به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سوال که آیا شورای نگهبان نباید برای این کاندیداها جهت ردصلاحیت آنها در انتخابات بعدی پرونده ویژه تشکیل دهد؟ ادامه داد: بعقیده بنده، هر کاندیدایی که از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد نباید نامزد انتخابات شود.
خبردنا : فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که اصولگرایان در حوزههای انتخابیه بویراحمد و گچساران بدلیل تعدد، نبود وحدت و ضعفهای عمده ای مدیریتی که در گذشته از خود نشان داده اند در انتخابات پیش رو شکست خواهند خورد.

” حمدالله مبشری ” در گفت و گو با فرازخبر از یاسوج گفت: نتیجه حضور همزمان روشنفکر و هدایتخواه بعنوان ۲ کاندیدای اصولگرایان بدون شک شکست حتمی آنان را بدنبال دارد و اگر این دو باهم نامزد انتخابات شوند مشخص است که رای نخواهند آورد و این موضوع روشنی است.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای مجلس یازدهم شورای اسلامی در صورت حضور همزمان ” هدایتخواه و روشنفکر” پیروزی بنفع فرد دیگر خواهد بود،اظهارداشت: ممکن است این فرد حاج زارعی باشد و ممکن است فرد دیگری از جریان اصلاحات.

سرنوشت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را پول مشخص می کند

مدیرکل اسبق سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ سرنوشت انتخابات آینده در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، گچساران و بویراحمد را ” پول ” مشخص می کند نه آرای مردمی.

مبشری با اشاره به برخی شایعات انتخاباتی در مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: سبد آرای کاندیداهای انتخاباتی با دادن ” پول ” بیشتر می شود همانطوری که در انتخابات مجلس دهم همین گونه شد.

وی گفت: به کاندیداهایی که از شهرستان بهمئی قصد نامزدی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی را دارند میگویم که اگر ” پول ” دارید و میتوانید هزینههای سرسام آور انتخابات را پرداخت کنید وارد صحنه شوید و اگر ” پول ” ندارید بدانید که بازنده خواهید بود.

این بازرس ویژه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مشاهده خود از توزیع ” پول ” در روز اخذ آراء، یادآورشد: در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی جلوی چشم خودم و دم عابر بانک، پول توزیع می شد تا مردم به یک کاندیدای خاص رای دهند.

مبشری افزود: بطور حتم ” پول ” نقش اساسی و اصلی در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را بازی می کند و ” پول ” فاکتور تعیین کننده انتخابات و برگ برنده نامزد پیروز است.

وی با تاکید براینکه هزینه های انتخاباتی تعیین کننده پیروزی کاندیداتورها است، ادامه داد: بطور حتم، سرنوشت انتخابات مجلس آینده هم با ” پول ” رقم می خورد و هر نامزد انتخاباتی که ” پول ” ندارد باید وارد عرصه انتخاباتی نشود.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقایان موحد و سردار هاشمی هم اکنون دو رقیب جدی در انتخابات مجلس پیش رو در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هستند و اگر موحد ۱۰ تومان خرج کرد و سردار هاشمی ۲۰ تومان، بدانید که سردار هاشمی رای پیروزی را خواهد آورد و البته برای تمامی گفته هایم دلیل دارم.

مبشری گفت: سبد آرای انتخاباتی در مرحله نهایی با ” پول ” مشخص می شود و آنچه که سبب پیروزی نامزدها بر دیگری می شود ” پول ” است اگرچه برخی آرای مردمی را هم دارند.

وی افزود: سه نماینده آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد بطور حتم با دادن پول و خرج کردن هزینه های فراوان انتخاباتی به مجلس راه می یابند و هرکس بیشتر خرج می کند بیشتر رای می آورد.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهمئی ناظر انتخاباتی بودم و تعداد فراوانی از تعرفه های تقلبی آراء را بصورت فشرده فشرده تحویل آقایان دادم و آقایان گفتند کاری از دست ما برنمی آید، تصریح کرد: تمامی آن تعرفه ها را بهمراه ابلاغ بازرسی ام بعد از سه سال از انتخابات سوختم و دور انداختم.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعرفه هایی که بعنوان تقلب هم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری هم مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بهمئی بود را گرفتم و به آقایان دادم و گفتند فایده ای ندارد و مجبور شدم آنان را بسوزانم.

وی گفت: نباید اجازه داد کاندیدایی که با آرای تقلبی در یک جامعه عشایری به مجلس راه پیدا می کند در دور بعد انتخابات هم کاندیدا شود و بخواهد دوباره به مجلس راه پیدا کند.

این بازرس ویژه انتخابات دولت دوازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه برای این کاندیداها بایستی پرونده سوءسابقه در انتخابات درست کرد و آنان را در انتخابات ردصلاحیت نمود تا بقیه کاندیداها یاد بگیرند با تقلب، نماینده مردم در مجلس نشوند.

مبشری گفت: باید دفاتر نظارت شورای نگهبان با جمع کردن تقلبها و تخلفات انتخاباتی برای کاندیداهای متقلب و متخلف، پرونده ویژه تشکیل داده تا براساس آن پرونده ها و اسناد، اقدام به ردصلاحیتها کنند .

وی با بیان اینکه وقتی یک انتخابات در یک حوزه انتخابیه ۲ تا سه ماه طول می کشد و بعد آن را تائید می کنند بالاخره دلایلی دارد، اظهارداشت: متاسفانه در چنین شرایطی برخی هم می گویند اکر کاندیدای ما تائید صلاحیت نشود ” خون ” ریخته خواهد شد و فضای یک حوزه را بشدت ملتهب می کنند.

مدیرکل اسبق سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاندیدایی که هواداران وی چنین حرفی را می زنند، اقدام به توزیع پول کرده و آرای مردم را با تقلب و پول خریداری می کنند باید پرونده ویژه تشکیل و در دور بعد ردصلاحیت شود.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعقیده بنده، هر کاندیدایی که از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد نباید نامزد انتخابات شود.

مبشری گفت: الان چند نفر از شهرستان بهمئی قصد نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی را دارند و من به آنان می گویم شما که پول ندارید برای چه می خواهید کاندیدای مجلس شوید؟ واقعا بدنبال چه هستید؟
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
توچرا تو خودت منشا تخلفی در دوران جنابعالی در ممبی فقط بسته بسته تعرفه برا بزرگواری دادی نوشتن برو خودتو درست عزیزم الانم با هدف این حرفا رو زدی تو این شرایط لطفا امثال جنابعالی نباید حرف بزنن..
مبین حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
بنابراین چرا انتخابات را در حوزه کهگیلویه بزرگ باطل نکردید؟ همه می گفتند هاشمی پول می دهد!!! دفتر شورای نگهبان هم می دانست ولی هیچ اقدامی در حوزه کهگیلویه بزرگ انجام نداده و آدم شک می کند که خدای ناکرده نکند پول به جیب زده که اگر اینطور باشد مصیبت است!!! و فاتحه نظارت را باید خواند!!!!
لیکک
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
خدایا چ کسانی حرف از انتخابات آینده میزنند که گذشته ای تاریک در برگزاری انتخابات ها در بهمئی دارند جرم مبشری بیشتر از کسانی هس که خرید وفروش رای میکنند ..
نام:
ایمیل:
* نظر: