به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۷۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
وی عنوان کرد: سال گذشته سهم استان ما برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی 70 پروژه بود که از این تعداد 32 پروژه را واگذار کردیم.
خبردنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۳۹ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، حسن نوروزی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در قانون بودجه 97 مهم‌ترین کاری که در عرصه اقتصاد متفاوت از سال‌های گذشته داریم این است که دولت به این نتیجه رسیده که پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی علت تصمیم دولت برای واگذاری پروژه‌ها را تعددد پروژه‌های نیمه‌تمام و بار سنگین مالی این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: دولت در این راستا انواع و اقسام مشوق‌ها را برای بخش خصوصی قرار داده تا بخش خصوصی از واگذاری پروژه‌ها استقبال کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تبصره 19 قانون بودجه سال 97 هم به طور مشخص راجع به این موضوع صحبت می‌کند، گفت: در این تبصره برای جلب همکاری مردم و صاحبان سرمایه دو راه‌حل در نظر گرفته شده که یکی واگذاری یا فروش پروژه و دیگری مشارکت عمومی و خصوصی در تکمیل پروژه است.

نوروزی به مشوق‌های دولت برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اشاره داشت و بیان کرد: اجازه تغییر کاربری‌های چندگانه به سرمایه‌گذار برای پروژه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود و مصونیت قضایی تصمیمی که دستگاه اجرایی برای قیمت فروش می‌گیرد از مهم‌ترین این مشوق‌ها است.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد امسال 39 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است، عنوان کرد: سال گذشته سهم استان ما برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی 70 پروژه بود که از این تعداد 32 پروژه را واگذار کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته آینده تخصیص 6 ماهه اعتبارات عمرانی استان در قالب نقدینگی و اسناد خزانه ابلاغ می‌شود که در این زمینه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: