به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
فیلی عنوان کرد: پس از بازدید از ۱۷ شهر استان و تصویربرداری از یکی از خیابان‌های مهم شهر این طرح در دستور کار باشد.
خبردنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح پایلوت مناسب سازی برای تردد معلولان در ۱۷ خیابان پرتردد و مهم استان خبر داد و گفت: بهسازی و مناسب سازی معابر با هدف ارتقای رفاه شهروندان انجام می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، عزیز فیلی در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای شهری ویژه معلولان خواستار اصلاح مبادی ورودی و خروجی ساختمان‌های اداری ادارات کل بهزیستی و بنیاد شهید تا پایان آبان ماه شد و گفت: شهرداری برای ساختمان‌های نوسازی که فضاهای مناسب برای معلولان در آن پیش بینی نشده پایان کار صادر نکند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: اداره‌کل صنعت و معدن مناسب‌سازی ورودی‌ها، خروجی‌ها و سرویس‌های بهداشتی تالارهایی که احداث می‌شود را مورد نظارت قرار دهد و تا زمانی که این موضوع رعایت نشود حق صدور پروانه بهره‌برداری ندارد.

فیلی عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ساختمان‌های مربوطه را از محل اعتبارات تامین و تجهیز مناسب‌سازی کنند و دستگاه‌هایی هم که ساختمان جدید در دست اجرا دارند باید فضاهای مناسب معلولان در این ساختمان‌ها پیش‌بینی کنند.

وی بر استقرار میزهای خدمت در طبقه اول ادارات تاکید کرد و افزود: نماینده دفتر فنی استانداری، بهزیستی، اداره کل استاندارد، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی به منظور بررسی فضاهای ادارات و تطبیق آنها با معیارهای مناسب سازی برای معلولان ارزیابی‌های لازم را انجام داده و گزارش آن در نشست بعدی ارائه شود.

فیلی خطاب به مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواستار پیگیری مناسب سازی ورودی‌های رستوران‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی برای رفاه حال معلولان شد.

معاون استاندار با بیان اینکه شهرداری‌ها براساس قانون باید یکی از معابر پرتردد شهر را جهت پایلوت برای معلولان مناسب سازی کنند، عنوان کرد: پس از بازدید از ۱۷ شهر استان و تصویربرداری از یکی از خیابان‌های مهم شهر این طرح در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به نیاز معلولان برای استفاده از سیستم‌های خودپرداز بانک‌ها تمام شعب بانک‌های مستقر در استان حداقل یکی از خودپردازهای خود را متناسب با شرایط معلولان نصب کرده و آدرس آنها را در اختیار ادارات‌کل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید قرار دهند.

فیلی از بازدید و بررسی عملکرد شهرداری‌های ۱۷ گانه استان در پایان اسفندماه خبر داد و گفت: شهرداری‌هایی که نسبت به اجرای  این طرح اقدام کردند تشویق شده و با شهرداری‌هایی که در این رابطه اقدامی نکرده باشند برخورد شده و از اعتبارات آنها کاسته می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: