به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
 خبردنا : سفر نماینده " گچساران و باشت " و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم  و دهم  به برزیل و همراهی تیم " پاراالمپیک " از سوی برخی دوستان هم استانی مورد نقد واقع شد .

به گزارش " خبردنا " اگر نگاهی به ماهیت و محتوی نقدهای وارده بیندازیم متوجه می شویم که عمد نقدها به سمت هزینه های حضور " غلام رضا تاج گردون "و سایر نمایندگان در این سفر بوده و تاثیر حضور آنها ؟!  که جا دارد به این نقدها پاسخ داده شود تا اذهان نسبت به حضور نمایندگان بویژه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه روشن گردد .

1- دوستان آگاه به مسائل پارلمانی مستحضر هستند که در سفرهای خارج مسئولان ارشد کشور یا برنامه های مهم ملی معمولا تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی حضور دارند . این شیوه و رسم معمولا در همه جای دنیا هست .

این رسم  از نظر ملی و بین المللی شیوه درستی است که جهان و ایران سالهاست آنرا انجام داده و اگر دوستان در " کهگیلویه و بویراحمد " نظری خلاف آن دارند باید به شیوه های مختلف تلاش نمایند تا انشالله اصلاح شود ولی تا مادامی اصلاح نشده نمی توان از اجرا کنندگان که رسم مملکت داری را اجرا می کنند خرده گرفت !

2- دوستان منتقد در رابطه با هزینه حضور نمایندگان مجلس بویژه آقای " تاج گردون " خرده گرفته و چنان سخن رانده اند که گویی خزانه کشور بخاطر این سفر خالی شده است ، در نقدی گفته اند چرا از جیب خودشان بلیط نخریده اند و نرفته اند و ......!

دوستان منتقد بدانند که نمایندگان ، مهمان وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک بوده که بخش زیادی از هزینه های آنها را اسپانسرهای بخش خصوصی تامین می کنند و البته  دوستان هم نباید انتظار داشته باشند که مهمان یا مامور دولت و مجلس هم خودش هزینه های ماموریت یا مهمانی اش را بدهد.

همچنین در نقد یکی از دوستان هزینه ماموریت بین " 140تا 150دلار " گفته شده که نشان می دهد منتقد محترم کاملا بی اطلاع از هزینه ماموریت سفر های خارجی است ! برای اطلاع ایشان و سایر منتقدان ، هر روز ماموریت در سفر خارج حداقل 250یورو است که 50یورو برای هزینه های غذا و هتل و ... کسر می شود و 200 یورو به مامور نقدا در پرواز تحویل می شود.

بنظر می رسد دوستان منتقد ماموریت اداری نرفته و نمی دانند که هزینه فرد مامور را دولت یا میزبان باید پرداخت کند و دلسوزی آنها در این باره اشتباه است چرا که حتی کارمندان عادی هم که به ماموریت می روند حق ماموریت دریافت می کنند و این روندی  در امور اداری ، امری عادی است.

3- تاسف از آنجا که ناشی می شود که در این سفر ، تابش نماینده یزد و رئیس فراکسیون ورزش،  غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر به نمایندگی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس و عضو هیات رییسه فدراسیون جانبازان و معلولان حضور داشته اما اگر نگاهی به نقدها بیندازیم متوجه می شویم تنها کسی که سفر او را باج دولت دانسته یا عبارات دیگری را متوجه وی کرده اند " تاج گردون " از فرزندان شایسته " کهگیلویه و بویراحمد " است .

 از خود پرسیده اید چرا فقط " تاج گردون " در این سفر نقد می شود و بقیه دیده نشده اند ؟ پاسخ به آن ناشی از حسادت ذاتی ما " کهگیلویه و بویراحمدی ها " به یکدیگر است   البته روی سخن با منتقدان منصف نیست که نقد حق منتقد و کمک به مسئولان است اما برخی اوقات بخصوص در این مورد  حسادت در نوشته ها موج می زد.

" خبردنا "نیز در برخی موارد نقدهایی را به آقای " تاج گردون " داشته و دارد و منتشر هم شده و خواهد شد اما در این مورد خاص حضور " تاج گردون " در عالی ترین میدان ورزشی جهان بعنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نمایندگی از خانه ملت  قطعا افتخاری برای استان " کهگیلویه و بویراحمد " است.

 باید بپذیریم حسادت در وجود ما ریشه دوانده و دوست نداریم موفقیت دیگر هم استانی ها را ببینیم . بجای اینکه کمک کنیم بالاتر رود سعی در پایین کشیدن او داریم . سعی نمی کنیم خود را بالا و همتراز اوبالا بکشانیم  بلکه سعی داریم او را پایین بکشانیم تا به ما برسد نه ما به او ! رفع این ایراد کار فرهنگی و طولانی مدت بسیار می خواهد.

4- دوستان منتقد دلسوز بودجه کشور از خود پرسیده اند آیا وزارت ورزش و مسئولان ورزش این کشور نمی دانند باید کدام نماینده را به مسابقات دعوت کنند و ما می دانیم ؟ منتقدان عزیز متوجه جایگاه ملی و رفیع " تاج گردون " در راس مهمترین کمیسیون مجلس این کشور احتمالا نیستند یا هم واقعا ارزش این جایگاه را نمی دانند.

 بدانند که تمامی بودجه کشور باید از این مسیر مصوب و ابلاغ شود . ضعف ورزش هم در بسیاری حوزه ها ضعف بودجه و منابع و امکانات است . حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در عالی ترین مسابقات ورزشی جهان و آشنایی با آخرین پیشرفته های ورزشی کشورهای دنیا قطعا این کمک را به وزارت ورزش برای تخصیص و دریافت منابع مالی خواهد کرد.

برخلاف دوستان منتقد به نظر می رسد وزارت ورزش بهترین تیم نمایندگان مجلس را برای حضور در این مسابقات دعوت کرده بود " رئیس فراکسیون ورزش ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ، رئیس کمیته پاراالمپیک  و دو نماینده به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی " که وزارت ورزش با آن در ارتباط است . این ترکیب قطعا در آینده به وزارت ورزش در تصویب قوانین  و دریافت بودجه کمک شایانی خواهد کرد که نتیجه آن ارتقاء ورزش ملی خواهد بود.

5-    از نگاه استانی هم به حضور " تاج گردون " نگاه کنیم این حضور قطعا برای استان مثمر ثمر بود چرا که در این رقابت ها " سامان پاکباز " از " سی سخت " حضور داشت و قطعا حضور هم استانی به نام " تاج گردون " روحیه مضاعفی به این قهرمانی هم استانی داد و خوشبختانه اولین مدال کاروان پارا المپیک هم به نام استان ما ثبت شد. .

اولین عکس " سامان پاکباز " در کنار " تاج گردون " در برزیل چقدر سبب خوشحالی مردم استان شد و این خوشحالی با چه میزان اعتبار و بودجه قابل سنجش است ؟ دوستان منتقد بهتر از همگان می دانند که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مدیر خارج نرفته ای نیست که عشق سفر خارج داشته باشد و کمتر کشوری در دنیا هست که او در دوران مسئولیت های متعددش نرفته باشد بنابراین اینکه برخی دوستان منتقد تا شمال نرفته تصورات خود را به وی منتسب نمایند هم در این خصوص بی معنی است .

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید .


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
در حالی که جای ورزشکاران هم استانی ما در تمام تاریخ المپیک و پارالمپیک خالی بوده، اینبار که استان ما عضوی در پارالمپیک داشته مطمئنا حضور جناب تاجگردون در این گردهمایی جهانی برای شرکت کننده هم استانی بسیار روحیه بخش و خوش یمن بوده و توانسته نام استان ما را نیز در اولین حضور، در ویترین افتخارات ملی و جهانی تاریخ ورزشمان جای دهد، و بدون شک این افتخار بی نظیر باعث ایجاد روحیه بیشتر در دیگر ورزشکاران هم استانی جهت حضور در این تورنمت های معتبر جهانی خواهد شد
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
اخه برنامه وبودجه چه دردی روبرای استان دوامیکنه ماحق این استان رو از اقای تاجگردون میخوایم بگیره نفت وگازنه اینکه بازور فکرمدیرهاباشه وبیکاری ماجوان ها بیخیال وسفرهای خارجی چه سودی برای مردم رنج دیده این استان داردماحقمون رومیخوایم وهیچ حسادتی هم درکارنیست
نام:
ایمیل:
* نظر: