به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۷۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
سوال اساسی این است که مگه نمایندگان ادوار، چه در گذشته و چه حال در بین مردم بودند!و خبر از حال و دل مردم دارند؟ کدام مردم؟ سوال این است که از کدام مردم حرف میزنیم؟ بله اگر امر دایر باشد که سیاسیون، پولدارها، وبی دردها جایی مردم تصمیم بگیرند که معمولا اینگونه بود!! شاید برخی حرفها جای طرح داشته باشد!
خبردنا - حمدالله مبشری :  کسانی که  تحلیل میکنند تهران نشینان نمیتوانند کاندیدای مجلس در بویراحمد شوند کمی غیرکارشناسی نظر میدهند.بهتر بود با موضوع به این مهمی  کارشناسانه برخورد کرد تا تحلیل گران متهم به نداشتن هوش ساسی نشوند ! این عزیزان  با کدام فاکتور انتخاباتی به این نتیجه رسیدند؟ مردم چه انتظاری از تهران نشینان دارند.

که احتمال اقبال از آنها برداشته شد؟ چرا جایی مردم حرف و تصمیم میگیریم؟ اگر این سوال مطرح شود که فاکتور انتخاب اصلح چیست چه پاسخی داریم؟ دیگرانی که حضور دایمی یا دو تابعیتی در بین مردم دارند.چه مشکل خاصی از سر راه مردم برداشتندکه تهران نشینان نمیتوانندبردارند؟

سوال اساسی این است که مگه نمایندگان ادوار، چه در گذشته و چه حال در بین مردم بودند!و خبر از حال و دل مردم دارند؟ کدام مردم؟ سوال این است که از کدام مردم حرف میزنیم؟ بله اگر امر دایر باشد که سیاسیون، پولدارها، و بی دردها جایی مردم تصمیم بگیرند که معمولا اینگونه بود!! شاید برخی حرفها جای طرح داشته باشد!

من به شخصیت،تفکر،و عملکرد تهران نشینان قضاوتی ندارم،  ولی به نظر میرسد آنها هم میتوانند میدان داری کنند.چرا  که خوب بلد هستند چه کار کنند!!چون آنها گردنها را بیشتر آشنا شدند! وبهتر میدانند از بالا تا پایین چه خبر است!! اتفاقا همانها راه نفوذ بیشتری میتواننددر بین مردم پیدا کنند!! شاید!! وشاید حساسیت روی آنها بعضا از احساس خطر جدی توفیقشان باشد!! محتمل این است!!

اگر میگذاشتند انتخابات مسیر  قانونی خود را طی کند و همه سلیقه ها،توانمندی ها، وافراد صاحب نفوذ در بین احزاب به ظهور برسد،امروز شاهد پیروزی ظاهری کوتله های سیاسی نبودیم!! در طول تاریخ ایران چند مجلس اینگونه در ایران داشتیم که حالت فرمایشی داشته باشد؟ آیا در تاریخ سیاسی ایران قرار دادی به ننگینی برجام داشتیم؟ قرار دادی که خدا برای ما آورد!! 

همان تفکر اشاعره در حکومت بنی العباس!! مجلسی که از دژ کوبان قرنطینه در هودج و نامریی شکل گرفت عامل نابسامانی وضع فعلی مردم و مملکت میباشد!! چرا خود را گول میزنیم وهمه تیرها را به سمت دولت شلیک میکنیم!!

پس نقش مجلس، قوه قضاییه،دستگاهی نظارتی، و.. کجاست؟ مگه غیر از این بود که رضا شاه را مجلس آن روزگار سرکار آورد!  آیا تاریخ وحافظه خود را فراموش کردیم؟ باید قبول کنیم که مسیر را اشتباه میرویم و فیلتر کردن شرکت داوطلبان  در انتخابات بیش از این جایز نیست !! 

بگذارید چهره‌ های ملی، نخبگان،دانشگاهیان، ازادانه در انتخابات شرکت کنند!! شاید و شاید آن وقت نقش پول، وقومیت و...کم رنگ شود!! محدود کردن ذهن سیاسیون و تلقین آن به روان جامعه به تعدادی افراد انگشت نما که در طی چهل سال تابلو بودند خطای بزرگی است!!  قرار شد در گام دوم انقلاب تغییرات دیگری اتفاق بیافتد!!

سیاسیون خسته کنار بروند و نسل جدید و فرهیخته و تازه نفس که محصول تربیت نظام است به صحنه بیاید!!  چرا دورباطل ؟ از رسانه های استانی این انتظار میرود که به روز باشند و بیش از این مردم را در مرداب لم یزرع متوقف نکنند!! انتظار نسل جدید و خواستگاه آنها چیز دیگری  است! بایدمسیر را جهت گامهای بلند هموار کنیم انشاءالله  .

***

گفتنی است پیش از این دهرابپور از فعالان سیاسی استان در مصاحبه ای گفته بود" تهران نشینان نمی توانند مورد اقبال مردم قرار گیرند "


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Germany
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
حمله ای که با این اب وتاب شما نوشته ای نبود؟؟؟ مطالبش هم حرف حق بوده تا نظارت استصواب باشه مجلس هم همینه بقول معروف اش کشک خالته ....
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
به نظر من حاج دهرابپور درست فرمودند چون گفته امام را تکرار نمودند که نماینده مجلس باید حشر و نشرش با مردم باشد در میان مردم باشد درد مردم را از نزدیک درک کند و لمس کند مردم را بنابراین کسی که با مردم زندگی نمی کند نمی تواند نماینده واقعی مردم باشد متاسفانه جناب آقای مبشری مدتی است که از اصول و اعتقادات خود فاصله گرفته است و به نیروهای انقلاب تشر می زند ما نباید از اصول خود دست برداریم با تاکید بر اصول مقتضیات روز را هم در نظر گیریم. در ضمن در همین نوشتار آقای مبشری ضد و نقیض گفته است الآن چه کسی از کوتوله های سیاسی حمایت می کند و آنها را به استان و شهرستانش دعوت می کند!!!!
دلسوز خیرخواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
چیز دیگر یعنی انقلاب شما نسل اول انقلاب را قبول ندارند!!! آیا شما خودت این دیدگاه نسل فعلی را قبول دارید؟!! بنابراین عقلانی و منطقی فکر کنید و بنویسید خود رهبر انقلاب فرمودند مخالف پیرزدایی هستم تا برسد به نیروهای خوش فکر و مردم دار و در عین حال انقلابی . بنابراین باید به اصل خود برگشت و اگر فکری و ایده ای داریم منطقی و عقلانی در معرض دید همه بگذاریم بدون اینکه با حمله به دیگران باشیم.
واقع بین دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
جناب آقای مبشری می توانی نظرسنجی از مردم بهمئی داشته باشی که چه دل خونی از بچه های بهمئی ساکن یاسوج دارند که می گویند شما ما را درک نمی کنید و مشکل ما را پیگیر نیستید و ما را رها کردید و رفتید و دنبال عیش و نوش خودتان و فامیل تان هستید و به قول معروف سایه آنها را با تیر می زنند تا برسد به تهران نشین ها . بنابراین چنین افرادی نمی توانند نماینده واقعی مردم باشند و همین افراد جرات نمی کنند که کاندید آن مردم شوند و اگر هم کاندید شوند شاید خانم آنها هم به آنها رای ندهد چون حضور ندارد!!! بنابراین اجازه دهید امثال حاج دهرابپورها مشکل آنها را حل کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
انقلابی از انقلاب برگشته خطرناکتر از ضدانقلاب است
شهروندبهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
برای یه نماینده تجربیات وازنزدیک آشنا بودن بامردم ملاک واقعی هستش نه آنهایکه برای قدرت طلبی وقدرت نمایی به هرکوی برزن می زندلذا این نظرمبشری عامه پسندنیستش
نام:
ایمیل:
* نظر: