به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
وی گفت: بعید می‌دانم این فرد چاه غیر مجاز داشته باشد ولی برای حفر یک چاه مجوز کمیسیون دارد.

خبردنا: معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تایید این موضوع که "بشار" شرایط خاصی دارد، گفت: در نشست‌های شورای حفاظت از منابع آب، طرح موضوع کردیم و در این زمینه نشست‌های نیز در فرمانداری بویراحمد داشته‌ایم.

به گزارش"خبردنا"، رسول فرهادی افزود: واقعیت امر کنترل رود بشار از توان مجموعه آب منطقه‌ای خارج است و به دستور نماینده عالی دولت در استان کارگروه ساماندهی این رودخانه با هدف ایحاد یک مدیریت واحد در این زمینه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تغییر الگوی کشت برنج در کنار رودخانه بشار و شاید بستر ان باید وارد عمل شده و در این زمینه تضمین لازم را پیش بینی کند، ادامه داد: باید به گونه‌ای وارد شوند که در صورت تمرد کشاورزان از کشت جایگزین به شدت برخورد شود.

فرهادی با اشاره به گرفتن حکم قضایی برای تخریب برخی کشت‌های غیر مجاز در حریم رودخانه بشار عنوان کرد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی دارای ماشین آلات بنا به بهانه‌های مختلف همکاری نکردند که انتظار می‌رود در این زمینه یک دغدغه عمومی شکل بگیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که بررسی‌ خبرنگار ما نشان می‌دهد یکی از مدیران آب منطقه‌ای در کنار رودخانه بشار اقدام به حفر چاه غیر مجاز کرده است، گفت: بعید می‌دانم این فرد چاه غیر مجاز داشته باشد ولی برای حفر یک چاه مجوز کمیسیون دارد.

فرهادی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل شیلات تمامی طرح‌های پرورش ماهی کنار رودخانه برای هنگام بارندگی و سیلاب مجوز حفر چاه دارند که البته اگر این همکار ما در کنار این چاه چاه دیگری به صورت غیر مجاز حفر کرده اطلاعی ندارم و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: