به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
معتقدم برای گرامیداشت نام و خاطره این فقید سعید و قدردانی از خدمات ماندگار وی نامگذاری همین کتابخانه در یاسوج کافی است و از آنجا که وی اصالتا " قشقایی " و از استان " فارس " می باشد و فرزند استان " کهگیلویه و بویراحمد " نیست بنابراین نیازی به نصب تندیس وی در میدان معلم نیست .

خبردنا : یک فعال رسانه ای و فرهنگی معتقد است : هرچند مرحوم بهمن بیگی خدمات ارزنده ای را به کهگیلویه و بویراحمد داشته است اما معتقدم نیازی به نصب تندیس وی در میدان معلم نیست .

" سعید نظری " در گفت و شنود اختصاصی با " خبردنا " از تهران با اشاره به تلاش تعدادی از اعضای شورای شهر یاسوج برای تصویب مصوبه ای برای نصب تندیس مرحوم " بهمن بیگی " در میدان " معلم " شهر " یاسوج " گفت : بهمن بیگی خدمات ارزنده ای داشته و شایسته تجلیل و تقدیر هم است و کتابخانه بزرگ دانشگاه یاسوج هم به نام وی نامگذاری شده است .

وی افزود : معتقدم برای گرامیداشت نام و خاطره این فقید سعید و قدردانی از خدمات ماندگار وی نامگذاری همین کتابخانه در یاسوج کافی است و از آنجا که وی اصالتا " قشقایی " و از استان " فارس " می باشد و فرزند استان " کهگیلویه و بویراحمد " نیست بنابراین نیازی به نصب تندیس وی در میدان معلم نیست .

این فعال فرهنگی با بیان اینکه نصب تندیس قهرمانان هر شهر و کشور به قهرمانان و بزرگان بومی همان منطقه تعلق دارد ، ادامه داد : کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج مملو از معلمان شهیدی است که خدمات ماندگاری به استان و انقلاب و اسلام داشته اند که نصب تندیس این عزیزان مناسب تر و شایسته تر از نصب تندیس بهمن بیگی است .

نظری تاکید کرد : از آنجا که مرحوم بهمن بیگی از برداران قشقایی استان فارس است شایسته است که تندیس این عزیز در شیراز نصب شود تا یاسوج .

وی ابراز امیدواری کرد شورای شهر در تصمیم گیری های مهم اینگونه به این نکات توجه ویژه ای داشته باشد .

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
این موضع یک موضع درست و حسابی نیست!
این دلیل شما هیچ منطقی ندارد.
خدمات بهمن بیگی در تاریخ ایلات ایران خصوصا ایل بزرگ بویراحمد حک گردیده.
اگر بهمن بیگی نبود همین فرهنگیان شهید استان پا به عرصه مجاهدت نمیگذاشتن.
کمی واقع بین باش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
2
اولا تو در حد و اندازه ای نیستی که بخوای راجع به این موضوع اظهار نظر کنی بعدش بهمن بیگی خدماتی به استان ما و عموم مردم ایران زمین کرده که این تندیس برگی در مقابل دریاست. متاسف برات با اون تحلیل ابکی و کم مغز و سبکت
fm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
1
1
با سلام خدمت دوستان عزیز به نظر بنده ایشان درست میگن اینها دلیل نمیشه که خدمات ارزنده ای کرده دستتش درد نکنه ولی ما شهیدان وسردارانی داریم پرآوازه که دراستان ما کم نیستند ؟؟؟؟
زرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
1
2
چرا هیچ جا به اسم کی لهراسب نیست ولی توی این شهر خیابان به اسم ستارخان زدند
مگر ما سردار اسد رو نداریم که اسم خیابانمان رو به نام ستارخان میزنند؟
این اعمال ناشی از اتاق فکرهایی هست که نمیخان قوم لر رشد کند
زنده باد سردار اسد
زنده باد بی بی مریم
زنده باد آریوبرزن
زنده باد کی لهراسب
زنده باد قوم لر
نام:
ایمیل:
* نظر: