به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
خبردنا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان سه هزار و ۸۴۵ یتیم زیر پوشش این نهاد دارد گفت:۹۶۸ نفر از ایتام چشم انتظار حمایت حامیان هستند.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۸۱۶ حامی از ۲ هزار و ۸۴۵ یتیم کهگیلویه و بویراحمدی حمایت می‌کنند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه انتخاب ایتام برای حامیان اختیاری است گاهی یک یتیم چند حامی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین سرانه مستمری ایتام دارای حامی استان ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال است.

وی افزود: پایگاه‌های جذب ایتام هم اکنون در اداره‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر استان دایر شده است و خیران برای حمایت از ایتام می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

مبشری اضافه کرد: ۴۳ نفر از کارکنان این نهاد حمایتی در هفته اکرام ایتام با ارائه شناسنامه‌ای از وضعیت زندگی ایتام بدون حامی خیران را در انتخاب ایتام راهنمایی می‌کنند.

پانزدهم تا بیست و یکم ماه رمضان به نام هفته اکرام ایتام و‌ اطعام نامگذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۲ سال اخیر یک هزار نفر از محسنین زیر پوشش موسسات خیریه قرار گرفتند.

فرزندان محسنین کودکانی هستند که پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جدا شده و از سوی مادر سرپرستی می‌شوند یا آنکه پدرشان در قید حیات بوده، اما به دلیل بیماری یا زمین گیر بودن قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

وی گفت: برای زیرپوشش قرار دادن این تعداد کودک ۲ هزار و ۲۸۰ نفر جذب شد.

مبشری میانگین مستمری دریافتی محسنین را ۷۴۰ هزار ریال در ماه است.

کمیته امداد کشور برای ترویج روزافزون فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین قشر‌های مختلف مردم تاکنون اقدام‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

مبشری هم چنین گفت: یکی از اقدام‌ها و فعالیت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین است.

وی افزود: طرح اکرام ایتام با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) اجرا می‌شود و جزو طرح‌های موفق کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.

مبشری از انعقاد تفاهم نامه با یک موسسه خیریه برای ساخت ۲۶۵ مسکن برای ایتام در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند گفت: دولت برای حمایت از جامعه هدف نیازمند مشارکت خیران است.

مبشری گفت:سال گذشته یک هزار میلیارد ریال مستمری ماهیانه به خانواده‌ها پرداخت شد که این میزان غیر از حمایت در زمینه‌های کمک هزینه تحصیل، جهیزیه، برنامه‌های فرهنگی و اشتغال است.

مبشری اشاره کرد:در سال پیش ۱۳ هزار خانواده را به صورت موقت یکساله زیر پوشش تبصره ۱۴ برده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد:این تعداد خانوار شرایط لازم برای حمایت را ندارند، اما نیازمند حمایت هستند که پس از توانمندسازی با استفاده از تسهیلات اشتغال از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

مبشری گفت: در سال ۱۳۹۷، ۶۷ هزار نفر آموزش در زمینه اجتماعی، اعتیاد، اشتغال و سایر آموزش‌ها قرار گرفتند.

وی از اعزام سه هزار ۸۳۶ نفر از زیارت اولی‌ها در سال گذشته به مشهد مقدس، قم و کربلا اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از۵۶۰ خانوار کمیته امداد با تسهیلات اشتغال زا خودکفا شده اند، اما هنوز مستمری دریافت می‌کنند و پس از بی نیاز شدن از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

مبشری هم چنین: سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزا در این استان اجرا شد که هم اکنون هفت هزار نفر در این طرح‌ها مشغول بکار هستند.

وی از پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی کمیته امداد در سال گذشته خبر داد.

استان ۷۲۰ هزار کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: