به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
بهشتی فرد گفت: رئیس دادگستری با یک تیم جلوی یقه سفیدها برای تصرف ها را گرفت.
خبردنا: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش "خبردنا"، عزت الله بهشتی فرد  در مراسم تودیع خود بابیان اینکه نمیتوان با چند عکس سلفی منابع طبیعی را حفاظت کرد، گفت:من یک سرباز هستم و خودم را مدیون نظام می دانم، چیزی که در اختیارم بود و قدرت داشتم به کار بردم.

مدیرکل سابق افزود: تغییر و تحولات بدیهی است و باید انجام شود و امری عادی است که پذیرفته ام و همه آن را پذیرفته اند، نمی خواهم گزارش کار مقایسه ای بدهم چرا که با این کار زحمات گذشتگان نادیده گرفته می شود.
 
وی بیان کرد: در زمینه جنگلبانی مشارکتی رتبه برتر کشوری هستیم جنگلکاری مشارکتی فعالیت ها را با جامعه محلی با عقد تفاهم نامه انجام دادیم، گیاهان دارویی از بهترین فعالیت های ماست که امسال ۳۶ هزار هکتار کشت شده است، از گیاهان دارویی در هر هکتار بالغ بر ۱۵ میلیون تومان عاید بهره بردار می شود، حفاظت مشارکتی منابع طبیعی متعلق به مردم است ۳۶۰ هزار هکتار با صاحبان عرف عقد تفاهم نامه کردیم که حفاظت قوی دارد.

بهشتی فرد افزود: مشکل ویرانگر آتش سوزی است که ۱۲۰۰ هکتار در سال بود، با آسیب شناسی و نقشه حریق امسال به ۴۰۰ هکتار رسیدیم که نتیجه تلاش، بی خوابی، مصدوم شدن همکاران و ناپدید شدن همکاران به مدت ۴۸ ساعت بوده است.

مدیرکا سابق منابع طبیعی ادامه داد: در جشنواره رجایی در سال ۹۵ رتبه برتر شدیم، تصرف ها موضوعی آزار دهنده بود که گاهی با پول دولت تخریب و تصرف انجام می شد که با همکاری دادگستری جلوی این کار را گرفتیم و جهش خوبی در این راستا انجام شد.

وی گفت: سال ۹۴ که سال شروع ماده ۵۵ بود ۳۲ هزار نهال را جمع آوری کردیم، بالغ بر ۶۰ هزار اصله نهال که در طبیعت بکر کاشته می شد با همکاری دستگاه قضا از تصرف جلوگیری شد، در خصوص تغییر سوخت نیز کارهایی انجام شد، جنگل های ما صرف سوخت می شد، طرح تغییر الگوی سوخت نوشته و اجرا شد و بحرانی ترین حوزه ها سیلاب کلوار، زیلایی، آجم، طسوج و پیچاب بود که بیش از ۶۰ درصد استفاده از درختان به عنوان سوخت کاهش پیدا کرده است.

این مسئول سابق با بیان اینکه نمیتوان با چند عکس سلفی منابع طبیعی را حفاظت کرد اظهار داشت: گاهی سایت ها در بزرگ نمایی آتش سوزی ها و تصرف ها قلم نوشتند اگرچه بزرگنمایی شد اما یک مورد جلوگیری از تصرفات به اندازه کل تصرفات در این چهار سال است.

وی ادامه داد: در خصوص آتش سوزی ها جلوگیری از پروژه های غیر اصولی و غیر فنی بود که جزو افتخارات است، تحت تاثیر هیچ جریان و گروهی قرار نگرفتم و چیزی که فنی و اصولی بود اجرا کردم، جاهایی که از ویژه خواری جلوگیری کردیم خیلی بیشتر از سایر موارد بوده است این افتخار من و همکارانم است.

بهشتی فرد گفت: رئیس دادگستری با یک تیم جلوی یقه سفیدها برای تصرف ها را گرفت، جاهایی بوده که به دلایل سیاسی برخی افراد قصد داشتند جلوی برخی از پروژه ها را بگیرند، ما باید اشتغال ایجاد کنیم که مردم برای اشتغال سراغ جنگلها و مراتع نروند.

وی افزود: جلوی ویژه خواریها با هر قدرتی را باید گرفت، اگر در به کارگیری نیروهای فله ای اقدامی کردیم آن را در طبل رسوایی قرار دهید در واگذاری ها نیز هیج حقی را ضایع نکردم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
و خرمشهر آزاد باد
نام:
ایمیل:
* نظر: