به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
ما شهید هرمزپور را دیدیم که از این خاک دفاع کرد اما آریوبرزن را ندیدیم بالاخره می گویند در تاریخ همچین اتفاقی افتاده است قطعا آن چیزی که به عینه دیدیم را بهتر درک می کنیم ضمن اینکه همه قهرمانان ملی حتی افسانه ای برا ما محترم هستند .
خبردنا : در جلسه این هفته شورای شهر یاسوج در خصوص نصب تندیس مرحوم محمد بهمن بیگی در میدان معلم یاسوج بحث وبررسی شد .

به گزارش " خبردنا "
در ابتدای جلسه محمد رحیم دهراب پور گفت : هفته پیش بنا به پیشنهاد آقای اکبری و احمدی کیش مقرر شد تندیسی از مرحوم بهمن بیگی ، دکتر حسابی و ۶ تن از اولین معلمان شهرستان بویراحمد بنا به احترام به مقام معلم در میدان معلم نصب شود اما متاسفانه بعد از آن جلسه از جاههای مختلف بمن زنگ زدند چرا گفتید بهمن بیگی که من فکر می کنم این زیر آبی رفتن ها اخلاقی نیست .

کیوان آشنا رئیس شورای شهر یاسوج گفت : درست است ما گفتیم مثل قضیه نام بیمارستان شهید جلیل یا شهدای دولت آباد نشود .

دهراب پور گفت : در قضیه آریوبرزن هم همین کارشکنی ها شد آنجا هم همین افراد دخالت کردند تا خبر آن  در لندن هم پخش شد .

کیوان آشنا گفت: آریوبرزن هم اشتباه بزرگی بود ، میدان به اسم سردار شهید هرمزپور بود .

دهراب پور گفت : شما در جریان نیستید ، شهید هرمز پور به لحاظ فامیلی از همه بیشتر به من نزدیک تر است اما بلوار به نام نماز بود بعد که قضیه آریوبرزن پیش آمد بلوار بنام شهید هرمزپور نامگذاری شد و میدان هم آریوبرزن نام گرفت .

کیوان آشنا گفت : ما شهید هرمزپور را دیدیم که از این خاک دفاع کرد اما آریوبرزن را ندیدیم بالاخره می گویند در تاریخ همچین اتفاقی افتاده است قطعا آن چیزی که به عینه دیدیم را بهتر درک می کنیم ضمن اینکه همه قهرمانان ملی حتی افسانه ای برا ما محترم هستند  .

دهراب پور عنوان کرد: آریوبرزن و بهمن بیگی دو چهره از مفاخر ملی و فرهنگی ما هستند .

علی اکبری تبار گفت : ببینید نام گذاری میادین و خیابان ها میبایست اول در کمیسیون فرهنگی شورا  که نمایندگان سپاه و بنیاد شهید نیز حضور دارندبه بحث گذاشته شود و سپس  در صحن شورا به رای گذاشته شود تا تصمیم نهایی گرفته شود .

اکبری تبار ادامه داد: در خصوص نصب تندیس باید آقای نگین تاجی رایزنی های لازم را جهت ساخت و نصب آن انجام دهد .

وی گفت : سوای همه این حرف ها باید مسائل ، درخواست ها و پیام های مردم و دلسوزان انقلاب دیده شود و در این ارتباط باید جامعه شناسی کامل صورت گیرد .

دهراب پور اظهار کرد:آقای نگین تاجی شما تندیس را بسازید من نصب می کنم .

کیوان آشنا گفت: در خصوص نصب تندیس تعداد زیادی از معلمین تماس گرفتند گفتند میدان بنام معلم است و متعلق به همه است نباید تندیس شخص خاصی نصب شود ،

مسعود خوبانی در این جلسه گفت : نامگذاری معابر شهری از جمله مسائلی است که باید با درنظر گرفتن جوانب مختلف در بخش های تاریخی ملی مذهبی اجتماعی. فرهنگی و هنری جامعه و محترم شمردن باورهای مردم صورت گیرد.

خوبانی ادامه داد : باید از اسامی افراد و چهره های سرشناس علمی دینی از جمله بهمن بیگی که از یادگاران و اسطوره علم فرهنگ که خدمت بزرگی به این استان نموده و نامگذاری معابر به نام مشاهیر و اهل علم موجب زنده ماندن یاد آنان است به نیکی یاد کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر: