به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
وی یادآورشد: باید برای گورستان‌های بی حساب و کتاب قومی و طایفه‌ای در شهر یاسوج چاره‌ اندیشی شود.
خبردنا: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بااظهار تاسف از روند ایجاد گورستان ها در اماکن مهم بویژه گردشگری این استان، از وجود چهار گورستان در منطقه زیبا و گردشگری آبشار یاسوج خبرداد.

به گزارش "خبردنا"، سیدمحمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران گفت:‌ در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 12 آرامستان وجود دارد.از طرف دیگر  بهترین اماکن بویژه اماکن گردشگری را به گورستان ها اختصاص داده اند.

وی باتاکید براینکه نظارتها برای ایجاد آرامستانها بایستی بیشتر شود، خاطرنشان کرد:‌ در آبشار یاسوج که یک مکان گردشگری است  چهار گورستان ایجاد شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیبنده یاسوج بعنوان مرکز استان نیست هر کسی یک قبرستان برای خودش داشته باشد و واقعا این موضوع سبب نگرانی هایی برای مردم و گردشگران نیز بهمراه دارد.

تقوی با تاکید براینکه آرامستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باید مکانیزه شوند، یادآورشد: باید برای گورستان‌های بی حساب و کتاب قومی و طایفه‌ای در شهر یاسوج چاره‌ اندیشی شود.

وی گفت: قبرستان‌های قومی و غیر مکانیزه سبب شده دسترسی ثبت ا‌حوال به فوت شدگان را مشکل کرده است برای همین از مسئولان مرتبط در سراسر استان می‌خواهیم آرامستانهای نواحی خود را مکانیزه کنند.

تقوی خواستار ساماندهی و مکانیزه کردن آرامستان‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان هم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: