به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
خبردنا: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه از آغاز برداشت بادام کوهی در بخش سوق خبر داد.

آویزش رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه از آغاز برداشت بادام کوهی در بخش سوق خبر داد و گفت:این برداشت از دو هفته قبل توسط روستانشینان و مردم  انجام گرفت.

وی افزود:تاکنون ۱۱۰۰ هکتار درخت بادام کوهی در بخش سوق وجود دارد که در هر هکتار ۶۲۵ اصله بادام کاشته شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه با بیان اینکه مردم برای برداشت بادام کوهی زود اقدام کردند گفت: در حال حاضر امکان برداشت محصول بادام کوهی از ۱۱۰۰ هکتار جنگل‌های ایجاد شده در سطح این بخش وجود دارد.

وی یادآور شد:تعدا کل درخت‌های موجود در این بخش ۹۸۷و۵۰۰ اصله می‌باشد که از این تعداد درخت بادام، میانگین ۳۰۰ گرم برداشت می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه اظهار داشت:پیش بینی می‌شود، ۲۰۰ تن بادام کوهی به ارزش ۱ میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال از درخت‌های این بخش برداشت شود.

آویزش گفت: این طرح‌ها به منظور حفظ و توسعه جنگل ها، جلوگیری از فرسایش خاک، بیابان زدایی و پایداری اکوسیستم منطقه و نیز درآمدزایی برای روستا نشینان و عشایر به صورت بذرکاری و مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی در ادامه اذعان داشت:در حال حاضر طرح درخت‌های بادام کوهی در سوق، بلوط بنگان، خلیفه ای، راک، برم شیر، دشت مازه، کل قیصر، چنگلوا وجود دارد که امیدواریم این طرح در سطح شهرستان گسترش پیدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: