به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
وکیلی با اشاره به اینکه پس از ابقا ربیعی پس از استیضاح فراکسیون اصولگرایان تصمیم به رای مخالفت به استیضاح آخوندی گرفت ، گفت : وقتی متوجه این تصمیم فراکسیون اصولگرایان شدیم ظهر همان روز استیضاح جلسه فوق العاده گرفتیم و قرار شد فراکسیون امید به ماندن اخوندی رای دهند و من را از نطق مخالفت منع کردند !!
 خبردنا : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی علت انصراف از نطق مخالفت با استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی سابق دولت تدبیر و امید را تشریح کرد .

به گزارش " خبردنا "، " محمد علی وکیلی " که در حزب ندای ایرانیان سخن می گفت در پاسخ به سئوالی در این خصوص گفت : در موضوع سقوط پروزا تهران - یاسوج قرار شد که من محور استیضاح مهندس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی باشم و دوستان دیگری محور استیضاح وزیر کار وفت جناب آقای ربیعی .

وی با بیان اینکه قرار شد دوستان فراکسیون امید بصورت جمعی در این استیضاح ها رای دهند افزود : طرح استیضاح آقای ربیعی در فراکسیون با یک یا دو رای ، رای نیاورد و قرار شد که دوستان امیدی به ماندن وی رای دهند  و من نیز به تبعیت از امیدی ها رای دادم .

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : استیضاح آقای آخوندی در فراکسیون امید رای آورد و قرار شد امیدی ها رای به استیضاح دهند و من نیز نطق مخالفت را بخوانم .

وکیلی  با اشاره به اینکه پس از ابقا ربیعی پس از استیضاح فراکسیون اصولگرایان تصمیم به رای مخالفت به استیضاح  آخوندی گرفت ، گفت : وقتی متوجه این تصمیم فراکسیون اصولگرایان شدیم ظهر همان روز استیضاح جلسه فوق العاده گرفتیم و قرار شد فراکسیون امید به ماندن اخوندی رای دهند و من را از نطق مخالفت منع کردند !!

وی با تاکید بر اینکه من معتقد بودم اگر ربیعی ابقا شد باید آخوندی هم بماند افزود : بنظر من نقش ربیعی در این حادثه بیشتر بود و اگر وی رای می آورد پس باید آخوندی هم بماند و اینگونه آخوندی هم رای آورد .


*****

این فرمایشات آقای وکیلی اگر همه گفته ها و واقعیت های یک استیضاح باشد ذکر چند نکته را ضروری می نماید تا شبهات این انصراف روشن گردد  :

1- آقای وکیلی هیچگونه جلسه خصوصی با برخی نزدیکانش در دفتر هیات رئیسه مجلس با رابطان آقای آخوندی یا شخص ایشان نداشتند ؟اگر نداشتند که نداشتند و اگر داشتند بفرمایند در این جلسه مهم چه گذشت و جه کسانی در این جلسه بودند ؟ مردم حق دارند بدانند چه گذشت 

2- فراکسیون امید براساس فرمایش ایشان با توجه به رای فراکسیون اصولگرایان تصمیم گرفت آیا این به عبارتی دیگر به این معنی نیست که امیدی ها استراتژی مستقلی در این رابطه نداشتند ؟

3- آقای وکیلی می تواند بگوید چه کسانی در فراکسیون امید موافق  ماندن آخوندی بودند و تلاش کردند دیگر اعضای فراکسیون را به ماندن ایشان ترغیب نمایند ؟

4- آقای وکیلی معتقدند که خون مسافران پرواز آسمان تهران - یاسوج که سبب اصلی استیضاح وزاری وقت کار و راه و شهرسازی بود در بازی سیاسی امید و اصولگرایان گم شد ؟

5- اقای وکیلی بعنوان فرزند یاسوج می تواند بگوید که پس از حادثه تاسف بار پرواز آسمان چه تلاشهایی را برای رفع مشکلات فرودگاهی یاسوج داشتند ؟

نام:
ایمیل:
* نظر: