به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خبر داد:
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه،اظهار داشت:به طور ویژه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی،معاونت توسعه،پیمانکار و معاون درمان در پیگیری پروژه اورژانس تشکر می‌کنم.
خبردنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، گفت: با راه‌اندازی اورژانس جدید دهدشت150 نیرو در این واحد درمانی بکار مشغول خواهند شد.

به گزارش "خبردنا" از دهدشت ،کورش داوری در حاشیه بازدید از اورژانس در حال ساخت دهدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اورژانس 70 تختخوابی به لحاظ ساختمان 100 درصد تکمیل و تجهیزات مورد نیاز در حال تأمین است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه،گفت: ظرفیت اورژانس در شرایط خاص تا 150 تخت قابل افزایش است.

داوری، این اورژانس را شامل دو بخش خدمات سرپایی و بستری دانست و گفت:همه تجهیزات مورد نیاز از استاندارد برخوردارند.

وی، نیروی مورد نیاز برای اورژانس جدید دهدشت را 150 نیرو با احتساب نیروهای مشغول بکار در اورژانس خاتم‌الانبیاء دانست و با بیان اینکه نیروی لازم از طریق آزمون استخدامی جذب خواهد شد،گفت: 50 نیرو در قالب رشته‌های پرستاری و مابقی اداری و خدماتی است.

داوری،با بیان اینکه بزرگترین تهدید برای بیماران در اورژانس قدیم حمل از اورژانس تا اتاق عمل بود،تصریح کرد:در این اورژانس همه بخش‌ها به اورژانس راه دارد و هیچ مشکلی در زمینه رساندن بیمار  وجود ندارد.

وی،اورژانس را قلب تپنده هر سیستم درمانی خواند و گفت: بیمار در مرحله اول به اورژانس مراجعه می‌کند، اگر اورژانس تجهیزات و فضای مناسبی باشد 50 تا 60 درصد سلامت بیمار همان ابتدا رقم می‌خورد.

به گفته داوری،وقت طلایی برای نجات بیمار در بسیاری از موارد به علت نبود تجهیزات اولیه یا اورژانس نامناسب دچار مشکل می‌شود،به همین خاطر راه‌اندازی اورژانس جدید برای شهرستان امری حیاتی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه یک میلیارد و 500 میلیون تومان در تأمین چیلر«سیستم گرمایشی وسرمایشی» و یک میلیارد و 500 میلیون تومان جهت برق اورژاسن هزینه شده است،گفت: قطعا در سایر تجهیزات حداقل پنج میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه،اظهار داشت:به طور ویژه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی،معاونت توسعه،پیمانکار و معاون درمان در پیگیری پروژه اورژانس تشکر می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر: