به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۷۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
باید پذیرفت که جهت گیری ناصواب تفکر جزم اندیش عاملی شد که در سایه رفتار سلبی آنها باند قدرت و ثروت(ملاء و مترف) شکل بگیرد! و عامل دفع انسانهای خدمتگذار و انقلابی از صحنه سیاسی کشورگردید ومحصول تلاش امام و شهیدان دست خوش اشرافیت بی درد گردید!!
خبردنا: در روزگاری قرار گرفتیم که با ورود فتنه های جدید،باورمان به حوادث گذشته یقینی تر گشت!! آنچه از گذشته دور برایمان نقل کردند،و گاهی مایه شگفتی بود!! امروز خود گرفتار نمونه های تاریخی آن شدیم و حس  میکنیم شاید،جبری بودن حوادث  تاریخ امری ناگزیراست!

در  15 قرن گذشته همواره در بین مسلمانان جنگها،نسل کشیها،و جنایتهای اتفاق افتاد که هرگز با ماموریت صاحب رسالت (نبی مکرم اسلام ص) همخوانی نداشت!!از خلیفه کشی که اولین تجویز وتفسیر نا حق از اسلام بود تا جنایتهای بنی امیه،بنی عباس ،وایجاد بدعت‌های ناروا در پیوست به دین، و ریختن خون شریفترین نسل آدم، تا سقوط امپراطوری عثمانی و..همه زخمهای بود بر پیکر  درخت بی جان جامعه اسلامی و یادگار نامیمونی بود که در تاریخ ماندگار شد!

وهابیت خبیث وال سعود برای تثبیت حاکمیت خود در مکه، مدینه،  عراق، بزرگترین جنایات بشری و خونریزی را انجام دادند که قلم از بیان آن شرم دارد! امروزهم  در  روزگار ما نا آرامی، خونریزی، نسل کشی، وجنایات بی مانندی در بلاد اسلامی صفحه تاریک دیگری در تاریخ به ثبت رساند!! وظاهرا این مسیر دامنه دار ادامه دارد!!

اگر دقت کنیم همه  وقایع تلخ دنیایی اسلام از صدر تا کنون با شعار مشترک، وا اسلاما، وا شریعتا و تفسیرهایی یکجانبه وتکلیف مدارای اتفاق افتاد!!  فارغ از اینکه دنبال مقصر بگردیم و جانی وجنایتکار را معرفی  و یامظلوم رامظلوم تر جلوه دهند  باید سعی نمود با درک درست از پدیده های اجتماعی راه و چاره جدیدی پیدا کنیم. ونگذارید مجدد حوادث هولناک تکرار شوند!نسل جوان جستجوگر سوالاتی دارند که باید با دقت،ظرافت به آنها پاسخ داد، آنها پدیده های اجتماعی و تاریخی را کنار هم میبینند و مقایسه میکنند.

شاید آنها در تحلیل به خطا روند! اما در ذهن خلاق خود سوالاتی دارند که چرا در بلاد اسلامی با وجود دین مترقی اسلام جنایاتی اتفاق میافتد که در جوامع غیر اسلامی مثل هندوها، چینیها، اروپاییان، آمریکایی ها،و کمون ها و... به ندرت اتفاق میافتد؟!!

 در اثر انحراف و غفلت خواص امت پیامبر در صدر اسلام و ایجاد فرقه گرایی خشونت و دشمنی ترویج و دامنه آن به امتهای بعدی رسید!! زمان علی( ع) و امام حسن مجتبی  پیروان آن امامان بزرگوار در اثر انحطاط فکری و دنیاطلبی مشکلاتی برای دنیای اسلام درست کردند،آنها امام خود را یاری نکردند تا باعث تضعبف جبهه حق و روی کار آمدن جبهه باطل شدند.

این تذکرهاو تحلیلهای تاریخی کاملا بجاست!! همه متوجه هستیم که این نکته های تاریخی و ضعفهای اساسی امت اسلامی بعد از نبی مکرم اسلام  باعث دملهای چرکین تاریخی گردید!!پس قبل از انکه زانوی غم و قنبرک بگیریم باید از تاریخ دیروز درس بگیریم و فردا بهتری را بسازیم.

امروز ایران مظلوم و مردم انقلابی دغدغه های فراوانی دارند، محصول تلاش این ملت( انقلاب اسلامی) که نتیجه ی قرنها مبارزه علماء، اندیشمندان، جوانان به خون خفته تاریخ ایران اسلامی است.به مخاطره افتاد.این نظام و انقلاب پدیده بی بدیل است که در قرن نوزده میلادی بزرگترین رخداد تاریخ جهان نام گرفت!! این نهضت با اراده همه اصناف و طبقات اجتماعی و رهبری حکیمانه امام راحل عظیم الشان شکل گرفت ،این دستاورد بزرگ ملت ایران را نمیتوان با تفکر  قشریگری محدود و مصادره کرد، چرا که سقوط و انحطاط حکومت‌ها و تمدنهای گذشته ناشی از تفکر بخشی نگری و دامن زدن به این تفکر منحط بود! نباید با تفسیرها و تحلیلهای غلط وانحصار طلبی وقشریگری به روزگاری برسیم که نسلهای آینده  حسرت این ایام را بخورند!!

باید بپذیریم که مشکلات امروز این کشور  نتیجه تفسیر غلط کسانی است که همواره با شعار تکلیف مداری سعی کردند هر چیزی که سد راهشان قرار گرفت از میان بردارند!! آنها  باعث شدند که خدمتگذاران زیادی از گردونه مدیریتی خارج و حتی حیاط  سیاسی انها به مخاطره افتد!! باید از تجربه تلخ تاریخ گذشته که مکرر انسانیت و اسلامیت با شعار تکلیف مداری ذبح گردید، درس عبرت بگیریم!! در طول تاریخ تکلیف مداران باتوجیه و تفسیر شخصی و طایفه فکری عامل خودکامگی شدند.

آنها از فراموشی حافظه تاریخی ملتها وغفلت خواص  سوء استفاده میکردند،و روزگار ملتها را به مخاطره می انداختند اگرمراقب نباشیم واز زخمهای تیر خورده بر پیکر اسلام در گذشته،عبرت نگیریم ممکن  است اینبار با دستان خود تیغ بر پیکر اسلام تشیع بکشیم!! و داغی باشد که تا قیامت در حسرت آن گرفتار شویم! اگر این وضعیت بهم خورد! همه گرفتاریم!! اینبار بهانه دشمنی اموی، عباسی، مسیحی، یهودی و فرقه گرایی و...برای توجیه آن  وجود ندارد!!آنوقت که باید آه کشیدو گفت خودکرده را تدبیر نیست!

باید پذیرفت که جهت گیری ناصواب  تفکر جزم اندیش عاملی شد که در سایه رفتار سلبی آنها باند قدرت و ثروت(ملاء و مترف) شکل بگیرد! و عامل دفع  انسانهای خدمتگذار و انقلابی از صحنه سیاسی کشورگردید ومحصول تلاش امام و شهیدان دست خوش اشرافیت بی درد گردید!!

وصیت امام خمینی *مصلحت پابرهنه ها و گودنشینها و مستضعفان، بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا و... مقدم باشد!!در نتیجه با یک حساب سر انگشتی متوجه شدیم  آنهای که وارث تاج وتخت این مملکت و مردم شدند خود و خانواده، فرزندان و کسانشان همه در سلامت کامل و بعضا دوتابعیتی! هستند و قاعدینی بودند که از ملت مایه گذاشتند! وامروز هم به راحتی از آرمانهای ملت در حال عبورند!!!  
 
حمدالله مبشری
مدیرکل اسبق سیاسی و انتخابات کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار سابق بهمئی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قنبری پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
استفاده کردیم. کامل و جامع. از نویسنده و خبر دنا بابت انتشار چنین تحلیلهای جامعی تشکر میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
کر چه خبره 180 درجه چرخش کرده و دیم چنه؟
خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
درود بر ابر مرد بهمئی
همفکر
|
United States
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
درود بر حاج مبشری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
واقعیت را باید گفت. مردان بزرگ همیشه بزرگند
بنگرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
❗️❗️⤵️❗️❗️
پدر دکتر علی اکبر ولایتی باغبان خانه
ارتشبد نعمت الله نصیری
رییس ساواک بود
نام:
ایمیل:
* نظر: