به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
الان هنوز تابستان نیامده است و ما این‌طور به مشکل کم‌آبی برخوردیم وای به دوماه آینده برسد که شدت‌ دما افزایش یافته و نفس آدم بالا نمی‌آید.
خبردنا: قطعی مکرر آب در مناطق مختلف شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه مردم را کلافه کرده است.

به گزارش"خبردنا"، در چهار روز اخیر بیشتر مناطق‌شهری دهدشت از جمله مناطق 180 دستگاه، کوی‌جانبازان، کوی آزادگان، 60 دستگاه، رواق و سایر مناطق، قطعی آب‌شرب و بی‌آبی سختی را پشت سر گذاشتند، روزهایی که علاوه بر بی‌آبی حتی شدت دما نیز افزایش یافته و باعث رنجش شهروندان دهدشتی شده است.

ابوالفضل 13 ساله گفت: در این چندروز اخیر شاید ده‌لیوان بیشتر آب نخورده باشم و از بس که شیرآب حیاط خانه‌مان را بازو بسته کردم و با لگد به آن کوبیدم دیگر شیر آب خراب شده است.

بانو گل‌افروز گفت: هرسال که باران کمتر می‌بارید وضعیت آب‌شرب‌مان بهتر بود امسال که این‌همه بارندگی داشتیم هنوز تابستان نیامده باید بی‌آبی را تحمل کنیم.

این بانوی دهدشتی ادامه داد: مخزن 200 لیتری برای ذخیره آب نداریم یعنی در واقع الان قیمتش گران است و توان خریدنش را نداریم، به‌همین خاطر بشکه به‌دست توی کوچه از همسایه‌هایم آب قرض می‌کنم.

محمدجواد گفت: پدرم بیمار است و تنها یک کولر آبی در خانه داریم، این 4 روز دیگر نفس‌مان بند آمده ازبس باد کولرآبی گرم است و خواب به چشممان نرفته است.

وی گفت: الان هنوز تابستان نیامده است و ما این‌طور به مشکل کم‌آبی برخوردیم وای به دوماه آینده برسد که شدت‌ دما افزایش یافته و نفس آدم بالا نمی‌آید.

رئیس اداره آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: نوسانات برق و قطعی جریان برق در شهر چرام باعث قطعی جریان برق ایستگاهای پمپ آب شهردهدشت شده و این عامل باعث قطعی آب‌شرب شهروندان دهدشتی و روستاهای اقماری شده است.

داریوش فقهی‌پور افزود: باتلاش چندساعته پرسنل اتفاقات و انرژی آبفای‌شهری، تأسیسات آبرسانی به‌طور کلی وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته و چنانچه قطعی جریان‌برق در چرام رخ ندهد تا امشب شاهد آب پایدار و پرفشار در تمام مناطق شهردهدشت هستیم.

وی با اشاره به ایجاد خسارت به تأسیسات آبرسانی گفت: قطعی مکرر و روزانه جریان‌برق در شهرچرام علاوه بر کم‌آبی در شهردهدشت و روستاهای اقماری، باعث وارد‌آمدن خسارات بسیار زیادی به تأسیسات آبرسانی می‌شود و از مدیران شرکت‌توزیع‌ نیروی‌برق انتظار داریم در این‌خصوص چاره‌اندیشی بکنند.

فقهی‌پور با اشاره به میزان آب‌شرب مصرفی مشترکین شهردهدشت و چرام تصریح کرد: سالانه سه‌میلیون متر‌مکعب آب‌شرب برای مصرف مشترکین در شهرهای دهدشت، چرام و روستاهای اقماری برداشت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آب‌شرب مورد نیاز شهروندان از 7 حلقه چاه به‌طول 22 کیلومتر و تعداد 4 مخزن به حجم 12 هزار و 500 مترمکعب تأمین می‌شود و میزان دبی‌آب 200 لیتر برثانیه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: