان بهمئی باصداقت و بدلیل سابقه انقلابی شان از خدمات احمدی نژاد که در دوره ای اتفاق افتاد استقبال کردند اگرچه خدمات ایشان در امتداد دوران خدمات خاتمی بود که توانستند تکمیل کننده پازل خدمات رسانی به این منطقه باشد.

حسن پور، انتقاد منصفانه را حق هر شهروندی دانست و ادامه داد: اینکه آقای پناهی و دیگر دوستان مخالف حضور آقای احمدی نژاد در بهمئی بودند و انتقاد کردند حق هر شهروندی است و احمدی نژاد هم حق دارد بعنوان یک شهروند نظر و عقیده خود را آزادانه بیان کند.

وی گفت:‌ سوال ما این است که وقتی آقای احمدی نژاد در ساختار قدرت سیاسی حاکمیت وجود داشت چرا به همین‌میزان از نخبگان، حقوق سیاسیون ، اقلیت ها و کسانی که متحمل هزینه هایی شدند دفاع نکرد؟‌

این فعال سیاسی اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر رئیس جمهور سابق به شهرستان بهمئی، اظهارداشت:‌ قبولدارم که ایشان بعنوان رییس جمهور در قالب یک سفر شاید تبلیِغاتی باشد اما نظام باید از ظرفیت استقبال مردم بهمئی از احمدی نژاد بعنوان یک اهرم بهره ببرد.

حسن پور در ادامه به وضعیت کنونی شرایط اقتصادی کشور در دولت دوازدهم پرداخت و اظهارداشت: دولت در ۲ ساله اخیر با مشکلات متعددی در حوزه اعتبارات مواجه است و این بدان‌معنا نیست که مدیران این دولت پاسخگوی مردم نیستند و از پاسخگو بودن فراری هستند

شکاف در اردوگاه اصولگرایان عمیق است

وی گفت:‌ سفر احمدی نژاد به بهمئی منشا یکسری تحولات بود و اردوگاه اصولگرایان در برخی موارد خاص دجار تشتت و اختلاف عمیق است و وقتی که بحث مطالبات مردمی پیش می آید اختلافات آنان شدیدتر می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آقای پناهی رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، محمود احمدی نژاد را بجن سیاسی خوانده است، نظر شما در این ارتباط چیست؟ هم خاطرنشان کرد:‌ حاج آقای پناهی را بعنوان یک شخص دوست دارم و معتقدم نظرش آزاد باید باشد اما بیان الفاظی در قالب های لجن و مرده سیاسی به رییس جمهور ما در فضای رسانه ای و مجازی تفاوت دیدگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان را روشن کرده و دیدگاه ما اصلاح طلبان این است که شآن و منزلت آقای احمدی نژاد حفظ شود و این تفاوت ما با اردوگاه اصولگرایان است.

آقای پناهی به مردم بهمیی توهین کرد

حسن پور بیان لفظ لجن سیاسی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به رئیس جمهور سابق ایران را توهین به مردم شهرستان بهمئی ذکر و ادامه داد:‌تا زمانی که آقای احمدی نژاد از سوی دستگاه قضایی مجرم شناخته نشود آزادانه می تواند صحبت کند و قابل احترام بوده و هست و استفاده از چنین الفاظی توهین به مردم و استقبال کنندگان از احمدی نژاد بود.

وی با انتقاد از لفظ مرده سیاسی برای رئیس جمهور سابق هم ادامه داد:‌ از آقای هدایتخواه هم که به ساختار حکومت نزدیک است و از نیروهای تاثیرگذار جریان اصولگرایی است باید بعنوان مطالبه مردم پرسید آقای هدایتخواه اگر اقای احمدی نژاد در راستای اهداف دشمن حرکت می کند چرا ممنوع السفر و ممنوع التصویر نمی شود و یا حداقل در محاکم قضایی از ایشان سوال نمی کند و یا کوچکترین برخوردی با ایشان نشده است؟ آقای هدایتخواه باید این ها را اول پاسخ بدهد.

عقبه فکری روحانی

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آقای پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، عقبه فکری روحانی رئیس جمهور کنونی ایران را فتنه 88 می خواند، اظهارداشت: آقای روحانی مورد تایید نظام، تنفیذ رهبری انقلاب و شورای نگهبان است و بخش زیادی از رای دهندگان به اقای روخانی، خانواده های شاهد و ایثارگر بوده و البته رهبری انقلاب به جد از آقای روحانی حمایت می کند.

حسن پور گفت: عقبه فکری روحانی عقبه فکری جمع کثیری از دلسوزان نظام است و آن عقبه فکری که دوستان باعنوان فتنه از آن کاسبی کردند، پاسخ محکمی از مردم در انتخابات به آنها داده شد و این بحث یک بحث انحرافی است.

خود ما از برخی انتصابات  اقای روحانی در باب وزرا و استاتداران ناراحتیم

وی افزود:‌ آقای پناهی بعنوان شخص حقیقی و عادی این حق برایش مخفوظ است در چارچوب قانون اطهار نظر کند اما بعنوان رییس شورای سیاستگذاری باید تابع سیاست های این شورا باشد اما فعالیت روشن و مستمر ایشان درانتخابات گذشته در ستاد آقای رییسی سبب ناراحتی بسیاری از روحانیون و دلسوزان شد و این رفتارها باعث می شود خیلی از کسانی که دل در گرو نظام دارند ناراحت شوندو کسانی را می شناسم که از وضعیت کنونی در استان ناراحتند.

این نامزد انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ در پاسخ به این سوال که کرامت الله فدایی فرماندار اسبق بویراحمد، محمود احمدی نژاد را ولایی تر از خاتمی و مرحوم رفسنجانی می داند، نظر شما چیست؟ هم ادامه داد:‌ احمدی نژاد در ۱۱ روزه خانه نشینی خود ولایتمداری شان را ثابت کرد و بیشترین حملات خود را بعد از بازداشت بقایی و مشایی را حتی به نهادهای وابسته به رهبری داشته و حتی تهدید کرد رییس قوه قضاییه باید کنار گذاشته شود.

حسن پور گفت:‌ روحانی قابل مقایسه با احمدی نژاد در بحث ولایت مداری نیست و روز سوال از ایشان در مجلس را با حضور احمدی نژاد در مجلس مقایسه کنید

وی تاکیدکرد که ولایتمداری خاتمی از احمدی نژاد هم بالاتر و بیشتر و حتی حاضر آقای روحانی نشده است یک کلمه ساختارشکنانه بر زبان جاری کند.

گفت و گو: سیروس کریمی 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
درود و صد درود بر حسن پور عزیز و دوست داشتنی خدا میدونه لذت میبرم از یک اصلاح طلب که اینطوری صحبت می کنه
ایل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
زنده باد اصلاحات سلامت باد خاتمی ، پیروز باد حسن پور
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
بسیار عالی بود مصاحبه مهندس حسن پور
محمد دشمن زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
من قصد تملق یا چابلوسی ندارم ،اما خدا میدونه مصاحبه اونم سیاسی که سیروس کریمی نگیرش ارزش نداره،ادم لذت میبرم این دست مصاحبه ها را میخونه ، واقعا تحبر خاصی در مصاحبه ها داری، امیداورم که همیشه موفق باشی و در اصلاع رسانی ها به اصول حرفه ی خود پایبند باشی
تسلیت اهواز
|
United States
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران خبر دنا ، تبریک به آقای حسن پور بابت شجاعتش امیدوارم چنین مصاحبه های صریح و رک رو بیشتر شاهد باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سپاس از اقای کریمی مصاحبه گر وخبرنگار حرفه ای و لایق مصاحبه جذاب و خواندنی بود
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
بله درسته؛ اصلاحات واقعی یعنی دادن فضا به مخالف برای حرف زدن و ابراز عقیده، حتی اگر احمدی نژاد باشه. همه باید حق اظهار نظر داشته باشن، چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه کسانی که این دو جریان را قبول ندارن. امثال آقای پناهی و هدایتخواه بودند که احمدی نژاد را علم کردند و حالا برای فرار از پاسخگویی قصد بایکوت و ایجاد فضای یک طرفه دارن.
اصلاح طلب چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
انصافا حالت بیطرفانه نگاه کنید، ببینید اصلاح طلبان چگونه صحبت می کنند و اصولگراها چگونه! گفتمان اصلاح طلبی همیشه به مردم و نظام نزدیک بوده و هچگونه هتک حرمتی هرگز در صحبتای اصلاح طلبان پیدا نمی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
قلندر خان تفاوت اصول گرایی و اصلاح طلبی در الگوههای جناهاست در شهدایی که در راه هدفشون دادن راستی قلندر خان رهبران جریان شما که اقد بهشون نینازی کیا هستند الان که در رائیسیت ایا ملت از شما راضی هستند
درود بر ملت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
الگوی ما در اصلاحات امام حسین علیه السلام می باشد
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
من این آقارا نمیشناسم ولی از سایت خبر دنا بابت این مصاحبه تشکر میکنم چون حداقل به چهره های جوان و جدبد فرصت میدهد که دیدگاه نسل ما جوان را تشریح کنن .اما خدایی مصاحبه خوبی بود که میتواند در فضای سیاسی استان تاثیر داشته باشد .
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
اه حسن پور تویی کدوم اصلاح طلب جون تو جمع کن بروید کدخدا راببینید با این پوشک چندین برابری و نبود در بازار خدایی حیف که همه اظهار نظر میکند
صمد محمدی دیشموک
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
دیگه اصلاحطلب و اصولگرا مرده جای شکرش پیداست که حداقل اجازه اظهار نظر به برخی چهره های جدید داده میشه به همین خاطر تشکر میکنم از سایت خبری خبر دنا
Ahmad
|
United States
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
به عنوان یک احمدی نژادی از اظهارات منصفانه شما تشکر می کنم
همشهری
|
-
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
خاتمی برای همیشه بایگانی شد.
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
برادرعزیزاین اقاکجاش اصلاح طلب است که فرمایش میکنی ایشون زمانی ایشون نیروی اقای بزرگواری در استانداری مدیربوده والان هم طرفداری از احمدی نژاد کرده....پس اصلاح کن داداش من....
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
درود بر حسنپور عزیز وبزرگوار
نام:
ایمیل:
* نظر: