به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
میزان هوای آلوده گچساران در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 70 روز بوده کاهش داشته است.
خبردنا: رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۴۵ روز هوای آلوده دارای ریزگرد و غبار در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش"خبردنا"، احسان کوهکن افزود: در 6 ماهه اول سالجاری در گچساران گرمترین دما 47.5  درجه سانتیگراد در ماه های تیر و مرداد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: حداقل دما در 6 ماهه اول سالجاری شهرستان گچساران 9 درجه سانتیگراد در فروردین ماه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یک درجه ای وجود داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران تصریح کرد: متوسط دما این شهرستان در مدت زمان عنوان شده به 31 درجه و متوسط حداقل دما نیز 22.3 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر بوده است.

کوهکن عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه 49 روز هوای آلوده دارای ریزگرد و غبار در شهرستان گچساران به ثبت رسیده است.

وی گفت: میزان هوای آلوده گچساران در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  که 70 روز بوده کاهش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران خاطر نشان کرد:  دراردیبهشت ماه سالجاری با 19 روز بیشترین هوای دارای گرد و غبار وجود داشته است.

کوهکن بیان کرد: میزان بارندگی سال زراعی  ۹۷ – ۹۶ در گچساران 179.3 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۴۸ میلی متر کاهش داشته است.

وی افزود: میزان بارندگی سال زراعی مدت مشابه سال گذشته در گچساران  227.3 میلی متر بوده است.

 رئیس اداره هواشناسی گچساران ادامه داد: میانگین بارندگی بلند مدت در گچساران  427.3 میلیمتر بوده است.

کوهکن اضافه کرد: از سال زراعی  87 – 86 تا کنون میزان بارندگی سال زراعی از حد نرمال کمتر بوده که این خود نشان دهنده خشکسالی در گچساران است.

وی گفت:  در آمار 30 ساله بارش سال زراعی در گچساران سال زراعی 96 – 97 کمترین میزان بارش را داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران تصریح کرد: طبیق پیش بینی های انجام شده تغییرات دمای هوای گچساران در سه ماهه پاییزنرمال و در این فصل نیز بارش باران خوب خواهد بود.

کوهکن بیان کرد:  پیش بینی می شود بارش باران های پاییزه از نیمه دوم آبان ماه در گچساران آغاز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: