به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۷۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
فرماندار بویراحمد :
این مقام مسئول افزود: فرمانداران سابق بویراحمد هم می توانستند با ورود به این موضوع اجازه به وجود آمدن برخی تنش ها را ندهند.
خبردنا: فرماندار بویراحمد از نهایی شدن نامگذاری نام بیمارستان یاسوج بعد از کش و قوس های مختلف و متعدد خبر داد.

شاهرخ کناری در گفتگو با"خبردنا"در یاسوج، با اعلام این خبر گفت: بعد از کش و قوس های متعدد و با حضور غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین شهرستان و 12 نفر از طوایف جلیل و محمدصادقی های دولت آباد یاسوج، بالاخره نام بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج آماده بهره برداری است، مشخص شد.

وی با تشریح روند چگونگی نامگذاری بیمارستان یاسوج به نام "مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل" اظهار داشت: روز گذشته و با نشستی چند ساعته بالاخره این نام برای بیمارستان یاسوج انتخاب و به ثبت رسید.

فرماندار بویراحمد افزود: شهید دکتر جلیل تنها شهید دکتر شهرستان بویراحمد و از طایفه جلیل بوده و از سویی زمین محل احداث بیمارستان یاسوج که حدود هشت و نیم هکتار بود، چهار هکتار آن از سوی طایفه محمدصادقی دولت آباد یاسوج جهت احداث این بیمارستان فروخته شده بود و مابقی این زمین به طور رایگان و با عنوان وقف واگذار شده است.

کناری با بیان اینکه در ابتدای شروع عملیات اجرایی این پروژه که به سال 87 برمی گردد، نام شهید جلیل در افکارعمومی و حتی از سوی رسانه های ملی و محلی اعلام می شد و روی این بیمارستان گذاشته شد، تصریح کرد: از سویی نیز اهالی دولت آباد تاکید می کردند که در زمان فروش زمین های خود به مسئولان وقت گفته اند و نوشته اند که چهار هکتار و نیم از این زمین را به طور رایگان برای احداث بیمارستان واگذار می کنیم مشروط به اینکه نام شهدای دولت آباد بر این بیمارستان گذاشته شود.

وی ادامه داد: بخشی از کارهای مرتبط با نامگذاری در شورای فرهنگی عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام اما به نتیجه نهایی نرسیده بود و هر دو طایفه بر روی نام گذاشتن شهدای خود تاکید داشتند.

فرماندار بویراحمد با اشاره به برخی تنش های ایجاد شده در ارتباط با نامگذاری بیمارستان یاسوج خاطرنشان کرد: متاسفانه این تنش ها بین دو طایفه بزرگ در بویراحمد بالا گرفته بود و از سویی، بیمارستان نیز باید در سال جاری در اختیار مردم قرار گیرد.

کناری اضافه کرد: از اینکه این اختلافات و تنش ها بین این دو طایفه پیش آمد، همه ناراحت بودند و بالاخره باید نام این بیمارستان مشخص و افتتاح می شد تا مردم هرچه زودتر بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

وی به حضور نماینده یاسوج در جلسه روز گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در جلسه روز گذشته، زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از بزرگان این دو طایفه که از هر طایفه شش نفر حضور داشتند، خواست دست از تنش ها و نگرانی ها برداشته تا مشکلات کنونی زودتر حل و فصل شود.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست پیشنهاد داد که نام این بیمارستان بنا به دلایل گذشته و حال به نام مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل ثبت شود.

کناری با تاکید بر اینکه بزرگان دو طایفه با این پیشنهاد در شورای تامین موافقت و با هم روبوسی هم کردند، بیان کرد: حدود 200 میلیارد تومان تاکنون برای این بیمارستان هزینه شده و امیدواریم به زودی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نوع نامگذاری ها در آینده سبب بروز برخی فرهنگ های نادرست در نامگذاری ها نخواهد شد؟ یادآور شد: برای نامگذاری های آینده به طور حتم مثل گذشته عمل نخواهیم کرد. متاسفانه برخی از مشکلات در ارتباط با نامگذاری بیمارستان یاسوج مربوط به گذشته است که مسئولان سابق مراحل قانونی این نامگذاری را به خوبی طی نکرده بودند.

این مقام مسئول افزود: فرمانداران سابق بویراحمد هم می توانستند با ورود به این موضوع اجازه به وجود آمدن برخی تنش ها را ندهند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بحث نامگذاری بیمارستان یاسوج بیش از چهار سال است که با تنش هایی مواجه و حتی سبب تحصن های خیابانی و اداری نیز شده بود.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
خدایی خودتان بخوانید اسم بیمارستان را بعدا از مردم عوام بخواهید که این اسم را درست تلفظ کنند .لا اقل اسمش را می گذاشتید بیمارستان شهدا و یا شهید جلیل . ده سال است که امروز و فردا می کنند برای افتتاح و بارها مسئولین استان در خصوص بهره برداری از این بیمارستان قول دروغ به مردم دادند.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
با سلام خدایی این چه اسمیه گذاشتین همان اسم شهدا را می گذاشتین بهتر بود دو پهلو صحبت کردن هم شد حرف شما درست میگین اونا هم خوب میگن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
افتضاح مدیریتی بزرگ
نام:
ایمیل:
* نظر: