به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
" ایلامی " با تشریح روند شروع بکار پیمانکار این بیمارستان افزود : این پروژه از ابتدا بدون داشتن اعتبار شروع بکار کرد و چون اعتباری نداشت با هماهنگی دانشگاه و حوزه سیاسی پیمانکاری که مدعی بود می تواند از منابع خودش پروژه را شروع کند تا بودجه لازم به آن اخنصاص داده شود انتخاب شد و شروع بکار کرد .
خبردنا : رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی به شکل جالبی از پاسخگویی به پیگیری این پایگاه اطلاع رسانی در خصوص علت تاخیر شروع عملیات اجرایی بیمارستان چرام  طفره می رود.


پس از مصاحبه "خبردنا " با " فتاحی " فرماندار چرام در خصوص علت تاخیر عملیات اجرایی بیمارستان "چرام " که در آن دکتر ایلامی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی وقت را عامل تاخیر و تعطیلی این پروژه عنوان کرده بود  منتشر شد برای اطلاع و پیگیری دقیق تر این موضوع با دکتر " ایلامی " رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان تماس گرفتیم که در این مصاحبه وی با انتقاد تلویحی از مصاحبه فرماندار چرام تاکید کرد : خوب بود که فرماندار چرام از روند اداری و واگذاری پیمان اطلاع  می داشتند .

" ایلامی " با تشریح روند شروع بکار پیمانکار این بیمارستان افزود : این پروژه از ابتدا بدون داشتن اعتبار شروع بکار کرد و چون اعتباری نداشت با هماهنگی دانشگاه و حوزه سیاسی پیمانکاری که مدعی بود می تواند از منابع خودش پروژه را شروع کند تا بودجه لازم به آن اخنصاص داده شود انتخاب شد و شروع بکار کرد .

وی در پاسخ به سئوالات مکرر " خبردنا " که انتخاب پیمانکار باید براساس سلسله قواعد برگزاری مناقصه  و با انتخاب دانشگاه باشد  در این میان ربط آن به حوزه سیاسی چیست و منظور شما از حوزه سیاسی نماینده کهگیلویه بزرگ است یا فرماندار چرام یا مجموعه استانداری ؟ تنها سکوت کرد و ادامه داد : بهرحال این پیمانکار براساس توافق اینها انتخاب و بطور شفاهی به او گفته شد شروع بکار کند .

رئیس معزول دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی در خصوص علت توقف پروژه چه بود ؟ گفت : تعهدات پیمانکار تمام شد و من معتقد بودم که باید مناقصه برگزار شود و سپس پیمانکار انتخاب شود  .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دو سال برای برگزاری یک مناقصه کافی نبود و وقتی پیمانکار می توانست با منابع خودش ادامه کار دهد چرا مانع شدید ؟ افزود : بهرحال مشکلات بودجه ای وجود داشت  و باید مناقصه برگزار می شد و کار از مسیر خودش دنبال می شد .

ایلامی در برابر اصرار اینکه وقتی بودجه ای نبود چرا اجازه ندادید پیمانکاری که می توانست از منابع خودش این پروژه را تمام کند ؟ تنها تاکید می کرد : بهرحال باید کار از مسیر خودش دنبال می شد و مناقصه برگزار می شد !!

رئیس معزول دانشگاه با بیان اینکه امسال یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه برای این بیمارستان اختصاص داده شده به برگزاری جلسه ای در این خصوص اشاره کرد و گفت : ساعت 13 امروز ( روز دوشنبه 29 خرداد ) در این خصوص برگزار خواهد شد و برای ادامه کار با برگزاری مناقصه یا ترک تشریفات تصمیم گیری خواهد شد که اگر ساعت 14 تماس بگیرید نتایج آن را اعلام خواهم کرد .

پس از این مصاحبه  و بنا به  توصیه ایلامی ساعت 14 و 30 دقیقه  خانم " میری پور " خبرنگار " خبردنا " تماسی با ایشان داشتند که در نهایت ناباوری گفته شد این خط واگذار شده است !!

پیگیری های " خبردنا " منجر به این شد که فرد دیگری امروز تلفن ایشان را پاسخ داد و گفت این خط  10 روز است واگذار شده و دکتر ایلامی خارج از کشور تشریف دارند !!

وقتی به او گفته شد که رئیس معزول با همین شماره روز دوشنبه مصاحبه داده اند و حتی خود او با ما تماس داشتند گفت حتما اشتباه شده  و  او خارج از کشور است !

اینکه چرا ایلامی معزول چنین رفتاری را در پیش گرفت می توان اینگونه تحلیل کرد که افرادی پس از مصاحبه اول وی به او گفته باشند نباید مصاحبه می دادی یا خودش به این نتیجه رسیده باشد که نباید مصاحبه می داد و در ادامه کار از دادن مصاحبه  های بعدی پشیمان شده باشد چرا که وی و نماینده کهگیلویه در این تعطیلی پروژه باید پاسخگو باشند .

بهرحال آنچه مشخص است این است که پروژه بیمارستانی چرام بیخود و بی جهت به مدت یکسال و اندی تعطیل بوده و این با در نظر گرفتن تورم مصالح و سایر موارد هزینه های بسیاری را به بیت المال تحمیل کرده است  و مسئول مستقیم آن رئیس دانشگاه است که باید مورد بازخواست قرار گیرد .

قوه قضاییه و نهادهای بازرسی باید براساس دستور آقای اژه ای معاون اول این قوه که در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد هر مسئولی ولو کنار رفته باشد باید پاسخگوی تصمیمات دوران مدیریتی اش باشد باید به این موضوع ورود کنند و مسئولان مرتبط را مورد سئوال قرار دهند تا رضایت مردم حاصل گردد .

هرچند که نقش ضعیف نماینده کهگیلویه بزرگ در پیگیری این طرح از وزارت بهداشت و رفع مشکل به این سادگی را نباید فراموش کرد  .


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خبردنا لطفا منتشرفرمایید
|
France
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
جناب آقای علی بازی
آقای ایلامی حرفش را زد و جنابعالی که آدم باهوش و الحمدلله نخبه ای هستید.
چندین پروژه از محل پول های بادآورده استارت خورد و بدون هیچ گونه ردیف بودجه ای برای تبلیغات و کلاه گشاد سر مردم در انتخابات آینده و هاپولی کردن دوباره آغاز شدند و بعد از انتخابات کلا به حال خود رها خواهند شد .
پول زیاد هست مثل خیلی چیزهای دیگر

به نظرت چه کسی چنین حرفی را میزند جز جناب چاخان خان؟؟؟؟ پیمانکاران به هوش باشند که مثل پتروشیمی کلا سرتان نرود!!!
کارمند دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
خدا رو شکر این ادم مغرور رفت.به درد هیچی نمی خورد
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
اگر اینطوری هست که در خبر آمده ایلامی باید محاکمه شود واقعا نشان داد که از مدیریت و علم مدیریت هیچی نمی داند بیچاره گول آدمهای بیسواد را خورد و اون مشاوری که گفت نمی خواهد مناقصه برگزار شود که دیگر هیچی از قانون نمی داند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
دکتر ایلامی و تیم مدیریتش بلایی بر سر دانشگاه علوم پزشکی استان آوردند که تا بیست سال دیگر جبران نمی شود.دکتر یزدانپناه باید معاونتهای ضعیف و مدیران ضعیف شبکه ها را هر چه سریعتر تغییر دهد تا بیشتر از این جلوی این آسیبهای ندانم کاری آنها گرفته شود یک روز زودتر بهتر.
نام:
ایمیل:
* نظر: