به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۷۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
خبردنا: اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر جهان کمتر از یک سال دیگر در دستان شماست؛ این خبری است که ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی به دنیای تکنولوژی داده است. چندین سال است تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند امکان عرضه چنین محصولی را آزمایش می‌کنند و از طراحی و قابلیت‌های این محصول شگفت‌انگیز، خبرهای غیر رسمی منتشر می­‌کنند، اما هواوی گوی سبقت را از رقبایش ربوده و به زودی جزییات این محصول جدید را اعلام خواهد کرد. این حاصل تلاش شرکت‌های چینی برای رسیدن به بهترین جایگاه در بازار گوشی های هوشمند است.

هواوی اولین گوشی انعطاف‌پذیر جهان را عرضه می‌کند

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی به تازگی در مصاحبه با سایت خبری آلمانی Die Welt درباره روند نوآوری‌ در گوشی‌های هوشمند این شرکت گفت:

چرا شما همچنان از کامپیوتر استفاده می‌کنید؟ شاید چون نمایشگر گوشی‌های هوشمند برای شما کوچک است. ما می‌خواهیم این کوچک بودن را تغییر دهیم، پس قابل تصور است که در آینده نمایشگر گوشی‌ها بزرگتر شوند و برای کاربردی بودن خم شوند.

مدیرعامل هواوی توضیح داد که این شرکت در حال حاضر مشغول کار کردن روی این محصول است و برای در دست گرفتن گوشی هوشمند با صفحه نمایش منعطف نیاز نیست یک سال دیگر منتظر بمانید.

ویژگی‌های گوشی هوشمند انعطاف پذیر هواوی

مصاحبه مدیرعامل هواوی از قابلیت‌های دیگر گوشی هوشمند انعطاف پذیر و همچنین ویژگی‌های دیگر محصولات جدید هواوی پرده برداشت، که از جمله آنها می‌توان به نسل جدید گوشی‌های مجهز به 5G و قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی اشاره کرد.

به گفته آقای یو، گوشی‌های هوشمند در زندگی امروزی کاربران نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. هیچ دستگاه دیگری وجود ندارد که تا این اندازه شخصی باشد. این دستگاه در محل کار، زندگی شخصی، پرداخت مالی یا سرگرمی نقش کلیدی دارد. در این میان هوش مصنوعی هم باعث هوشمندتر شدن گوشی همراه شده است.

همچنین هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی را برای عکاسی در اختیار صاحبان گوشی قرار می‌دهد و به تولیدکنندگان محتوای واقعیت افزوده (AR) و ترجمه‌های همزمان کمک خواهد کرد. این اتفاق به واسطه استفاده از تراشه جدید صورت می‌گیرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی را پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است شرکت هواوی به تازگی از جدیدترین تراشه موبایلی خود با نام Kirin 980 رونمایی کرده است.

5G نقش مهمی در تحول گوشی‌های هوشمند به عهده دارد و کاربران اوقات خوش بیشتری را با گوشی‌های خود سپری خواهند کرد. به گفته مدیرعامل هواوی در حوزه دستگاه‌های موبایلی بیشتر شاهد تکامل خواهیم بود تا یک انقلاب بزرگ.

شرکت هواوی در نظر دارد پرچمدار گوشی‌های خود یعنی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) را در تاریخ 16 اکتبر معرفی کند و به نظر می‌رسد این گردهمایی بهترین زمان برای اعلام جزئیات گوشی هوشمند انعطاف پذیر آن محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: