به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
با کمک خیرین :
اسماعیل جمیاری افزود: جشن گلریزان در شهرستان گچساران برگزار که ۲۸۵ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۱۵ میلیون هم تعهد خیرین در این مراسم بود.
خبردنا : جشن گلریزان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور آزادسازی 14 زندانی جرائم غیرعمد با حضور قائم مقام ستاد دیه کشور، آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان، معاونین استاندار، معاون سیاسی، معاون عمرانی، معاون امور اقتصادی استانداری، مدیرکل حوزه استانداری، مدیران بانک‌های استان و جمع زیادی از مدیران و اعضای شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در این جشن که شب گذشته (چهارشنبه 1 خرداد ماه 98) در محل صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، گفت: تعهد خیرین در جشن گلریزان شهرهای یاسوج و گچساران ۸ میلیارد ریال است.

 اسماعیل جمیاری افزود: جشن گلریزان در شهرستان گچساران برگزار که ۲۸۵ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۱۵ میلیون هم تعهد خیرین در این مراسم بود.

 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی با اشاره به ۵۵۷ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۶ نفر از این زندانیان خانم هستند که با حمایت ستاد دیه، جلب رضایت شاکی و آورده خود فرد زندانی ۱۴ نفر آزاد شدند که دو نفر خانم هستند

 وی به تعهد ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشن گلریزان یاسوج اشاره کرد و افزود: جمع بدهی ۱۴ زندانی که ازاد شدند ۲۰۰ میلیون تومان بود.

قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون 13 هزار 460 زندانی جزائم غیر عمد در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند.

 علی مهربان امشب در جشن گلریزان استان کهگیلویه و بویراحمدئ در یاسوج با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته باهمت مردم هفت هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، گفت: این زندانیان از جرائم غیر عمد مانند دیات، نفقه، مهریه و … بودند.

 وی بیان کرد: از این تعداد ۶۶۹ نفر بدهکار دیه و هفت هزار ۲۶۳ نفر نیز محکوم مالی بودند.

 مهربان افزود: مبلغ بدهکاری این زندانیان جرائم غیرعمد ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بوده است که ۵۰ درصد را شکات گذشت کردند.

 قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار ۴۶۰ زندانی جزائم غیر عمد در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند که از این تعداد یکهزار و ۶۱۵ نفر محکوم مالی و مابقی دیه و مهریه هستند.

 مهربان گفت: استان فارس با یکهزار ۲۷۷ نفر بیشترین و استان هرمزگان با ۷۳ نفر، کمترین زندانی جرائم غیر عمد را در کشور دارند.

 وی بیان کرد: ۳۰۰ جشن گلریزان در سطح کشور برگزار می‌شود که امیدواریم تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

مهربان ابراز داشت: امسال رهبر معظم انقلاب ۴۰۰ میلیون تومان، رئیس جمهور ۲۷۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه ۵۰ میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه کشور کمک کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: